توضیحات پروژه

کارفرما: آقای مهندس عابدینی، خانم دکتر ثابتی

سال ساخت: ۱۳۸۶

سال هوشمندسازی: ۱۳۹۸

پروژه هوشمند سازی مدرسه فروغ دانش تهران، در تابستان ۱۳۹۸ شروع شد. این مدرسه که یکی از مراکز پیشرو در زمینه افزایش خلاقیت و آشنایی کودکان با تکنولوژی های روز دنیا است بخش های مختلفی را به سیستم هوشمند سازی نسل دوم مجهز کرد.

کارشناسان شرکت پردازش هوشمند پرگار سپهر، پس از حضور در محل مدرسه شروع به ایده پردازی برای انجام هر چه بهتر سیستم های هوشمند این مدرسه نمودند. این پروژه دارای بخش های متنوعی است.

کلاس های هوشمند:

تمام ۱۸ کلاس درسی این مدرسه به سیستم های نور و پرده هوشمند، هوشمندسازی سیستم تهویه (کولرآبی و رادیاتور)، سیستم حذف ریموت های اینفررد برای کنترل ویدئو پروژکتورها، هوشمند سازی سیستم صوتی مرکزی، یک دوربین مدار بسته ۳۶۰ درجه و سیستم های اعلام خطر (نشت گاز، آّب و مونواکسید کربن) مجهز شدند. کنترل این تجهیزات برای یک تب لت مرکزی (مدیر مدرسه) و ۱۸ تبلت دیگر که در دست معلمین بود قرار گرفت.

کلاس های هوشمند

کلاس های هوشمند مدرسه

آزمایشگاه:

کارفرمایان محترم پروژه نگاه ویژه‌ای به آزمایشگاه این مدرسه داشته و خواستار حفظ ایمنی و امنیت بالای آن بوده اند. به همین منظور تمام تجهیزات موجود در آزمایشگاه به سیستم های نظارتی ویژه مجهز شدند تا در صورت بوز هرگونه مشکل، در اسرع وقت خطرات احتمالی کنترل شوند. این تجهیزات شامل سنسورهای دمایی، دود، آتش، مونواکسید کربن، شیرهای حفاظتی کنترلی آب و گاز، سیستم اطفا حریق و دوربین های نظارتی است. تمام این تجهیزات با تعریف اتوماسیون های پیشرفته به صورت هماهنگ با یکدیگر عمل می کنند تا خطرات و صدمه های احتمالی را به حدقال برسانند. این اتوماسیون های شامل هماهنگی کامل شیرهای ورودی گاز با سنسورها، قطع کن جریان برق و سیستم اعلام حریق به مدیران مدرسه و نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی می باشد. همچنین سنسورهای در و پنجره گزارش کاملی از ورود و خروج دانش آموزان را به صورت روزانه در اختیار مدیران مدرسه قرار می دهد.

آزمایشگاه هوشمند مدرسه2

کلاس تعاملی:

یکی از بخش های ویژه این مدرسه کلاس تعاملی آن است. در این کلاس دانش آموزان به انحام فعالیت هایی نظیر آموزش زبان، آموزش فنون فن بیان و تعاملات اجتماعی، تماشای فیلم های مستند و آموزشی و … می پردازند. در این کلاس علاوه بر تمام امکانات کلاس های عادی از یک سیستم ابداعی تخته هوشمند، آینه های هوشمند و سیستم ضبط تصاویر نیز کار شده است.

کلاس تعاملی مدرسه هوشمندکلاس تعاملی هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند:

حیاط این مدرسه یک فضای سبز با مساحت ۱۸۰ متر مربع می باشد که دارای تنوع گیاهی متعددی است. بدین منظور یک سیتسم نظارتی و آبیاری مرکزی برای آن تعریف و احرا شد که بتواند هر گیاه را متناسب با میزان نیاز آن آبیاری نماید تا گیاهان حیاط این مدرسه همیشه به صورتی زنده و شاداب پذیرای داشن آموزان باشد.

حیاط هوشمند مدرسه

 

پروسه اجرا:

در هوشمندسازی این مدرسه، به علت قدیمی بودن ساختمان آن از سیتسم هوشمند سازی نسل دوم مبتنی بر اینترنت اشیا استفاده شد. در این سیستم که توسط شرکت پردازش هوشمند پرگار سپهر ارائه شده است، بدون نیاز به هیچ گونه تغییر یا تخریب، تمامی تجهیزات کار گذاشته شده است. انجام این پروژه از مرحله مطالعات، ساخت، نصب و برنامه نوسی حدود ۷۰ روز زمان برد و در آغاز سال تحصیلی دانش آموزان و معلمین از این سیستم نوین بهره بردند. پروژه هوشمند سازی مدرسه فروغ دانش یکی از مهمترین پروژه های هوشمند سازی در شرکت خانه های هوشمند بوده که خوشبختانه با بالاترین میزان رضایت از سمت کارفرمایان محترم و معلمین همراه بوده است.