توضیحات پروژه

دفتر اداری هوشمند شرکت رادین الکترونیک

کارفرما: مهندس آشتیانی 

پروزه دفتر اداری هوشمند رادین الکترونیک یکی از پروژه های بسیار ویژه خانه های هوشمند است. رادین الکترونیک یک شرکت تامین کننده قطعات سخت افزاری و نرم افزاری برای سیستم های کامپیوتری است. این شرکت از سال ۱۳۹۵ شروع به کار نموده و در طی این سال ها با موفقیت های چشمگیری مواجه شده است. بیشتر این موفقیت ها طبق گفته آقای مهندس آشتیانی رئیس و موسس این شرکت مدیون کارمندانی است که این دفتر اداری را مانن خانه خود تصور کرده و در تلاشند کارها را به بهترین صورت ممکن به انجام برسانند.

این موضوع نیز حاصل تفکرات ارزشمند رئیس و اعضای هیئت مدیره این شرکت برای ارج نهادن به خدمات کارمندان آن است. یکی از مسائل مهم در ادارات امکان شخصی سازی فضای کار و شرایط آسایش برای هر فرد است. شرکت رادین الکترونیک داری ۱۵ کارمند رسمی مستقر در دفتر خود است که کارفرما برای بالا بردن کیفیت فضای کاری آن ها اقدام به انجام هوشمند سازی ساختمان شرکت نمود. این ساختمان در خیابان شریعتی تهران واقع شده است.

شرح پروژه

انجام پروژه هوشمند سازی ساختمان شرکت رادین الکترونیک در سال ۱۳۹۸ انجام پذیرفت. شرکت خانه های هوشمند برای انجام این پروژه سناریوهای ویژه ای را تدارک دید. نور پردازی هوشمند شرکت به هر یک از کارمندان اجازه میدهد نور محیط کاری خود را با توجه به نیاز و از طریق دسترسی های جداگانه با تلفن همراه خود تغییر دهند. سیستم تهویه و تصفیه هوای هوشمند کیفیت تنفس کارمندان را به بالاترین میزان خود می رساند. این سیستم از هوشمندسازی دو دستگاه کولر گازی و هوشمند سازی پکیج برای تامین گرمایش محیط تشکیل شده است. همچنین دو دستگاه تصفیه کننده هوا وظیفه پالایش محیط تنفسی شرکت را عهده دار هستند.

شرکت رادین الکترونیک، اتوماسیون ساختمان

امنیت و نظارت شرکت نیز به وسیله سنسورهای حرکتی و دوربین های نظارتی تامی گردیده است. این سنسورها به سیستم صوتی مرکزی، پنل پیام کوتاه و یک سامانه تماس با مرکزهای فوریتی نظیر آتش نشانی و پلیس مجهز شده است. اتاق جلسات شکرت نیز دارای یک سیستم صوتی و تصویری هوشمند شده است که قابلیت پخش تصاویر و فیلم ها را از فضای ابری در اختیار داشته و باعث بالا رفتن سرعت انتقال مفاهیم در جلسات شده است.

شرکت رادین الکترونیک، نسل دوم سیستم اتوماسیون ساختمان

اتوماسیون اداری هوشمند

برای تسهیل کارها و انجام برخی از مسئولیت ها به صورت اتوماتیک سیستم اتوماسیون ویژه ای برای این شرکت در نظر گرفته شد. این سیستم به صورت جداگانه از ساختمان هوشمند شرکت به عمل می پردازد و شامل یک سیستم سفارش گیر/سفارش دهنده بر اساس موجود انبار شرکت و درخواست مشتریان می باشد که توسط تیم متخصص پردازش هوشمند پرگار سپهر انجام پذیرفت.