توضیحات پروژه

پروژه هوشمند سازی ساختمان شرکت مدیریت ثروت پایا در خیابان وزرا تهران و در ۱۱ طبقه در سال ۱۴۰۱ توسط شرکت خانه های هوشمند انجام پذیرفته است.

گروه مدیریت ثروت پایا به عنوان یک هلدینگ سرمایه گذاری با باور داشتن به خلاقیت و توانائی مهندسین و کارشناسان ایرانی برای ارتقاء ارزش دارایی های هلدینگ و تداوم و افزایش سودآوری و همچنین کمک به رونق تولید و توسعه چرخه اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال پایدار تاسیس شده است. هلدینگ پایا قصد دارد همزمان با فعالیت خود در بازار سرمایه، با رویکرد علمی و جسورانه به بازار صنعتی و عمرانی کشور ورود مقتدرانه‌ای داشته باشد و در شرکت هایی که ماشین آلات آن در گذشته خریداری شده و در حال حاضر بلااستفاده و تعطیل است و یا کمتر از ظرفیت کار می کنند، سرمایه گذاری نماید و پروژه‌های خود را با استفاده از دانش روز مدیریت پروژه و بکارگیری علم روز دنیا و رصد فرآیند‌ها و فازهای چرخه عمر پروژه‌ها، بتواند با برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت، مطابق بودجه مقرر و در زمان مقرر، با بهترین کیفیت ممکن آن‌ها را به ثمر برساند و با خلق و کسب بیشترین سطح ارزش و رضایت ذینفعان، آن‌ها را در افتخارات خود ثبت کند.

 

هوشمند سازی ساختمان مدیریت ثروت پایا در تهران

 

از اهداف اصلی هلدینگ ایجاد ۱۰۰۰ شغل پایدار تا سال ۱۴۰۸ و تشکیل مجموعه ای متمایز از دید کارایی و بهره وری و رضایت پرسنل می باشد. استفاده از استانداردهای روز دنیا، بهره گیری از تکنولوژی نوین، ارائه ابتکارات سازنده و خلاق، بهره گیری از دانش و تجارب متخصصین و کارشناسان از دیگر اهداف اصلی شرکت می باشد. مدیریت ثروت پایا با داشتن بیش از ده شرکت تابعه یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری در ایران میباشد. این شرکت به تازگی ساختمان جدی خود واقع در خیابان وزرای تران را با یک معماری مدرن و های تک افتتاح نموده است.

 

پروژه هوشمند سازی سیستم تهویه ساختمان شرکت مدیریت ثروت پایا

 

هوشمند سازی ساختمان هلدینگ مدیریت ثروت پایا

با توجه به تعداد طبقات، ابعاد ساختمان و درخواست کارفرما مبنی بر یکپارچگی سیستم هوشمند در تمامی ساختمان از پروتکل ارتباطی KNX بهره گرفته شده است. این پروژه به وسیله تجهیزات خانه هوشمند ABB، آستروم و  EAE هوشمند شده است که در ادامه با جزیییات آن آشنا میشویم.

در هوشمندسازی ساختمان خیابان وزرا، رله های ۱۶ آمپر ABB وظیفه کنترل سر خط های روشنایی را عهده دار هستند. این رله ها که به صورت ۲۴، ۱۶ و ۸ عددی درون تابلوهای هوشمند طبقات نصب شده اند با منبع تغذیه های ۱۶۰ میلی آمپری ABB تغذیه شده و همچنین کنترل کننده های HVAC شرکت ABB نیز وظیفه هوشمند نمودن سیستم تهویه ساختمان در اتاق مدیران ( فن کویل) را دارا هستند.

برای کنترل مجموعه، کلیدهای سری ترایتون ABB در نظر گرفته شده و همچنین ۱۱ عدد تاچ پنل آستروم ترکیه نیز درون طبقات نصب گردیده است. سنسورهای حرکتی EAE نیز در زمانهای اداری وظیفه تشخیص حضوز در طبقات و پارکینگ ها و همچنین در خارج از زمان اداری به صورت سنسور امنیتی برنامه ریزی شده اند.

به منظور یکپارچه سازی طبقات ساختمان توسط سیستم هوشمند، به تعداد تابلو برق ها، لاین کوپلرهای ABB تهیه و نصب گردیده است. همچنین برای مدیریت ساختمان توسط لابی من نیز از اپلیکیشن ABB استفاده شده است.

در اتاق جلسه اصلی ساختمان واقع در طبقه ششم، برای کنترل میزان روشنایی از ترکیب چراغ هایی با بالاست پروتکل دالی به همراه یک قطعه رابط مابین پروتکل KNX و دالی به نام دالی گیت وی برند EAE استفاده شد.

 

طراحی انواع سناریوهای امنیتی، ایمنی ساختمان، سناریوهای ورود و خروج کارمندان و … از مهم ترین بخش های برنامه نوسی سیستم هوشمند ساختمان مدیریت ثروت پایا میباشد. به وسیله تاچ پنل های آستروم مورد استفاده در این ساختمان نیز کترل از راه دور تمام اجزای ساختمان به مدیران ارشد شرکت واگدار گردید. همچنین کنترل نهایی تمامی اجزا نیز با اپلیکیشن ABB در یک سیستم توسط لابی من نیز کنترل میگردد.

 

 

هوشمند سازی ساختمان شرکت مدیریت ثروت پایا یکی از پروژه های بزرگ هوشمند سازی ساختمان های اداری در تهران بوده که به دلیل استفاده از قطعات هوشمند کمتر معمول در صنعت هوشمند سازی ساختمان جز ویژه ترین ساختمان های هوشمند در ایران است.