آنچه در این پست میخوانید

هوشمندسازی ساختمان ها در سال های اخیر با رونق بسیاری روبرو شده است. امکانات بی نظیری که یک ساختمان هوشمند برای ساکنین فراهم میکند باعث شده تا خانه هوشمند دیگر فقط یک کالای لوکس محسوب نشده و از الزامات در صنعت ساختمان سازی باشد. برندهای مختخلفی در سراسر جهان تجهیزات روش های مختلف هوشمند سازی را تولید مینمایند. خانه هوشمند با پروتکل ارتباطی KNX نیز یکی از محبوب ترین این روش ها است. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند به بررسی تجهیزات خانه هوشمند(EAE) ای اِی ای میپردازیم.

 

KNX چیست؟

مهمترین مسئله در زمینه سیستم های هوشمند ساختمانی، پروتکل ارتباطی اجزای هوشمند ساختمان میباشد. در طول زمان و در صنعت هوشمندسازی ساختمان ها، روش ها و پروتکل های اترابطی مختلفی برای این سیستم ها طراحی و استفاده شده است. تجهیزات خانه هوشمند به صورت کلی و بر اساس نوع ارتباط با دو دسته با سیم و بدون سیم تقسیم میگردند. KNX از جدیدترین، به روز ترین، کم مصرف ترین و محبوب ترین این روشهای ارتباطی است. در خانه هوشمند کا ان ایکس، اجزای هوشمند به وسیله سیم های مخصوص این پروتکل به تجهیزات تابلویی هوشمند متصل میگردند و کنترل خانه هوشمند به وسیله تاچ پنل ها و انواع کلیدهای هوشمند میسر میگردد.

 

تجهیزات خانه هوشمند(AEA) ای اِی ای

خانه هوشمند KNX

خانه هوشمند KNX نسبت به روش ها و سیستم های مشابه مزیت های بسیاری را دارا میباشد. کا ان ایکس یکی از محبوب ترین روش های ارتباطی بین اجزای ساختمان هوشمند است. این پروتکل به دلیل مصرف بسیار کم، سرعت بالای انتقال اطلاعات، بهینه شدن برای صنعت ساختمان و اعتبار شرکت های تولید کننده قطعات محبوب ترین پروتکل ارتباطی در زمینه هوشمند سازی ساختمان با BMS میباشد.

 

انواع تجهیزات هوشمند KNX

هوشمند سازی ساختمان با این روش به وسیله تجهیزات خاصی انجام میگیرد. این تجهیزات به دو دسته تابلویی و دیواری تقسیم بندی میگردند. منظور از تجهیزات تابلویی KNX، انواع رله ها، کنترل کننده ها، تجهیزات ارتباطی سیستم های تهویه، منبع تغذیه ها و … است که درون تابلوهای کا ان ایکس قرار میگیرند. تجهیزات دیواری نیز به انواع کلیدهای هوشمند عادی و ترموستاتیک، انواع سنسورها و تاچ پنل های کنترلی و اینترکام ها و … هستند.

 

درباره برند EAE

(AEA) ای اِی ای یکی از برندهای تولید کننده تجهیزات کا ان ایکس است. لازم به ذکر میباشد که برای تولید قطعاتی که بتوانند از این روش ارتباطی بهره ببرند لازم است که تمامی تجهیزات به وسیله انجمن جهانی KNX تایید شده و کد تایییده را دریافت نمایند. از این رو کیفیت تمام قطعات بسیار بالا هستند. EAE یک برند ترکیه ای است که تولید کننده قطعات و تجهیزات مختلف هوشمند سازی ساختمان است.

 

تاچ پنل خانه هوشمند ای ای ای-تجهیزات خانه هوشمند(AEA) ای اِی ای

 

این شرکت بیش از ۲۵۰۰ کارمند در سراسر جهان داشته و تا به جال در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا نمایندگی یا پروژه های انجام شده دارد. بیش از ۳۰۰ زیربرند و ۲۰۰ محصول تولیدی از دیگر افتخارات این شرکت میباشد.

همچنین EAE  از سال ۲۰۱۲ عضو انجمن جهانی KNX بوده و یکی از مراکز مهم آموزشی این استاندارد بین الملی میباشد.

 

تجهیزات خانه هوشمند(EAE) ای اِی ای

EAE به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های قطعات ساختمان هوشمند  KNX انواع تجهیزات هوشمند برای راه حل های مختلف را دارا میباشد. تجهیزات مخصوص ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری و همچنین تجهیزات هوشمند هتلی از مهمترین محصولات این شرکت هستند. طراحی زیبا، قیمت مناسب و کیفیت بالای قطعات این برند در تمامی محصولات قابل مشاهده هستند.

 

تجهیزات تابلویی برند خانه هوشمند EAE

تجهیزات تابلویی خانه هوشمند (EAE) ای اِی ای شامل انواع رله ها، منبع تغذیه ها، گیت‌وی و فعال کننده های فن کویل، انواع I/O و تجهیزات مخصوص سیستم های تهویه هوشمند میباشد. این تجهیزات با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده و برای نصب درون تابلوهای KNX بسیار مناسب هستند.

 

تجهیزات خانه هوشمند(AEA) ای اِی ای- تجهیزات تابلویی EAE

تجهیزات دیواری خانه هوشمند(EAE) ای اِی ای

تجهیزات دیواری خانه هوشمند EAE نیز بسیار با کیفیت و زیبا ساخته شده اند انواع سنسورها، انواع کلیدهای هوشمند عادی و ترموستاتیک، تاچ پنل ها یکنترلی و … از مهمترین قطعات برند ای اِی ای هستند.

کلید های هوشمند برند EAE

نقاط قوت تجهیزات خانه هوشمند(EAE) ای اِی ای

از مهمترین نقاط قوت برند EAE، کیفیت بالای ساخت، قیمت مناسب تجهیزات تابلویی، تنوع رنگ و دیزاین زیبا در محصولات دیواری و همچنین مزیت بالای رقابتی در آن است.

نقاط ضعف تجهیزات خانه هوشمند(EAE) ای اِی ای

مهمترین نقطه ضعف ای اِی ای، عدم شناخت کافی سازندگان و فعالین حوزه ساختمان از این برند میباشد. در کشور ما برندهای مختلفی در این زمینه خوش نام هستند تا جایی که دیده میشود برخی سازندگان حاضر به پرداخت قیمت های بسیار بالا برای تجهیزات قدیمی تر برندهای معروف این صنعت هستند. در صورتی که EAE با کیفیت فوق العاده بالای محصولات خود میتواند جایگزین مناسبی به لحاظ قیمت و کیفیت برای برندهای گران تر باشد.

 

همچینین شباهت ظاهری تجهیزات و مخصوصا کلیدهای هوشمند این برند به ABB نیز یکی از نقاط ضعف آن میباشد.

 

 

خرید تجهیزات خانه هوشمند(EAE) ای اِی ای

برای سفارش خانه هوشمند با تجهیزات EAE میتوانید به فروشگاه سایت شرکت خانه های هوشمند مراجعه کرده یا جهت مشاوره بیشتر با شماره تلفن های این شرکت تماس بگیرید. کارشناسان ما با بررسی شرایط ساختمان و توقعات شما از خانه هوشمند، مناسب ترین راه حل ها را برای شما آماده مینمایند.

اشتراک گذاری این مطلب: