پرسش های متداول شما۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۵:۱۸:۵۸

پرسش‌های متداول

پرسش‌های شما در زمینه خانه هوشمند

چگونه برندهای معتبر هوشمندسازی ساختمان را بشناسیم؟۱۴۰۲/۱/۲۷ ۱۰:۲۱:۲۲

جدا از بحث برند و پیش از اجرای هوشمندسازی ساختمان باید پروتکل مناسب ساختمان را بدانید. همه پروتکل های هوشمندسازی برای همه ساختمان ها مناسب نیستند و شما باید در این زمینه مشاوره تخصصی داشته باشید. به عنوان مجموعه ای که همه پروتکل های خانه هوشمند را در مجموعه خود به صورت کامل امتحان کرده است و تجهیزات زیادی را از برندهای برتر هوشمندسازی ساختمان در دنیا مانند اشنایدر و ABB و … را موجود داریم، همیشه فقط تعدادی از آنها را با توجه به پروژه‌تان به شما پیشنهاد میکنیم. لطفاً پیش از اینکه بخواهید برندهای معتبر و عملکرد آنها را بشناسید پیشنهاد میکنیم مشاوره تخصصی در این زمینه داشته باشید.

آیا در صورت قطع اینترنت دستگاه های من از کار می افتد؟۱۴۰۲/۱/۲۷ ۱۰:۱۰:۲۶

در صورت قطع اینترنت دسترسی همه تجهیزات و دستگاه های هوشمند شما عملکرد سنتی خود را دارند و ممکن است بعضی از مواقع که اینترنت به صورت عمومی قطع میشود و برای مثال دسترسی به گوگل هم ممکن نباشد تجهیزات خانه هوشمند شما فقط قابلیت کنترل از راه را نداشته باشند. در برخی پروتکل ها تجهیزات هوشمند شما حتی در شرایطی که اینترنت قطع میباشند، به صورت لوکال نیز توسط اپلیکیشن قابل کنترل میباشند.

چه کسانی در خانه می‌توانند از سیستم هوشمند استفاده کنند؟۱۴۰۲/۱/۲۷ ۱۰:۰۳:۱۳

هوشمندسازی ساختمان برای هر مرحله از ساخت یک ساختمان و یا حتی در حین استفاده از ساختمان با استفاده از پروتکل های مختلف هوشمندسازی ساختمان نظیر وای فای، کی ان ایکس، آر اف، زیگ بی، زی ویو و مدباس امکان پذیر است. در نتیجه همه در هر ساختمانی میتوانند تجربه استفاده از یک سیستم هوشمند را در خانه خود تجربه کنند.

چرا هوشمندسازی ساختمان متداول شده است؟۱۴۰۲/۱/۲۷ ۷:۵۶:۱۰

به پیشرفت تکنولوژی و امکانات جدید که آسایش بیشتر زندگی را برای انسان به همراه می‌آورد و همچنین ارزش افزوده ای که هوشمندسازی ساختمان برای ملک به همراه میاورد، هوشمندسازی ساختمان به مرور امری متداول و حتی الزامی شده است. این ارزش افزوده در کنترل بیشتر تجهیزات یک ساختمان و در نتیجه آسایش و امنیت بیشتر ساکنان ساختمان، اتوماسیون و بهینه سازی مصرف انرژی خلاصه میشود.

فرق بین هوشمندسازی و اتوماسیون چیست؟۱۴۰۲/۱/۲۷ ۷:۴۸:۳۱

هوشمندسازی ساختمان به روندی گفته میشود که طی آن اجزای مختلف ساختمان بتوانند علاوه بر عملکرد سنتی از سایر روش های دیگر (مانند اپلیکیشن و دستیار صوتی) و از راه دور نیز کنترل گردند، اتوماسیون به روشی گفته میشود که طی آن عملکرد اجزای مختلف به صورت خودکار بدون دخالت انسان انجام میگردند. در اتوماسیون جریان کنترل تجهیزات از طریق زمان بندی، اتفاق افتادن روندی از پیش تعریف شده یا بر اساس داده های محیطی (مثلاً سنسورها و حسگرها) انجام میپذیرد.

هوشمندسازی ساختمان چه بخش‌هایی را شامل می‌شود؟۱۴۰۲/۱/۲۷ ۷:۳۷:۲۶

هوشمندسازی ساختمان بخش های مختلف و اجزای متفاوتی را در ساختمان مانند، نور و روشنایی، سیستم تهویه، سیستم های امنیتی، آبیاری، تاسیسات، سیستم های صوت و تصویری، لوازم خانگی و در کل هر جزئی الکتریکالی که نیاز به کنترل از راه دور را داشته باشد شامل میشود.

هوشمندسازی ساختمان چیست؟۱۴۰۲/۱/۲۷ ۶:۴۳:۳۸

به فرآیندی که طی آن اجزای مختلف خانه و ساختمان از راه دور کنترل گردد هوشمندسازی ساختمان میگویند. این کنترل در ابعاد مختلف میتواند با اپلیکیشن و دستیار صوتی و اتوماسیون تجهیزات هوشمند انجام پذیرد. هوشمندسازی ساختمان عمدتاً شامل هوشمندسازی نور و روشنایی، هوشمندسازی سیستم تهویه، هوشمندسازی سیستم امنیتی، هوشمندسازی سیستم صوت و تصویر و سایر قسمت های الکتریکال و تاسیساتی ساختمان میشود.

سفارش خانه هوشمند KNX چگونه است؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۱۰:۴۷:۱۰

اولین مرحله در سفارش هوشمندسازی ساختمان با KNX مشاوره درباره نحوه ایجاد زیرساخت های این پروتکل ارتباطی است. جا نمایی تابلو برق، کلیدها، سنسورها، تاچ پنل خانه هوشمند و مسیرهای سیم کشی مهمترین بخش در این مرحله است. مرحله بعدی انتخاب برند مناسب تجهیزات خانه هوشمند KNX میباشد. برای سفارش و مشاوره رایگان درباره انواع سیستم های هوشمندسازی ساختمان و اطلاع از جزییات مراحل کافی است با ما تماس بگیرید. همچنین میتوانید وارد سایت خانه های هوشمند شده و در قسمت ارسال سفارش اطلاعات مربوط به پروژه خود را تکمیل نموده و در صورت دارا بودن پلان پروژه آن را برای ما بارگذاری نمایید، تا همکاران ما پس ار بررسی با شما تماس بگیرند.

سیستم knx چیست؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۱۰:۴۸:۲۰

سیستم knx یک پروتکل ارتباطی با سیم بهینه شده و یک استاندارد بین المللی در صنعت هوشمندسازی ساختمان است. این پروتکل قادر به یکپارچه سازی تعداد زیادی از محصولات است. از مهمترین ویژگی های این روش هوشمندسازی ساختمان میتوان به پایداری اتصالات، قابلیت استفاده از محصولات برندهای مختلف، نرم افزارهای خانه هوشمند کاربردی و همچنین کیفیت بالای قطعات به خاطر نظارت شدید انجمن KNX اشاره کرد.

هوشمند سازی ساختمان با KNX چگونه انجام میگیرد؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۱۰:۵۷:۴۰

هوشمند سازی ساختمان با پروتکل ارتباطی KNX زیر مجموعه ساختارهای BMS یا مدیریت ساختمان است. در این روش کابل  های مخصوص KNX به صورت مجزا از هر یک از تجهیزات هوشمند به داخل یک تابلو برق مخصوص هدایت میگردند. منبع تغذیه، رله های تابلویی، کنترل گرها و ورودی/خروجی های آنالوگ و … از دیگر تجهیزات تابلویی در سیستم خانه هوشمند KNX هستند. همچنین انواع کلیدهای ترموستاتیک، کلیدهای هوشمند عادی، سنسورها و … از تجهیزات دیگر این روش هوشمندسازی ساختمان میباشند.

قیمت خانه هوشمند یا هوشمند سازی ساختمان چقدر است؟۱۴۰۲/۱/۲۷ ۱۰:۵۹:۴۷

قیمت خدمات هوشمندسازی ساختمان یا خانه هوشمند با توجه به نوع خدمات، پروتکل، برند و تعداد تجهیزات مورد نیاز متفاوت میباشد. برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که بسته به نوع پروتکل، کشور سازنده و کیفیت قطعات دارای قیمت های متفاوتی هستند. هزینه تجهیزات و خدمات هوشمندسازی مستقیماً با خواسته کارفرما در ارتباط هست و دامنه خدمات و محصولات هوشمند بسیار وسیع و انعطاف پذیر میباشد. اگر میخواهید قیمت تجهیزات هوشمند ما را بدانید پیشنهاد میکنیم به قسمت فروشگاه سایت ما سری بزنید.

آیا هوشمندسازی ساختمان کاری مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌گردد؟۱۴۰۲/۱/۲۷ ۱۰:۲۵:۰۴

بله با سیستم های مختلف هوشمندسازی ساختمان، هزینه های ساختمان هوشمند بسیار کاهش پیدا کرده و دیگر این تجهیزات یک کالای لوکس محسوب نمی گردند و مناسب تمام ساختمان ها در تمامی مناطق بوده و مقرون به صرفه است. سیستم های نوین هوشمندسازی ساختمان مبتنی بر اینترنت اشیا به دلیل عدم نیاز به زیرساخت های تاسیساتی برای هوشمندسازی بسیار ارزان تر از تجهیزات هوشمندسازی BMS یا تحت پروتکل های باسیم هستند. همچنین هوشمندسازی ساختمان ها باعث بالا رفتن ارزش ساختمان به عنوان یک آپشن مهم و کلیدی و نتیجتاً قیمت نهایی ساختمان خواهد شد.

خانه هوشمند چیست؟۱۴۰۱/۴/۷ ۱۰:۵۷:۱۴

 خانه هوشمند چیست؟ یک خانه معمولی که دارای لوازم خانگی ، روشنایی و تهویه، سیستم های امنیت و ایمنی و دستگاه های الکترونیکی متصل به اینترنت است.اینترنت مورد استفاده در خانه های هوشمند اینترنت اشیا است، تا نظارت و مدیریت از راه دور و به وسیله نرم افزار تلفن همراه را امکان پذیر کند. صاحب خانه از راحتی و آسایش، ایمن سازی، کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های جاری، بهره برداری و نظارت دائمی بر خانه خود حتی از طرف دیگر دنیا برخوردار است. دستگاه های متصل شده عبارتند از: کلید روشنایی چراغ ها، قفل ها، پرده ها، سیستم های امنیتی، قفل درب هوشمند، دوربین ها، سیستم های صوتی و تصویری، تلویزیون ها، ترموستات ها و حتی آبپاش ها.

بهترین برند موتور پرده هوشمند کدام است؟۱۴۰۰/۳/۱۸ ۸:۲۸:۵۵

کارخانه ها و برندهای متفاوتی در تولید پرده های برقی فعال هستند. اما برند‌ های بارزانته ایتالیا، AOK  آلمان و سامفی فرانسه بهترین و کاملترین سیستم موتور پرده هوشمند را ارائه میدهند که امکانات خوب و قیمت مناسبی را دارا هستند.

برق موتور پرده هوشمند چگونه تامین میگردد؟۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۱۲:۰۱:۵۹

موتورهای الکتریکی پرده نیازمند برق ۱۲ ولت هستند، معمولا در ساختمان ها برق موتور پرده هوشمند به وسیله یک سیم کمکی از هالوژن ها یا نورهای مخفی موجود در سقف کاذب تامین میگردد.

مدت زمان اجرای BMS چقدر است؟۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۷:۵۱:۰۴

مدت زمان اجرای سیستم هوشمند سازی ساختمان با BMS وابسته به تعداد واحدهای ساختمان، متراژ و پلان مجموعه متغیر است اما به صورت میانگین چیزی حدود ۱۵ روز برای هر واحد طول میکشد. این زمان شامل اجرای سیم کشی مخصوص، نصب پنل کنترلی، تاچ پنل و سایر تجهیزات بوده و باید با دقت بالا و صبر زیاد انجام پذیرد.

تعمیرات سیستم BMS چگونه است؟۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۱۲:۱۱:۴۹

تعمیرات سیستم BMS یا مدیریت ساختمان بسیار پیچیده و سخت بوده و در چند مرحله انجام میپذیرد و نیازمند آشنایی کامل به این سیستم و مهارت بسیار بالا می باشد. در سیستم مدیریت ساختمان یا BMS به دلیل لزوم استفاده از پروتکل های ارتباطی با سیم نیازمند دقت بسیار بالا در اجرا و گارانتی های معتبر از طرف شرکت ارائه دهنده خدمات می باشد. متاسفانه بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات این سیستم به دلیل نا آشنایی با تمام موارد مورد استفاده در BMS این تجهیزات را به صورت غیر اصولی و نادرست نصب می کنند. از همین رو و پس از گذشت چند سال این سیستم ها با مشکلات فراوانی روبرو می گردند.

هزینه BMS برای یک ساختمان چقدر است؟۱۴۰۱/۴/۴ ۸:۵۲:۳۱

هزینه سیستم های مدیریت ساختمان یا BMS برای یک ساختمان با توجه به تعداد واحدها، برند مورد نظر برای اجرای سیستم، تجهیزات هوشمند سازی، اندازه پنل کنترلی، متراژ ساختمان، تعداد اتاق خواب ها و … متغیر می باشد. اما به صورت میانگین این عدد برای هر واحد با اندازه استاندارد و تجهیزات کامل و استاندارد و برند معتبر از حدود ۵۰ میلیون تومان شروع میگردد.

بهترین زمان سفارش سیستم BMS در چه مرحله ای از ساخت است؟۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۷:۱۵:۱۷

بهترین زمان برای سفارش BMS یا سیستم مدیریت ساختمان در حین اجرای نقشه های تاسیسات الکتریکی است. البته اگر این نقشه ها با مشاوره و هماهنگی شرکت ارائه دهنده خدمات مدیریت ساختمان تهیه گردد بسیار کاربردی تر خواهد بود.

سفارش خانه هوشمند با BMS چگونه است؟۱۴۰۰/۲/۲۱ ۹:۲۱:۵۴

جهت مشاوره رایگان BMS ساختمان و سفارش هوشمند سازی ساختمان با سیستم BMS یا مدیریت ساختمان با ما تماس بگیرید.

مشاوره خانه های هوشمند چگونه است؟۱۴۰۰/۳/۱۸ ۸:۳۰:۳۲

برای گرفتن مشاوره رایگان خانه های هوشمند کافی است با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما با توجه به ساختمان شما، علاقه‌مندی ها، بودجه و انتظارات شما از یک خانه هوشمند مناسب ترین پکیج هوشمند سازی ساختمان را معرفی نمایند. همچنین در صورت نیاز کارشناسان خانه های هوشمند در محل ساختمان شما حاضر شده و به بررسی دقیق تر و ارائه بهترین راهکار برای هوشمند کردن ساختمان شما می پردازند.

هزینه هوشمند سازی ساختمان با توجه به متراژ محاسبه می شود؟۱۴۰۱/۴/۱۱ ۶:۲۱:۰۹

خیر، هزینه هوشمند سازی ساختمان ها با توجه به نوع تجهیزات و خدمات هوشمند سازی و تعداد آن ها محاسبه می گردد. شما میتوانید از یک کلید نور هوشمند تا یک ساختمان تمام هوشمند که نور هوشمند، سیستم های تهویه، امنیت و ایمنی، آبیاری، قفل های هوشمند، لوازم خانگی هوشمند و … را دارا می باشد، سفارش دهید و هزینه نهایی آن با توجه به خدماتی که شما مد نظر دارید متفاوت خواهد بود. در واقع هزینه های هوشمندسازی کاملا بستگی به انتطارات شما از خانه هوشمند دارد.

سفارش خانه هوشمند بی سیم چگونه است؟۱۴۰۱/۴/۱۱ ۶:۲۷:۰۰

شما میتوانید جهت مشاوره و سفارش انواع تجهیزات و سیستم های هوشمند ساختمانی و خانه هوشمند بی سیم با شرکت خانه های هوشمند تماس بگیرید یا از طریق فرم ارسال سفارش هوشمند سازی ساختمان  اطلاعات پروژه خود را وارد نموده و تجهیزات مورد نظر خود را سفارش دهید. همکاران فنی ما پس از بررسی های لازم بهنترین طراحی را برای شما انجام داده و با شما تماس میگیرند.

موتور های پرده برقی در چند نوع هستند؟۱۴۰۱/۴/۱۱ ۷:۱۹:۴۴

به صورت کلی پرده های برقی هوشمند در دو مدل کنار رو و بالا رو موجود می باشند که با توجه به نیاز و کاربری هر محیط انتخاب می گردند. البته موتور پرده ها به لحاظ برند بسیار متنوع هستندو که شرکت خانه های هوشمند ترجیح میدهد از موتور پرده هایی استفاده کند که کیقیت و مقاومت بالایی دارند.

آیا موتور پرده ها میتوانند به سیستم مرکزی خانه هوشمند متصل شوند؟۱۳۹۹/۱۱/۶ ۷:۱۳:۰۴

بله، موتور پرده های برقی می توانند به سیستم مرکزی خانه های هوشمند متصل شوند و با اتوماسیون نویسی، به همراه باقی اجزای ساختمان هوشمند به صورت هماهنگ عمل نمایند و کنترل شوند.

در صورت گیر کردن پرده به یک شی خارجی چه اتفاقی خواهد افتاد؟۱۳۹۹/۱۱/۶ ۷:۱۳:۱۰

موتورهای برقی پرده مورد استفاده در سیستم های هوشمند سازی ساختمان شرکت خانه های هوشمند، در صورت گیر کردن پرده به یک جسم خارجی حرکت را به صورت خودکار متوقف می نمایند تا از پاره شدن پارچه پرده ها جلوگیری کنند.

چه مدل پارچه هایی قابلیت نصب بر روی پرده های برقی و هوشمند را دارا هستند؟۱۴۰۱/۴/۱۱ ۷:۲۶:۴۹

در سیستم های پرده هوشمند، شما میتوانید هر نوع پرده با هر جنس پارچه ای را به راحتی به سیستم هوشمند پرده ها نصب کنید. البته درباره پرده های بالارو باید این انتخاب را به کالیته های مربوط به پرده های بالارو محدود کنید.

آیا هوشمند سازی سیستم های تهویه مختلف در یک ساختمان امکان پذیر است؟۱۴۰۱/۴/۱۲ ۷:۵۷:۳۶

بله، با اتکا به تکنولوژی اینترنت اشیا که شرکت خانه های هوشمند ارائه دهنده سیستم های هوشمند سازی ساختمان بر پایه این علم است، شما می توانید انواع سیستم های تهویه مطبوع را به صورت همزمان هوشمند کنید و کنترل آن ها را به صورت جداگانه در دست داشته باشید.راه حل های هوشمند سازی هر یک از دستگاه های تهویه متفاوت است.

آیا میتوانیم آینه هوشمند تاچ داشته باشیم؟۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۴:۱۹:۴۷

آینه های هوشمند می توانند از نمایشگرهای لمسی ساخته شوند. همچنین این سیستم را میتوان به دستیار صوتی، دوربین تشخیص چهره، اسپیکر پخش صدا و نورهای دکوراتیو مجهز کرد. همچنین از این آینه ها میتوان به عنوان کنترل کننده ساختمان هوشمند با اینترنت اشیا نیز بهره برد.

آیا آینه هوشمند ضد آب است؟۱۴۰۱/۴/۱۲ ۸:۱۹:۴۹

آینه های هوشمند وابسته به نوع محل قرار گیری خود می توانند در دو نوع عادی و ضد آب و رطوبت تولید شوند. نوع ضد آب و رطوبت این تجهیزات مناسب محیط های با رطوبت بالا نظیر سرویس های بهداشتی و حمام ها یا استخر و سالن های ورزشی است. همچنین اگر مایل هستید از این آینه برای سزویس های بهداشتی خود استفاده کنید، میتوانید از نوع ضد آب استفاده نمایید.

کاربرد های آینه هوشمند چیست؟۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۴:۱۷:۱۸

آینه های هوشمند کاربردهای فراوانی در ساختمان های مختلف دارد. این آینه ها می توانند در ساختمان های مسکونی و به عنوان آینه اتاق، سرویس بهداشتی و آینه های دکوراتیو استفاده شود. همچنین این تجهیزات در فروشگاه های  مختلف نظیر لباس فروشی ها، آرایشگاه ها، فروشگاه های طلا و جواهر، لوازم آرایشی و بهداشتی، مطب های درمانی و … نیز کاربردهای فراوانی دارند. از سایز های بزرگتر آینه های هوشمند میتوان در آینه آسانسور های ساختمان استفاده نمود.

آینه های هوشمند در چه ابعادی موجود است؟۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۴:۱۷:۲۳

خانه های هوشمند با بررسی عملکردهای مختلف آینه های هوشمند خود را در سه اندازه ۳۲، ۴۲ و ۵۳ اینچ تولید کرده است. همچنین شما می توانید آینه هوشمند خود را با هر ابعاد و طرحی به صورت اختصاصی سفارش دهید.

آینه هوشمند چیست؟۱۴۰۱/۴/۱۲ ۸:۲۶:۲۵

آینه هوشمند یک آینه معمولی است که به یک نمایشگر مجهز شده و همزمان می تواند علاوه بر بازتاب تصویر، اعلان هایی نظیر ساعت، وضعیت آب و هوا، اخبار روزانه، تقویم و ریمایندر ها را نمایش دهد. همچنین می تواند به صورت پنل های لمسی نیز در اختیار شما قرار گیرد تا بتوانید عملکردهای متناسب با نیاز خود را به صورت یک گوشی هوشمند در آن کنترل نمائید. این سیستم می تواند به دستیار صوتی، دوربین تشخیص چهره و نورهای دکوراتیو مجهز شود. حتی از این آینه ها میتوانید برای کنترل ساختمان خود استفاده نمایید.

آیا سیستم های تهویه قدیمی توانایی هوشمند شدن را دارا هستند؟۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۸:۰۶:۰۵

خانه های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا توانایی هوشمند سازی انواع سیستم های تهویه قدیمی شامل انواع تجهیزات گرمایشی و سرمایشی نظیر کولر های آبی، کولر گازی، داکت اسپلیت ها، فن کویل، پکیج و … را دارا می باشد.

سفارش تهویه هوشمند چگونه است؟۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۵:۳۰:۳۹

برای داشتن یک سیستم تهویه مطبوع هوشمند یا هوشمند سازی سیستم های تهویه قدیمی کافی است با ما تماس بگیرید یا از طریق فرم ارسال سفارش خانه های هوشمند تجهیزات مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

آیا کلیدهای هوشمند نور قابلیت نصب به جای کلیدهای سنتی را دارا هستند؟۱۴۰۱/۴/۱۲ ۱۱:۳۷:۴۸

بله، کلیدهای نور هوشمند مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند، قابلیت نصب بر روی قوطی های استاندارد کلیدهای برقی را دارا هستند. با استفاده از این کلیدها بدون نیاز سیم کشی خاص و یا تخریب جای کلید میتوانید از نور و روشنایی هوشمند بهره مند شوید.

کلیدهای تاچ هوشمند چگونه کار می کنند؟۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۵:۱۴:۰۳

کلیدهای هوشمند تاچ مخصوص خانه های هوشمند در انواع مختلفی قابل تهیه می باشد. این کلیدها به صورت تک پل، دو پل، سه پل و چهار پل عرضه می شوند و با پروتکل های ارتباطی RF و wifi کار می کنند و توانایی کنترل روشنایی و هوشمند کردن نور ساختمان ها را دارا هستند.

آیا کلید های سنتی روشنایی قابلیت هوشمند شدن را دارا هستند؟۱۴۰۱/۴/۱۲ ۱۱:۴۳:۵۳

خوشبختانه در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، با سیستم های نوین ساختمان هوشمند، حتی کلید های سنتی روشنایی ساختمان نیز توانایی هوشمند شدن را دارا هستند و می توانند به وسیله دستیار صوتی خانه هوشمند، اپلیکیشن و اتوماسیون کنترل شوند.

آیا سفارش نور هوشمند نیازمند تغییر در سیم کشی ساختمان است؟۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۵:۲۵:۵۹

با سیستم ها نسل دوم خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا و با استفاده از ارتباطات بی سیم نسل دوم، تمام ساختمان ها بدون نیاز به تغییر یا تخریب سیستم برقی، قابلیت سفارش و داشتن نور و نورپردازی هوشمند را دارا هستند. این سیستم های مناسب تمامی ساختمان ها به ویژه مناسب هوشمند سازی ساختمان های قدیمی است.

سیستم هوشمند سازی ساختمان BMS چیست؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۵:۲۰:۱۲

BMS یا سیستم مدیریت ساختمان (building management system)  یکی از پکیج های هوشمند سازی ساختمان یا مدیریت اجزای مختلف خانه از طربق تلفن همراه یا پنل های کنترل کننده مرکزی یا همان هوشمند سازی ساختمان ها است. در این سیستم شما میتوانید نور، پرده ها، سیستم تهویه، سنسور ها و برخی دیگر از اجزای ساختمان را از طریق استفاده از اتصالات با سیم و پروتکل های ارتباطی استانداردی نظیر KNX به یکدیگر متصل نموده، سپس مدیریت و پردازش اطلاعات در آن را با یک هاب مرکزی به دست بگیرید. به این طریق شما دارای یک خانه یا ساختمان هوشمند خواهید بود.

به دلیل لزوم استفاده از اتصالات با سیم در سیستم مدیریت ساختمان، شرکت ارائه دهنده این خدمات باید در مرحله ساخت واحد ساختمانی در محل کارگاه حضور پیدا کرده و نقشه تاسیسات الکتریکی با مشورت کارشناسان این شرکت ها اجرا گردد. از همین رو سیستم مدیریت ساختمان یا BMS مناسب سازندگان بوده و برای هوشمند سازی ساختمان های قدیمی مناسب نیست.

امنیت خانه های هوشمند چگونه است؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۵:۵۲:۱۵

در یک خانه هوشمند شده به وسیله تکنولوژی اینترنت اشیا، سناریوهای امنیتی متعددی قابلیت اجرا را دارا هستند. در این ساختمان هوشمند، همه اچزا به کمک یکدیگر امنیت و ایمنی ساختمان را تامین می نمایند. خانه هوشمند تنها به وسیله یک دوربین نظارتی یا سنسور جرکتی کار نمی کند. تمام اجزای خانه شما در صورت عدم حضورتان در منزل از خانه حراست می نمایند و با یک عملکرد یکپارچه از حضور افراد مشکوک جلوگیری می کنند. برای مثال در صورت یک حض.ر مشکوک در اطراف خانه شما، سیستم صوتی و تصویری شما روشن می شود. دوربین های امنیتی در جهت حرکت مشکوک به چرخش در می آیند، چراغ ها با یک سناریو روشن شده، پرده ها کنار می روند. از بلندگوهای موجود در ساختمان شما صداهایی پخش می گردد و … . شما نیز از طریق پیامک از این اتفاق آگاه خواهید شد.

آیا هوشمند سازی ساختمان یک نیاز است؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۷:۴۷:۰۸

یکی از پرسش هایی که شاید پیش از سفارش سیستم هوشمند ساختمانی به ذهن ما برسد این موضوع است که نیاز برای هوشمند بودن یک ساختمان چه میزان مهم است. هوشمند سازی، اتوماسیون و خودکار بودن عملکرد ها در یک ساختمان باعث افزایش کیفیت زندگی، کاهش ریسک خطرات و عواقی ناشی از فراموشی، کاهش هزینه های جاری انرژی در ساختمان و مهمتر از همه افزایش میزان رضایت از زندگی می باشد. سیستم های هوشمند ساختمانی مانند هریک از آپشن های قدیمی موجود در یک ساختمان نظیر جک های پارکینگ، آسانسور، آیفون تصویری و … به زودی تبدیل به یکی از ویژگی های اصلی یک ساختمان خواهد شد. این موضوع زمانی ملموس تر می گردد که گسترش تکنولوژی در دهه اخیر را در جامعه مرور کنیم.

یک خانه هوشمند چگونه کنترل می شود؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۷:۵۱:۴۴

هوشمند شدن خانه ها در سیستم اتوماسیون ساختمان مبتنی بر اینترنت اشیا به معنی کنترل تمامی اجزای واحد ساختمانی از روش های مختلف است. این روش ها شامل کنترل مستقیم اجزا به وسیله نرم افزار  تلفن همراه، دستیار صوتی، ریموت کنترل های تابعی، پنل مدیریتی ساختمان و روش غیر مستقیم یعنی اتوماسیون نویسی است. اتوماسیون در سیستم هوشمند ساختمانی به معنی عملکرد خودکار وسایل و قوانین طراحی شده در ساختمان بدون نیاز به دخالت می باشد. برای مثال عملکرد خودکار سیستم تهویه متصل به سنسورهای دمایی و رطوبتی و در صورت حضور افراد در ساختمان می باشد. به طور کلی میتوانید با دو روش سیستم های بی سبم و با سیم خانه را هوشمند کنید.

آیا در صورت قطعی اینترنت، اجزای خانه هوشمند کار می کنند؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۷:۵۷:۵۰

یکی از نگرانی های اصلی کاربران خانه های هوشمند با اینترنت اشیا اختلال در عملکرد سیستم های هوشمند در صورت قطعی اینترنت می باشد. خانه های هوشمند با اطلاع از این دغدغه مهم کاربران سیستمی را طراحی نموده است که در آن هر جز از ساختمان به صورت مجزا و بدون نیاز به اینترنت قابلیت کنترل را داشته باشند.  اجزای خانه هوشمند به وسیله ریموت کنترل های تابعی و بدون نیاز به اینترنت نیز قابل کنترل می باشد. بسیاری از تجهیزات هوشمند مانند قفل هوشمند با باتری کار میکنند و در زمان قطعی اینترنت مشکلی نخواهند داشت.

مزیت هوشمند سازی ساختمان برای سازندگان چیست؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۷:۵۹:۱۸

سیستم های هوشمند ساختمانی به علت استفاده از تکنولوژی های بسیار جدید یک کالای لوکس و یک ویژگی متمایز کننده برای ساختمان ها به شمار می روند. قیمت نهایی فروش ساختمان های هوشمند به صورت میانگین ۳۰ تا ۵۰ درصد از ساختمان های مشابه بالاتر می باشد که باعث افزایش دامنه سود سازندگان این ساختمان ها می گردد. فعالین صنعت ساختمان با یک هزینه منطقی و معقول می توانند واحدهای خود را به صورت هوشمند به فروش برسانند.

آیا هوشمند سازی می تواند برای یک واحد در ساختمان انجام پذیرد؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۸:۰۰:۲۹

یکی از ویژگی های اصلی خانه های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا، توانایی انجام پروژه به صورت جزئی می باشد. در سیستم های قدیمی نظیر مدیریت ساختمان تمامی واحدهای یک آپارتمان می بایست هوشمند میشد. این موضوع به علت ضرورت وجود اتاق سرور و طراحی نقشه های مجزای تاسیسات الکتریکی و هزینه های بالا آن اجتناب ناپذیر بود. بر خلاف این سیستم در خانه هوشمند شده با اینترنت اشیا شما می توانید تنها یک یا چند واحد در یک آپارتمان را به صورت مجزا هوشمند نمایید.

آیا خانه های هوشمند گارانتی و خدمات پس از فروش دارد؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۸:۰۲:۳۲

خانه های هوشمند با آگاهی از کیفیت خدمات خود، سیستم های هوشمند شده را یک سال گارانتی می نماید و پس آن خدمات پس از فروش نامحدود را در اختیار شما قرار می دهد. گارانتی شامل تعویض و تعمیر قطعات و سناریونویسی مجدد می باشد. شرکت خانه های هوشمند از ایتدا پروژه در تمامی مراحل تا پایان پروژه و نصب کامل به صورت مداوم با شما در تماس خواهند بود.

هوشمند سازی لوازم خانگی قدیمی قابل انجام است؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۸:۰۴:۳۵

بله، ما در خانه های هوشمند تمامی وسایل شما را هوشمند می نمائیم و کنترل آن ها را از طریق نرم افزار تلفن همراه، دستیار صوتی و کلیدهای تابعی در اختیار شما قرار خواهیم داد. یکی از خبرهای خوب در خانه های هوشمند این است که نیازی به خرید لوارم جدید ندارید.

زمان اجرای هوشمند سازی ساختمان ها چقدر طول می کشد؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۸:۰۷:۱۵

زمان اجرای هوشمند سازی ساختمان ها وابسته به نوع خدمات و تجهیزات هوشمند ساختمانی مورد نیاز برای آن ها متغیر است. این زمان شامل برنامه نویسی قطعات، برنامه نویسی سرور مرکزی و نصب آن ها است و به صورت میانگین مابین ۵ الی ۱۰ روز است. کاهش زمان نصب از مهمترین مزیت های هوشمندسازی بی سیم ساختمان است که به خاطر عدم نیاز به زیرساخت ها و سیم کشی به وجود آمده است. البته در سیستم با سیم باید زمان مربوط به سیم کشی های ساختمان را نیز در نظر گرفت. همچنین ابعاد پروژه از دیگر گزینه هایی است که باید در نظر گرفته شود.

آیا خانه های هوشمند فقط در تهران به انجام پروژه می پردازد؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۸:۰۸:۵۸

ما در خانه های هوشمند پروژه های متعدد هوشمند سازی ساختمان را در سراسر ایران از جمله استان های تهران، البرز، مازندران، گیلان، یزد، اصفهان، هرمزگان و … انجام داده ایم و آماده ارائه خدمات به سراسر ایران و کشورهای منطقه هستیم. همچنین پشتیبانی نامحدود ما در سراسر کشور همراه شما خواهد بود.

دستیار صوتی خانه های هوشمند فقط به زبان انگلیسی کار می کند؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۸:۱۰:۰۶

ما در خانه های هوشمند توانایی تغییر زبان دستیار صوتی به فارسی را نیز دارا هستیم ولی به علت تحریم ها و عدم ارائه خدمات مناسب به زبان فارسی توسط دستیارهای صوتی معروف جهان و همچنین عدم عملکرد مناسب دستیارهای صوتی فارسی زبان، پیشنهاد ما استفاده از زبان انگلیسی است. البته تیم خانه های هوشمند تمامی دستورات مورد نظر برای انجام عملکردهای مختلف ساختمان را در قالب یک دفترچه راهنما ساختمان به کاربران اهدا می نماید.

کنترل خانه هوشمند چگونه است؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۸:۱۴:۴۹

کنترل اجزای مختلف ساختمان هوشمند پس از انجام فرآیند هوشمند سازی ساختمان به وسیله دستیار صوتی، اپلیکیشن های تلفن همراه برای اندروید و آی او اس، ریموت کنترل یا کلیدهای تابعی و اتوماسیون قابل کنترل هستند. همچنین در صورت در تمایل از تاچ پنل ها نیز میتوانید استفاده کنید، که علاوه بر کارایی زیبایی نیز به خانه شما می آورند.

آیا هوشمند سازی ساختمان با تغییر یا تخریب همراه است؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۸:۱۷:۰۹

در سیستم نوین هوشمند سازی ساختمان و با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا یا خانه هوشمند بدون سیم، تمامی خدمات هوشمند سازی بدون تخریب یا تغییر درساختمان انجام می پذیرد.

هزینه های هوشمند سازی ساختمان چقدر است؟۱۴۰۱/۴/۱۴ ۸:۳۹:۱۲

هزینه های سیستم اتوماسیون نسل دوم یا خانه هوشمند بدون سیم به نسبت سیستم های قدیمی نظیر BMS بسیار کمتر می باشد. این کاهش به دلیل حذف سیم کشی، اتاق سرور و هاب مرکزی است. در سیستم نوین خانه های هوشمند، هزینه ها وابسته به نوع خدماتی که شما برای ساختمان خود مد نظر دارید متفاوت است. این هزینه ها شامل تهیه قطعات مورد نیاز، برنامه نویسی و نصب آن ها است. به طور معمول هزینه های هوشمند سازی بسته به انتطار شما از خانه هوشمند متغیر است.

آیا هوشمندسازی برای ساختمان های قدیمی قابل انجام است؟۱۴۰۰/۳/۱۸ ۸:۳۲:۱۴

بله، در نسل دوم از سیستم های اتوماسیون ساختمان یا خانه هوشمند بی سیم، ما تمامی اجزای خانه یا محل کار شما را فارغ از سال ساخت و سیستم برقی آن ها با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان و بدون هیچ گونه تغییر یا تخریب  هوشمند می کنیم. بنابراین هوشمندسازی تمام ساختمان های قدیمی ممکن شده است.

تفاوت خانه هوشمند با سیستم های مدیریت ساختمان (BMS) چیست؟۱۴۰۱/۴/۵ ۹:۱۱:۵۰

در سیستم های مدیریتی ساختمان هر ساختمان برای تجهیز شدن با این سیستم نیاز به حضور شرکت ارائه دهنده خدمات BMS در ابتدای مراحل ساخت دارد. کابل کشی بین اجزای مختلف، وجود یک پنل و هاب مرکزی کنترل کننده، نیاز به اتاق سرور و … از معایب سیستم مدیریت ساختمان است. همچنین در BMS سناریوهای استفاده از اجزا محدود بوده و اجزای کمی از ساختمان قابلیت اتصال به این سیستم را دارا بودند. اما در نسل دوم سیستم های اتوماسیون ساختمان، ساختمان ها بدون نیاز به کابل کشی و فارغ از سال ساخت و سیستم برقی و کاربری قابلیت هوشمند شدن را دارا هستند. در این سیستم هاب مرکزی، سرور و پنل ها حذف شده همچنین با قابلیت هوشمند شدن همه چیز شما می توانید به وسیله سناریونویسی و اتوماسیون تمام کارهای درونی ساختمان را به این سیستم بسپارید.

آیاهوشمندسازی مختص خانه ها است؟۱۴۰۱/۴/۵ ۸:۰۴:۴۸

ما در شرکت خانه های هوشمند تمامی ساختمان ها را فارغ از نوع کاربری، اندازه و سال ساخت آن ها هوشمند می کنیم. بخش راهکارهای سازمانی خانه های هوشمند سناریوهای ویژه ای برای هوشمند سازی انواع ساختمان های اداری، تجاری، فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و کافی شاپ ها و… با کاربری های متفاوت را ارائه می دهد. جهت مشاوره هوشمندسازی کسب و کار خود با ما تماس بگیرید.

چه بخش هایی در ساختمان قابلیت هوشمند سازی را دارند؟۱۴۰۱/۴/۵ ۷:۰۹:۱۱

ما در خانه های هوشمند با تکیه بر تکنولوژی اینترنت اشیا تمامی اجزای ساختمانی را هوشمند می کنیم. در واقع هر وسیله ای که با انرژی الکتریکی کار می کند توانایی هوشمند شدن را دارا است. در خانه های هوشمند محدودیتی وجود ندارد و تمام قسمت ها را میتوان هوشمند کرد. روشنایی، تهویه، صوت و تصویر و … از بخش هایی هستند که قابلیت هوشمند شدن را دارند.

چرا باید ساختمان خود را هوشمند کنیم؟۱۴۰۱/۴/۵ ۷:۰۱:۳۲

یک ساختمان هوشمند، به وسیله اتوماسیون کارهای بسیاری را برای کاربران آن انجام می دهد. ساختمان های هوشمند تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت زندگی دارند همچنین باعث بالا رفتن کنترل کاربران روی تمامی اجزای ساختمان خواهند شد. یک خانه هوشمند به کاربر اجازه می دهند تا تمام موارد موجود در ساختمان را از راه دور کنترل کند. همچنین با استفاده از سیستم های هوشمند مصرف انرژی کاهش پیدا کرده و در نتیجه آن هزینه های جاری انرژی کم شده و از تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری می شود. نظارت دائمی و افزایش امنیت و ایمنی، افزایش ارزش افزوده ساختمان و ملک از دیگر امکانات خانه هوشمند میباشد.

Go to Top