آنچه در این پست میخوانید

دستیار صوتی و خانه های هوشمند

دستیارهای صوتی از نوین ترین تکنولوژی های است که شرکت های بزرگ جهانی به تازگی ارائه داده اند. این تکنولوژی به کاربران کمک می کند که از طریق صحبت کردن و فرمان دادن به وسیله ها به انجام امور خود بپردازند.

هوشمند سازی تمام اجزای ساختمان با کنترل دستیار صوتی

شما می توانید تمام اجزای خانه هوشمند خود، از جمله نورپردازی، سیستم های تهویه، سیستم های امنیتی و ایمنی، سیستم آبیاری هوشمند، لوازم خانگی و … را از طریق دستیار صوتی و گفتن فرمان ها کنترل نمائید.

یک همراه همیشگی

در دنیای امروز داشتن یک دستیار که همیشه در کنار ما باشد و کارهای ما را انجام دهد به نظر غیر ممکن می رسد. دستیاری که از کارهای پیش پا افتاده مانند تماس گرفتن با یک مشتری تا روشن کردن کتری برقی را انجام دهد، می تواند به بهبود کیفیت زندگی و افزایش کارایی ما کمک شایانی داشته باشد.

شاید شما فیلم های ابر قهرمانی را که در آن یک دستیار همیشگی صوتی در کنار شخصیت فیلم هست و کارهای او را انجام می دهد دیده باشید. آیا داشتن چنین دستیاری در دنیای امروز غیر ممکن بوده و فقط مخصوص فیلم های علمی و تخیلی است؟ خیر، شما همین حالا در تلفن همراه هوشمندتان یک دستیار صوتی دارید که می تواند کارهای زیادی انجام دهد. شماره ها را براش شما بگیرد، به جای شما تایپ کند یا در موتورهای جستجو به دنبال مطالب مورد نظر شما باشد. می تواند برای ساعت بیدار شدنتان یک زنگ اختصاص دهد یا حتی یا حتی شما را با گفتن لطیفه و معما سرگرم کند.

رقابت شرکت های بزرگ تکنولوژی

شرکت های بزرگی در دنیا در ساختن دستیارهای صوتی با یکدیگر در رقابت هستند. Google به عنوان یکی از پیشرو ترین مراکز تکنولوژی دنیا دستیار صوتی Google assistant را به دنیا معرفی کرده است. اگر تلفن همراه شما اندرویدی است کافی است با نگه داشتن کلید Home دستیار صوتی خود را فراخوانی کنید. برای موبایل هایی که شرکت Apple به بازار عرضه کرده Siri یک دستیار محبوب است. همچنین شرکت آمازون نیز  Alexa را به بازار عرضه کرده است. 

 خانه های هوشمند و دست یارهای صوتی

آیا کاربرد این تکنولوژی ها مختص به انجام عملکرد در تلفن های هوشمند است؟ خیر، با داشتن یک خانه هوشمند می توانید با استفاده از دستیار صوتی تمام عملکرد های مورد نظر را انجام دهید. دستیار صوتی چراغ های هوشمند شما  را خاموش و روشن می کند، سیستم تهویه هوشمند را راه اندازی می کند یا در زمانی که شما می خواهید لوازم خانگی شما را روشن می نماید. این تکنولوژی می تواند باغچه شما را آبیاری کند و هزاران عملکرد دیگری که با داشتن یک ساختمان هوشمند قابل انجام هستند را برای شما انجام دهد.  خانه هوشمند نسل دوم سیستم های اتوماسیون ساختمان به وسیله تکنولوژی اینترنت اشیا هوشمند می گردد. اینترنت اشیا مفهومی نوین در صنعت تکنولوژی جهانی بوده و از آن با انقلاب دوم صنعتی یاد می شود. 

نسل دوم ساختمان های هوشمند

در نسل دوم هوشمند سازی ساختمان، شما به دستیارهای صوتی جهانی دسترسی دارید. اگر تلفن همراه شما اندروید است می توانید با دستیار صوتی گوگل کنترل خانه خود را داشته باشید. در صورت داشتن تلفن های هوشمند شرکت اپل نیز با دستیار صوتی سیری به انجام امور خود بپردازید. علاوه بر این ها شما می توانید با استفاده از دستیار صوتی الکسا که توسط شرکت آمازون عرضه شده خانه هوشمند خود را کنترل نمایید. 

یک خانه هوشمند باید در تمامی جنبه ها هوشمند شده باشد. کنترل اجزای خانه با فرمان های صوتی از مهمترین امکانات یک ساختمان هوشمند شده با نسل دوم تکنولوژی نسل دوم اتوماسیون ساختمان است.

اشتراک گذاری این مطلب:

فرایند هوشمند سازی ساختمانهوشمند سازی ساختمان چگونه انجام می گردد؟
لوازم خانگی هوشمندلوازم خانگی هوشمند چیست؟