آنچه در این پست میخوانید

از مهمترین سناریوها در یک ساختمان هوشمند، اتصال سیستم های تهویه مختلف به سامانه مرکزی میباشد. داشتن یک سیستم تهویه هوشمند میتواند آسایش محیطی، راحتی و آرامش خیال را برای شما به ارمغان بیاورد. هوشمند سازی سیستم های تهویه مختلف از روش های متفاوتی انجام میگردد. یکی از پرکاربرد ترین این وسیله ها ترموستات های خانه هوشمند است. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند به بررسی این ترموستات ها، نحوه تهیه و نصب، هزینه ها و روش های کنترلی آن ها میپردازیم.

تهویه هوشمند چیست؟

سیستم های تهویه هوشمند مانند دیگر اجزای یک ساختمان هوشمند شده به وسیله تکنولوژی اینترنت اشیا میتوانند از روش های مختلفی و از هر جایی کنترل گردند. با استفاده از تکنولوژی های نوین امکان هوشمند سازی انواع سیستم های تهویه قدیمی نیز فراهم گردیده است. به این وسیله میتوان تمامی کولرهای آبی و گازی،فن کویل ها، انواع داکت اسپلیت و پکیج، گرمایش از کف و رادیاتور ها و … را هوشمند نمود. این سیستم ها پس از هوشمند سازی میتوانند از طریق نرم افزار خانه هوشمند، کلیدهای تابعی، ترموستات های هوشمند، سناریونویسی و دستیار صوتی کنترل گردند. از هر جایی که باشید میتوانید گرمایش و سرمایش ساختمان خود را کنترل کنید.

هوشمند سازی سیستم های تهویه این امکان را به شما میدهد تا آسایش محیطی ساختمان را به حداکثر برسانید. توجه کنید که هوشمند سازی سیستم های تهویه چیزی فراتر از استفاده از ترموکوپل ها یا شرط گذاری برای یک ترموستات عادی است. برای مثال شما میتوانید این سیستم را به دیگر اجزای ساختمان هوشمند متصل کنید تا با اندازه گیری دیگر اطلاعات محیطی مانند میزان رطوبت و نور یا تعداد افراد در ساختمان، فاصله شما از ساختمان و … به صورت خودکار روشن، خاموش و کنترل گردند.

ترموستات خانه هوشمند چیست؟

ترموستات های هوشمند

ترموستات های هوشمند جز اصلی هوشمند سازی سیستم های تهویه هستند. این تجهیزات میتوانند به انواع مختلف سیستم های تهویه مطبوع وصل شده و امکان کنترل آن را از روش های مختلف فراهم کنند. شرکت های بسیاری در زمینه ساخت این تجهیزات فعالیت دارند. برخی از معروف ترین این کمپانی ها عبارت هستند از گوگل نست، هانیول،شیائومی، گیکلینک، اسمارت لایف و … این ترموستات ها در عین داشتن یک ظاهر جذاب و زیبا عملکردهای فوق العاده نسبت به انواع عادی خود دارند  و امکانات بی نظیری را برای شما فراهم میکنند.

انواع ترموستات ها در ساختمان هوشمند

ترموستان های خانه هوشمند میتوانند بدون هیچ گونه تغییر یا تخریب و زیرساخت اضافه جایگزین ترموستات های عادی شوند. فن کویل ها، داکت اسپلیت ها، دستگاه های هواساز و گرمایش از کف را کنترل کنند. این ترموستات های صفحه های لمسی و ضد خش داشته و میتوانند با نرم افزارهای خانه هوشمند یا دستیار صوتی کنترل گردند. شرایط مختلف دمایی را نمایش دهند. بیشتر این ترموستات های دارای سیستم کنترل سه دور فن هستند و به راحتی میتوانند تهویه مطبوع شما را هوشمند نمایند.

همچنین این ترموستات های قابلیت تغییر در شیرهای برقی را نیز دارا هستند و میتوانند تاسیسات ساختمانی را نیز کنترل کرده و حالت سرمایش و گرمایش را تغییر دهند. ترموستات های هوشمند در دو نوع اتصال مستقیم و اتصال با واسطه به وسیله هاب مرکزی را دارا هستند.

ترموستات خانه هوشمند چیست؟

کنترل ترموستات های خانه هوشمند

این تحهیزات میتوانند از روش های کنترلی مختلف ساختمان هوشمند کنترل گردند. دستیار های صوتی مانند گوگل اسیستنت، سیری و آلکسا، نرم افزارهای خانه هوشمند، کنترل از طریق صفحه لمسی خود، کلیدهای بی سیم سناریو، تاچ پنل و همچنین اتوماسیون نویسی و خودکار سازی. تنوع روش های کنترلی میتواند آسایش بسیار زیادی را برای شما فراهم کند.

مثالی از خودکار سازی اتفاقات یا اتوماسیون در سیستم های تهویه هوشمند این است که میتوان این سیستم را به جی پی اس موبایل شما یا اعضای خانواده تان متصل کرد. با شرط نویسی و استفاده از پردازش ابری، اگر دمای ساختمان در محدوده آسایش نباشد و شما در فاصله مشخصی از ساختمان خود باشید، سیستم تهویه بدون دخالت شما روشن یا خاموش میگردد. این سیستم علاوه بر ساختمان های مسکونی عادی یا ویلاهای هوشمند میتواند به هوشمند سازی ساختمان های اداری در مدیریت مصرف انرژی نیز کمک نماید.

ترموستات خانه هوشمند چیست؟

هزینه هوشمند سازی سیستم های تهویه به وسیله ترموستات های هوشمند

بنا به امکانات مختلف، برند مورد نظر و تعداد ترموستات ها، هزینه هوشمند سازی سیستم های تهویه متغیر است. برای مثال ترموتسات های هوشمند گوگل نست بسیار گران تر از انواع مختلف دیگر هستند. اما به صورت میانگین این ترموستات ها هزینه ای حدود یک و نیم میلیون تومان را دارا هستند.

ترموستات خانه هوشمند چیست؟

نصب ترموستات های هوشمند

ترموستات های هوشمند به راحتی جایگزین انواع عادی خود میشوند. همچنین به خاطر ظاهر زیبای این تجهیزات میتوانند جلوه دیگری به ساختمان شما ببخشند. نصب این ترموستات ها ساده است ولی بهتر است نصب آن ها را به یک نیروی متخصص بسپارید. مخصوصا اگر میخواهید آن ها را به تاسیسات هوشمند خود متصل کنید، این فرآیند باید توسط یک نیروی متخصص و ماهر انجام پذیرد.

ترموستات های هوشمند چه تجهیزاتی را میتوانند کنترل کنند؟

همانطور که اشاره گردید، این تجهیزات میتوانند انواع دستگاه های فن کویل سقفی و دیواری، داکت اسپلیت ها، هواساز ها و سیستم های گرمایش از کف را کنترل کنند.

شرکت خانه های هوشمند با استفاده از تجهیزات مورد تایید و استاندارد بهترین شرکت های فعال در حوزه ساخت تجهیزات هوشمند آماده ارائه خدمات هوشمند سازی ساختمان در سراسر ایران میباشد. برای داشتن یک ساختمان هوشمند دیگر نیازی به انجام هزینه های گزاف نیست. برای مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر کافی است با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مطلب: