آنچه در این پست میخوانید

تاچ پنل خانه هوشمند چیست و چه نقشی در کنترل و مدیریت اجزای یک ساختمان هوشمند دارد؟ تاچ پنل های مورد استفاده در یک ساختمان هوشمند در چه اندازه هایی هستند؟ این سیستم ها چه کاربردهایی دارند؟ پاسخ این سوالات و سوالات مشابه را در این مقاله شرکت خانه های هوشمند خواهیم داد.

ساختمان هوشمند چیست؟

ساختمان هوشمند یک ساختمان عادی است که اجزای مختلف آن به وسیله روش هایی بیشتر از روش های سنتی قابل کنترل هستند. شما میتوانید اجزای یک ساختمان هوشمند را از راه دور و از طریق اینترنت کنترل کنید. نظارت بیشتر، روش های کنترل متنوع، آسایش و راحتی، امنیت و ایمنی بالاتر، مصرف انرژی بهینه و افزایش ارزش ساختمان از مزایای هوشمند سازی ساختمان ها میباشد.

روش های هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان ها با روش های مختلفی انجام میپذیرد. وابسته به نوع اتصالات اجزا بهم و تکنولوژی مورد استفاده در هوشمند سازی واحدهای ساختمانی، این سیستم ها به دو دسته عمده BMS یا سیستم مدیریت ساختمان و SHS یا خانه هوشمند با اینترنت اشیا یا خانه هوشمند بیسیم دسته بندی میگردد.

BMS یا سیستم مدیریت ساختمان

مدیریت ساختمان یک روش قدیمی برای کنترل اجزای ساختمان است. در این سیستم اجزای ساختمان به وسیله کابل های ارتباطی به یکدیگر و یک تابلو برق مخصوص متصل میگردند. این اجزا در نهایت در یک تاچ پنل مخصوص خانه هوشمند کنترل میگردند. لزوم استفاده از ارتباطات با سیم این سیستم را تنها برای ساختمان های در حال ساخت مناسب نموده است. هزینه بالای اجرا، وابستگی زیاد به نحوه اجرای قطعات و همچنین هزینه بالای اجرا و تعمیرات دشوار از ایرادات این سیستم میباشد.

تاچ پنل مدیریت خانه هوشمند

SHS یا خانه هوشمند با اینترنت اشیا (خانه هوشمند بیسیم)

با گسترش تکنولوژی های نوظهور در دهه های اخیر مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، رایانش ابری و … هوشمندسازی ساختمان ها نیز دچار تحولات عظیمی شد. خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا، بدون نیاز به زیر ساخت سیم، تابلوهای کنترلی و تاسیسات خاص به یکی از محبوب ترین روش های هوشمندسازی ساختمان بدل گردیده است. در این سیستم علاوه بر هزینه های اجرایی بسیار کم، تنوع خدمات هوشمند سازی، عدم وابستگی به سال ساخت و شکل سیم کشی، تعمیرات و اجرای بسیار آسان و سریع و کاهش مصرف انرژی در تجهیزات از اصلی ترین مزیت های این سیستم میباشد.

اجزای ساختمان هوشمند

اجزای یک ساختمان هوشمند بسیار گسترده هستند. هوشمندسازی نور و روشنایی به وسیله کلیدهای تاچ هوشمند انجام میپذیرد. پرده ها به وسیله موتور پرده های برقی به سیستم مرکزی خانه هوشمند متصل میگردند. سیستم های تهویه حتی قدیمی مانند کولر آبی توانایی اتصال به این سیستم را دارا میگردند. امنیت و ایمنی به وسیله دوربین های هوشمند و انواه قفل درب های هوشمند و همچنین سنسورهای متخلف تامین میگردد. تاسیسات مختلف ساختمانی به راحتی هوشمند میگردند. لوازم خانگی هوشمند از نوین ترین ابداعات دنیای تکنولوژی نیز قابلیت اتصال به این سیستم را دارا میگردند. برق و انرژی هوشمند باعث کاهش و مدیریت مصرف میگردد و … .

روش های کنترل اجزای ساختمان هوشمند

در تعریف خانه هوشمند عنوان میگردد که اجزای این ساختمان از روش های مختلفی کنترل میگردد. در یک خانه هوشمند شده به وسیله تکنولوژی اینترنت اشیا، اجزای ساختمان ها به وسیله اپلیکیشن یا نرم افزار خانه هوشمند، دستیار صوتی، ریموت کنترل های تابعی، اتوماسیون و سناریونویسی و همچنین تاچ پنل خانه هوشمند کنترل میگردد. تنوع موارد استفاده از این تجهیزات باعث میگردد یک ساختمان هوشمند برای تمامی افراد با هر سطحی از آشنایی با تکنولوژی بسیار ساده و کاربردی باشد.

 

 

تاچ پنل هوشمند چیست؟

تاچ پنل هوشمند یک صفحه لمسی برای کنترل اجزای ساختمان های هوشمند میباشد. این صفحه لمسی میتواند در نقاط مختلفی از ساختمان نصب گردد. شما میتوانید از طریق این تاپ پنل، اجزای ساختمان هوشمند خود را کنترل کنید. تاچ پنل ها برای کنترل اجزای ساختمان های هوشمند شده به وسیله سیستم مدیریت ساختمان یا  BMS از ملزومات میباشد. زیرا بیشتر شرکت های ارائه دهنده خدمات BMS از برندهای متفرقه استفاده میکنند. ایراد اصلی این سیستم های عدم کارکرد صحیح نرم افزار آن ها برای تمامی موبایل ها و تبلت ها است. از این رو تاچ پنل برای کنترل این ساختمان ها ضروری است. بر خلاف سیستم مدیریت ساختمان، خانه هوشمند با SHS نیازی به تاچ پنل ندارد. زیرا روش های کنترلی متنوعی برای احزای مختلف ساختمان ها وجود دارد. اما اگر مایل به استفاده از این تاچ پنل های هوشمند هستید، این سیستم به راحتی به خانه هوشمند بدون سیم شما متصل خواهد شد.

تاچ پنل خانه هوشمند

نقش تاچ پنل در خانه هوشمند

تاچ پنل ها میتوانند نور، تهویه، سیستم های امنیتی و ایمنی، زنگ درب ها، آیفون و به طور کلی تمام تجهیزات خانه هوشمند را مدیریت کنند. همچنین اگر از سیستم صوتی هوشمند شده استفاده کنید میتوانید موسیقی های دلخواه خود را به وسیله این سیستم پخش کنید.

ابعاد تاچ پنل های هوشمند

تاچ پنل های هوشمند مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند ابعاد مختلفی را دارا هستند. شما میتوانید بنا به سلیقه، دیزیان داخلی ساختمان و همچنین بودجه مورد نظر خود، این تجهیزات را در سه سایز ۷، ۱۰ و ۱۲ اینچ سفارش دهید. لازم به ذکر است که به دلیل اتصال مستقیم این تاچ پنل ها به برق، نیاز به سیم کشی جزئی در ساختمان ها یا استفاده از یک پریز نزدیک وجود دارد.

خانه های هوشمند ارائه دهنده انواع سیستم های هوشمند ساختمانی در سراسر ایران میباشد.

اشتراک گذاری این مطلب:

هوشمند سازی ساختمان های اداری در ایرانهوشمند سازی ساختمان اداری
رستوران و کافی شاپ هوشمندرستوران و کافی شاپ هوشمند