یکی دیگر از خدمات شرکت خانه های هوشمند (پردازش هوشمند پرگار سپهر) ارائه خدمات لوازم خانگی هوشمند است. این خدمات شامل ارائه لوازم خانگی هوشمند ساخته شده توسط برترین برندهای لوازم خانگی جهانی که در زمینه اینترنت اشیا فعالیت دارند و همچنین هوشمند سازی وسایلی است که طراحی آن ها قدیمی بوده و هوشمند نیستند.

لوازم خانگی هوشمند تمام کارهایی که ما از یک وسیله مشابه انتظار داریم را با کیفیت بالایی انجام می دهند، همچنین می توان آن ها را به وسیله تلفن همراه و دستیارهای صوتی کنترل نمود.

انسان و آسایش 

انسان در طول تاریخ همواره به دنبال کسب آسایش بیشتر بوده است. راحتی در انجام کارهای مختلف آنقدر با اهمیت است که ساخت ابزارهای ساده توسط انسان اولیه یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی بشر است.

ابزارها در ابتدا بسیار ساده و ساخته شده از مواد طبیعی موجود در اطراف زندگی او بوده است. سنگ های صیقلی که نقش چاقو را داشته اند. سنگ هایی بزرگتر که برای کوبیدن اجسام استفاده می شده  و … .

پیشرفت بشر همواره همراه و همگام با پیشرفت ابزارهاست. ابزار پیشرفته تر به معنی زندگی راحت تر و تسریع در انجام امور مختلف است.

با گذر زمان ابزار ها پیشرفت کردند و وارد خانه ها شدند. اجاق های خوراک پزی شاید از اولین نمونه های لوازم خانگی است. لوازم خانگی ابزارهایی هستند که انجام کارها در خانه را سهولت می بخشند. یخچال، جاروهای برقی، ماشین لباسشویی، انواع وسایل پخت و پز و … از نمونه لوازم خانگی ای هستند که زندگی بدون آنها تقریبا محال است.

در استفاده از این لوازم هنوز یک فاکتور بسیار اساسی وجود دارد، این لوازم به خودی خود قادر به انجام کاری نیستند و فرد باید برای انجام امور در آن ها عملی را انجام دهد. برای جوشیده شدن آب توسط کتری برقی باید دکمه آن را فشار دهد، اجاق ها باید روشن شوند، جاروبرقی احتیاج دارد تا توسط یک نفر هدایت شود و … آیا روزی خواهد رسید که انجام تمام این امور به صورت خودکار انجام شود؟ آیا لوازم خانگی هوشمند می توانند جایگزین مناسبی برای لوازم خانگی عادی باشند؟ جواب این سوال ها “مثبت” است و ما دقیقا در همان زمان قرار داریم.

خانه و لوازم خانگی هوشمند

انجام امور خانه به وسیله لوازم خانگی هوشمند دیگر یک رویا یا موضوع یک فیلم علمی و تخیلی نیست. لوازم خانگی هوشمند شرکت خانه های هوشمند که تهیه شده از معتبرترین شرکت های تولید کننده این لوازام هستند به شما کمک می کنند تا ا امور خانه را به صورت خودکار انجام دهید. کافی است به آن ها برنامه ای از پیش بدهید تا هماهنگ با دیگر اجزای خانه عمل کنند.

صبح و پس از شنیدن صدای زنگی که توسط سیستم صوتی هوشمند مرکزی به صدا در آمده، پرده ها کنار می روند. موسیقی دلخواه شما پخش خواهد شد. کتری برقی آب را برای یک چای تازه به جوش می آورد. توستر نان را بدون دخالت شما گرم خواهد کرد. سیستم تهویه شما روشن می شود، یخچال گزارش کاملی از محتویات درون خود برای تلفن همراه شما می فرستد و … یک زندگی نو و همراه با آسایش فراوان نتیجه هوشمند سازی خانه خواهد بود. 

لوازم خانگی هوشمند برای تمام نیاز ها

لوازم خانگی هوشمند تا جزئی ترین نیازهای یک خانه را شامل می شوند. از لوازم بزرگی نظیر یخچال، اجاق های خوراک پزی، سیستم های تهویه هوشمند و جارو برقی تا لوازمی که برای آسایش بیشتر طراحی شده اند نظیر مسواک های برقی و گرم کننده پا و ماساژور و حتی دورکننده حشرات هوشمند.

لوازم خانگی هوشمند با اتصال به یک فضای ابری مرکزی که جایگزین پردازنده های مرکزی بزرگ و اضافه سیستم های قدیمی نظیر BMS شده اند، هماهنگ با دیگر اجزای خانه عمل می کنند. کافی است سناریو مورد علاقه خود را از طریق شرکت خانه های هوشمند انتخاب یا طراحی نمایید تا تجربه یک زندگی آسوده را داشته باشید.

یک وسیله هوشمند چگونه کار می کند؟

برای پاسخ به این سوال باید با مفهومی نو در تکنولوژی به نام اینترنت اشیا آشنا شویم. همه ما هر روزه از شبکه جهانی وب استفاده می کنیم. از طریق اینترنت قبض های خود را پرداخت می کنیم یا پول انتقال می دهیم. تاکسی اینترنتی ما را به مقصد می رساند، خرید ها از طریق اینترنت انجام می شود و شبکه های اجتماعی محلی برای تفریح و کسب اخبار روزانه است.

 اینترنت در تمام زندگی ما نفوذ کرده و کار با آن زندگی را بسیار آسوده نموده است. از زمانی که ما باید ساعت ها در صف بانک منتظر می ایستادیم تا یک قبض را پرداخت کنیم یا پولی را جا به جا کنیم نمیگذرد. برای خرید باید ساعت ها در مراکز شلوغ خرید گشت میزدیم و قیمت ها را مقایسه می کردیم. برای کرایه یک ماشین باید فرایند پیچیده ای طی می کردیم و …

اما امروزه همه این کارها و بسیاری اتفاقات دیگر با اینترنت به سادگی قابل انجام هستند. 

با گذر سال ها محققین به دنبال راهی بودند تا بتوانند وسایل مختلف (اشیا) را به اینترنت متصل کنند. فایده این کار این است که این وسایل بعد از اتصال به اینترنت توانایی کنترل از راه دور را دارا می شوند. بنابراین سرفصل جدیدی در جهان با نام اینترنت اشیا باز شد.

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا IOT یا “چیز نت” به زبانی ساده ارتباط لوازم مختلف با شبکه جهانی وب است که از این طریق میتوان به وسیله تلفن های هوشمند یا تبلت ها این وسایل را کنترل نمود. اینترنت اشیا از لوازم خانگی هوشمند تا تجهیزات ترافیکی، از اندام های مصنوعی تا پوشاک را شامل می شود. این موضوع به قدری وسیع و محبوب است که بیشتر شرکت های تکنولوژی بزرگ جهان در این زمینه به فعالیت پرداخته اند. دلیل محبوبیت اینترنت اشیا ساده سازی انجام امور، حذف انسان از اتوماسیون ها و در نتیجه آن کاهش خطر خطاهای انسانی، صرفه جویی در هزینه، زمان و انرژی و بسیاری دیگر از مزیت ها است.

اینترنت اشیا در علوم و فنون مختلفی نظیر حمل و نقل هوشمند، خانه های هوشمند، شهر هوشمند، پزشکی هوشمند، نظارت و …. گسترده شده است.

شرکت های تولید لوازم خانگی نیز  با رویکرد نوین تولید لوازم خانگی هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نبوده همگام با دیگر صنایع به پیشرفت این تکنولوژی کمک نموده اند.

تاریخچه اینترنت اشیا

مفهوم اولیه اینترنت اشیا برای بار اول در سال ۱۹۹۹ توسط فردی به نام کوین اشتون ابداع شد، اشتون در مقاله ای  جهانی را متصور شد که در آن تمام اشیا و وسایل برای خود دارای یک هویت دیجیتال باشند. در این جهان  کامپیوترها و پردازنده ها توانایی داشتند که این اشیا را ساماندهی و مدیریت نمایند.در جهان ما اینترنت در حال حاضر همه مردم را با استفاده از موبایل ها، تبلت ها، کامپیوترها و از طریق شبکه های اجتماعی به هم متصل می‌نماید ولی با اینترنت اشیا همه وسیله ها به هم متصل می‌گردند. این اشیا که به شبکه جهانی وب متصل هستند می توانند کارهای بسیاری را از طریق کنترل از راه دور انجام دهند.

لوازم خانگی هوشمند کارها را ساده تر، سریع تر، با انرژی کمتر و بهتر انجام می دهند. خانه شما، یک خانه هوشمند است که تمام اقلام آن با هماهنگی یکدیگر و تخت نظارت شما به انجام امور می پردازند. یک ساختمان هوشمند دیگر یک رویا نیست.

گستره لوازم خانگی هوشمند 

از نظافت، آشپزی، سیستم های صوتی و تصویری تا جزئی ترین نیاز های خود را هوشمند نمائید. سیستم های نظافتی هوشمند شامل انواع جاروهای رباتیک که به صورت خودکار و در زمان مقرر یا با دستور شما به نظافت خانه می پردازند و قابلیت تمیز کردن فرش و موکت را دارا هستند و با سنسورهای تشخیصی خود سرامیک یا پارکت و کفپوش شما را تی می زنند تا سطل های زباله ای که به صورت خودکار درب آنها باز می شود، آشغال ها را ضدعفونی می کنند، زمانی که ظرفیت آنها تکمیل شد کیسه زباله را بسته بندی کرده، هوای آن را خالی نموده و به شما اعلام می کنند تا سیستم های نظافتی ای که در سرویس های بهداشتی قرار می گیرند هستند.

انواع لوازم شخصی نظیر مسواک برقی، ماساژور، دستگاه پزشکی خانگی نظیر سیستم های تست قند خون یا فشار خون، تردمیل های هوشمند، اسکوتر و …. برخی دیگر از وسایل هوشمندی است که شما می توانید برای خانه هوشمند خود تهیه کنید. سیستم های تصفیه و تهویه هوای هوشمند امکان زندگی آسوده با هوایی پاک و مطبوع را در محیط خانه برای شما فراهم می کند.

لوازم خانگی بزرگی نظیر یخچال هوشمند، ماشین لباسشویی و ظرفشویی با کنترل و نظارت دائمی شما کار خواهند کرد. آشپزی هوشمند با اجاق های القایی، پلوپز و کتری برقی و قهوه ساز های هوشمند و … گستره لوازم خانگی هوشمند بسیار وسیع بوده و برای تمام نیازهای انسان برنامه ریزی شده است.

لوازم خانگی هوشمند

با استفاده از لوازم خانگی هوشمند، تمام نیازهای خود را بر طرف نمائید.

خدمات لوازم خانگی هوشمند شرکت خانه های هوشمند

شرکت خانه های هوشمند نیز همگام با تکنولوژی روز جهان اقدام به واردات و ارائه خدمات لوازم خانگی هوشمند نموده است. همچنین شما می توانید با استفاده از تخصص کارشناسان شرکت خانه های هوشمند لوازم خانگی عادی خود را هوشمند نمائید و کنترل وسایل را با تلفن همراه و دستیار صوتی انجام دهید. خانه های هوشمند قابلیت هوشمند سازی وسایل بسیار قدیمی نظیر کولرهای آبی یا دریچه های تهویه قدیمی را نیز دارا می باشد.

 

اشتراک گذاری این مطلب:

دستیار صوتی و کنترل خانه هوشمنددستیار صوتی و خانه های هوشمند
نورپردازی هوشمندنورپردازی هوشمند چیست؟
  1. mahsaa ۶ بهمن, ۱۳۹۹ at ۰۵:۳۹ - Reply

    من یه جاروبرقی هوشمند لازم دارم چجوری باید سفارش بدم؟