آنچه در این پست میخوانید

کلید و پریز‌های تاچ هوشمند یکی از اجزای اصلی سیستم های هوشمند سازی ساختمان ها می باشد. این تجهیزات در شکل ها، رنگ ها و مدل های مختلفی و توسط شرکت های بزرگ جهانی تهیه و تولید می گردند. با کمک این تجهیزات شما می توانید نور ساختمان خود را هوشمند نمایید یا تجهیزات غیر هوشمند را از روش های کنترلی خانه های هوشمند، کنترل کنید.

کلید‌های نور هوشمند

نور و روشنایی یکی از مهمترین خدمات خانه های هوشمند است. در واقع یکی از اولین وظایفی که از یک خانه هوشمند انتظار می رود اجام دهد کنترل روشنایی ساختمان است. در گذشته و با سیستم های قدیمی ساختمان هوشمند مانند BMS، کلیدهای نور باید به وسیله پروتکل های ارتباطی با سیم نظیر KNX به هاب مرکزی و رله های کنترل کننده متصل می شدند. این کلید ها که شبیه به کلیدهای عادی بودند وظیفه کنترل روشنایی را داشتند. همچنین در خانه هومشند با BMS شما میتوانستید کنترل روشنایی ساختمان را از طریق پنل های تاچ مرکزی در دست داشته باشید. در سال های اخیر برخی شرکت های پیشرو در زمینه سیستم های مدیریت ساختمان نرم افزارهایی برای کنترل روشنایی به وسیله تلفن همراه نیز طراحی کردند.

کلید تاچ خانه های هوشمند

در سیستم های نسل دوم هوشمند سازی ساختمان بر پایه اینترنت اشیا، نور و روشنایی از روش های مختلفی هوشمند می گردد. از سیستم های حذف کلیدهای سنتی، هوشمند سازی کلیدهای قدیمی، لامپ ها و سرپیچ های هوشمند و یا استفاده از کلیدهای هوشمند.

کلیدهای هوشمند کنترل کننده روشنایی، بدون نیاز به اتصالات با سیم یا زیر ساخت های خانه های هوشمند با BMS، در جای قوطی های سنتی برق قرار میگیرند و کنترل نور خانه را از روش های مختلف در اختیار شما میگذراند.

کنترل روشنایی با کلید‌ تاچ هوشمند

اولین راه برای کنترل نور به وسیله کلیدهای هوشمند تاچ، استفاده از خود این کلید ها به صورت معمولی است. این کلیدها با ظاهری متفاوت نسبت به کلیدهای قدیمی جلوه ویژه ای به ساختمان شما میدهند. این کلیدها فاقد سیتم مکانیکی هستند و روشن یا خاموش بودن را به وسیله پنل های تاچ انجام می دهند. این کلیدها دارای بک لایت یا نور پشتیبان هستند که پیدا کردن آن ها را در شب بسیار آسان نموده و همچنین زیبایی دوچندانی به ساختمان هوشمند شما می دهند.

دومین راه کنترل نور هوشمند شده با کلید تاچ هوشمند، استفاده از اپلیکیشن موبایل خانه هوشمند است. برای هر کلید یک اسم انتخاب کنید. کلیدها را دسته بندی کنید. اتوماسیون تعریف کنید و با برنامه ریزی قبلی کلیدها را روشن یا خاموش نمایید. اپلیکیشن خانه های هوشمند بسیار سبک، راحت و قابل استفاده در انواع تلفن های همراه می باشد.

راه حل بعدی کنترل روشنایی با کلید هوشمند تاچ از طریق دستیار های صوتی نظیر گوگل اسیستنت، سیری و آلکسا می باشد. کافی است به موبایل یا ربات دستیار صوتی خود فرمان دهید تا نور ساختمان را کنترل کنید.

کلید های تاچ هوشمند تک پل-دو پل-سه پل-چهار پل

انواع کلیدهای هوشمند نور

کلیدهای هوشمند مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه مورد نظر شما میتوانند انواع مختلفی داشته باشند.

کلیدهای RF یا WiFi

اولین سیستم دسته بندی کلیدهای هوشمند نوع سیستم ارتباطی آن ها با کنترل کننده های خانه هوشمند است. در خانه هوشمند بی سیم، پروتکل های ارتباطی نسل دوم وظیفه ایجاد ارتباط مابین اجزای ساختمان ها را دارا میباشند. انواع این پروتکل ها شامل سیستم های ارتباطی نظیر wiFi، بلوتوث، زیگ بی، امواج RF، پروتکل ارتباطی MQTT و … می باشند. کلید‌های تاچ هوشمند مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند از دو نوع RF و Wifi هستند.

کلید‌های هوشمند WiFi

کلیدهای وای فای بدون نیاز به هاب مرکزی به تلفن همراه شما متصل می شوند. کنترل آن ها از طریق تلفن همراه، دستیار صوتی و اتوماسیون است.

این کلیدها در رنگ سفید موجود هستند. تاچ و ضد آب با رویه کریستالی بوده و بسیار زیبا و مقرون به صرفه هستند.این کلیدها در دو نوع تک پل و دو پل عرضه شده و راه حلی مناسبی برای هوشمند سازی نور خانه به صورت ارزان و اقتصادی هستند.

کلید هوشمند تاچ

کلیدهای هوشمند RF

این کلیدها به وسیله امواج RF به کنترل کننده مرکزی خانه هوشمند وصل میشوند. امواج RF که برد بسیار بیشتری نسبت به WiFi دارند به این کلیدها فرمان های مختلف را صادر می کند. مزیت اصلی کلیدهای هوشمند RF نسبت نمونه های مشابه مصرف کمتر انرژی، امنیت بالاتر و عملکرد سریع تر می باشد.

کلیدهای RF خانه های هوشمند در سه رنگ سفید، مشکی و رز گلد موجود است. همچنین این کلیدها در چهار مدل تک، دو، سه  و چهار پل میباشند.

همین موضوع باعث می شود که اگر برای ساختمان هوشمند خود نیاز به تجهیزات روشنایی دارید، با تجمیع کلیدهای نوری با تعداد پل کمتر به کلید سه یا چهار پل هزینه نهایی هوشمند سازی نور ساختمان کمتر گردد.

قیمت کلید‌های هوشمند تاچ خانه های هوشمند بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه بوده و با هوشمند نمودن روشنایی ساختمان کیفیت زندگی و ارزش ملک را افزایش داده و میزان مصرف انرژی در ساختمان ها را بسیار کاهش می‌دهد. همچنین به خاطر عدم نیاز به زیر ساخت های خانه هوشمند یا تغییر در سیستم برق کشی مناسب هوشمند سازی ساختمان های قدیمی می باشد.

این کلیدها نیز تاچ، ضد آب و ضد خش با رویه کریستالی می باشند.

ویژگی های کلید‌های هوشمند

  • تاچ و ضد آب
  • ضد خش با رویه کریستالی
  • تنوع رنگ و طرح
  • قابلیتت جمیع کلیدهای قدیمی (موجود در تک، دو، سه و چهار پل)
  • قیمت مناسب
  • قابل نصب در قوطی های سنتی کلید 
  • نصب آسان بدون تغییر یا تخریب
  • کنترل روشنایی، آبنما ها
  • عم محدودیت تعداد لامپکلید تاچ هوشمند در سه رنگ

 

نصب و برنامه ریزی کلید هوشمند نور

کلیدهای تاچ مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند از برترین برندهای جهانی فعال در ساخت سیستم های هوشمند ساختمانی تهیه میگردند. این کلیدها ضمانت نامه رسمی و پشتیبانی و خدمات پس از فروش خانه های هوشمند را دارا می باشند.

این کلیدها همچنین توانایی کنترل پرده های هوشمند،شیشه های هوشمند، سیستم های آبیاری یا آب نما ها و … را دارا می باشند.

کلیدهای هوشمند نور ساختمان در هر نوع و مدل، به راحتی و در قوطی های سنتی ساختمان نصب می گردند. برنامه نویسی و اتوماسیون نیز توسط تیم مجرب خانه های هوشمند انجام میپذیرد. شما تا داشتن یک خانه هوشمند تنها یک تماس فاصله دارید.

اشتراک گذاری این مطلب:

  1. عباس ۱۸ بهمن, ۱۳۹۹ at ۰۶:۳۲ - Reply

    سلام، میشه مثلا دو تا کلید دو پل رو به یه کلید چهار پل هوشمند تبدیل کرد؟ یا یه کلید دو پل و یه دونه تک پل بشن سه پل؟ اینجوری ارزون تر میشه؟

  2. مهسا ۱۴ فروردین, ۱۴۰۰ at ۰۷:۳۴ - Reply

    کلیدهای نور رنگ بندی و طرح دارن؟