با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، داشتن یک خانه هوشمند تبدیل به یک نیاز اساسی شده است. همچنین با نفوذ تکنولوژی ها  تلفن های هوشمند در میان مردم کار کردن با این سیستم ها نیز بسیار آسان گردیده است. از همین رو نرم افزارهای زیادی برای سیستم های هوشمند ساختمانی پدید آمده اند. در این مقاله خانه های هوشمند به معرفی نرم افزار خانه هوشمند پرداخته و نکات مهم در انتخاب این نرم افزارها را بررسی مینماییم.

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند یک سیستم مبتنی بر اینترنت اشیا است که در آن میتوان اجزای مختلف ساختمان را به روش هایی بیشتر از مدل های سنتی و از راه دور کنترل نمود. هوشمند سازی ساختمان ها عموا از دو روش موسوم به BMS یا سیستم مدیریت ساختمان و یا خانه هوشمند بی سیم انجام میگردد.

کنترل خانه هوشمند

در تعریف خانه هوشمند از عبارت کنترل اجزای ساختمان به روش های مختلف و از فاصله های مختلف به وسیله اینترنت یاد میشود. یک خانه هوشمند وابسته به شیوه و سیستم هوشمند سازی از روش های مختلفی کنترل میشود. در زیر به بررسی برخی از این روش ها میپردازیم.

نرم افزار خانه هوشمند- شرکت خانه های هوشمند

 

 

کنترل سنتی

هر خانه هوشمند مانند یک ساختمان عادی میتواند از روش های سنتی نیز کنترل گردد. نور ها با کلیدهای مخصوص تاچ و هوشمند و به صورت عادی روشن یا خاموش میگردند. سیستم های تهویه هوشمند به وسیله ترموستات های هوشمند به روش عادی فرمان میپذیرند. پرده های برقی، دوربین ها و سیستم های نظارتی و ایمنی و … همگی میتوانند به صورت دستی نیز عمل نمایند. از این رو یک خانه هوشمند مناسب هر خانواده و با هر سلیقه و میزان آشنایی با تکنولوژی میباشد.

ریموت کنترل ها و کلیدهای تابعی

اجزای مختلف خانه هوشمند قابلیت کنترل به وسیله ریموت کنترل ها و کلیدهای سناریو را نیز دارا میباشند. معمولا در پکیج های ویژه شرکت خانه های هوشمند یک یا چند ریموت کنترل و یا کلید سناریو موجود است که میتوان بنا به سلیقه افراد عملکردهای مختلفی را به وسیله آن ها کنترل نمود. همچنین کلیدهای سناریو قابلیت راه اندازی یک سناریو را دارا هستند. برای مثال با فشردن یک کلید سناریو، نور ها خاموش میشوند، سیستم های امنیتی روشن شده، سنسورها فعال گردیده و خانه در حالت امنیتی قرار میگیرد.

اتوماسیون و سناریونویسی در نرم افزار خانه هوشمند

یکی از روش های کنترل خانه هوشمند اتوماسیون یا خودکار سازی و استفاده از سناریوهای مختلف است. این ویژگی معمولا در قالب نرم افزار های خانه هوشمند موجود است و از مهمترین نکاتی است که استفاده از یک سیستم هوشمند ساختمانی را راحت و دلچسب مینماید.

 

 

دستیار صوتی

یکی از جذابیت های ویژه خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا کنترل اجزا به وسیله دستیارهای صوتی مختلف است. بنا به سیستم عامل تلفن همراه خودتان میتوانید از انواع دستیارهای صوتی کمک گرفته و اجزای خانه خود را کنترل کنید. برای مثال با یک دستور صوتی چراغ ها را خاموش و  روشن کنید.

نرم افزار های خانه هوشمند

یکی از از اصلی ترین روش های کنترل خانه هوشمند نرم افزارهای ویژه این سیستم است. معمولا هر برند فعال در زمینه ساخت قطعات هوشمند یک نرم افزار ویژه برای خود طراحی میکند. هر ساختمان بنا به سیستم های مورد استفاده در آن باید از نرم افزار همان سیستم استفاده نماید. بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که در حین سفارش یک سیستم هوشمند ساختمانی باید به آن توجه نمود، کیفیت نرم افزار آن سیستم میباشد

نرم افزار خانه هوشمند

 

ویژگی های نرم افزار خانه هوشمند

نرم افزار مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند متناسب با تمامی تلفن ها و تبلت های هوشمند با هر نوع سیستم عامل میباشد. این سیستم با پشتیبانی از دستیارهای صوتی مختلف لذت استفاده از یک سیستم هوشمند را دو چندان مینماید. کنترل تمامی اجزا به صورت مجزا، قابلیت اشتراک گذاری با اعضا، مدیریت اعضا، راحتی استفاده، محیط کاربری زیبا و دلچسب، پشتیبانی دقیق و قوی، قابلیت جداسازی فضاهای مختلف، قابلیت اضافه و کم نمودن فضاهای دیگر و … تنها گوشه ای از امکانات بی نظیر این ننر افزار میباشد.

اشتراک گذاری این مطلب:

مقایسه BMS با خانه هوشمند بیسیم- تاسیات سیستم مدیریت ساختمانمقایسه BMS با خانه هوشمند بیسیم
طراحی خانه هوشمندطراحی خانه هوشمند