آنچه در این پست میخوانید

یکی از ارکان مهم خانه های تمام هوشمند سیستم های پرده هوشمند است. پرده های هوشمند در انواع مختلفی وجود دارند و بنا به سلیقه و بودجه مورد نظر هرکس میتوانند در مدل های مختلف عرضه شوند.

پوشش های پنجره

پرده ها پوشش هایی هستند که بر روی بازشوهای ساختمان قرار می گیرند و از ساختمان در برابر ورود نور و ایجاد حریم محافظت می کنند. این پوشش ها در انواع مختلفی ساخته و استفاده می شوند و در دکوراسیون خانه های ایرانی نقش مهمی را ایفا می کنند. تنوع رنگ و اندازه، لایه های مختلف و طرح های متنوع باعث می شود که با تعویض پرده ها بتوان چیدمان ساختمان را تغییر داد و تنوع بخشید.

پرده ها همچنین از نظر نوع باز شدن تقسیم بندی می گردند. پرده هایی که به طرفین حرکت کرده و اصطلاحا کناررو هستند.  پرده هایی که به سمت بالا می روند و بالارو هستند. پرده های بالا رو خود به دسته های شید، کرکره ای و … تقسیم بندی می شوند.

"کنترل

وظایف پرده ها

اولین وظیفه پرده ها در ساختمان حفظ حریم و امنیت خانه است. پرده ها ساختمان را از نظر بصری محافظت کرده و مانع دیده شدن درون ساختمان از بیرون می شوند. همچنین کنترل نور ورودی در ساختمان نیز بر عهده پرده است. زمانی که آفتاب شدید است پرده ها را می بندیم تا از تابش مستقیم نور به درون خانه و ساختمان جلوگیری کنیم. یا در زمستان ها پرده ها را کنار می زنیم تا از آفتاب زمستانی لذت ببریم.

پرده هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که در بالا اشاره شد، پرده ها می توانند در انواع مختلفی ساخته و استفاده شوند. هر مدل از پرده بنا به نوع، رنگ، جنس و شکل استفاده مناسب فضاهای خاصی است. هوشمند سازی پرده ها یا پرده هوشمند به معنی آن است که کنترل باز یا بسته بودن پرده را بتوان از طریق تلفن همراه، دستیار صوتی خانه های هوشمند، ریموت کنترل یا اتوماسیون در دست گرفت.
پرده هوشمند به ساختاری می گویند که در آن یک موتور الکتریکی بر روی ریل های مخصوص پرده نصب می شود تا بتواند باز و بسته بودن پرده ها را کنترل کند.

همچنین می توان این سیستم را به سنسورهای مختلف تشخیص میزان شدت نور، رنگ و … متصل نمود تا این سیستم به صورت خودکار و با سناریو های از پیش تعیین شده باز یا بسته شود.

موتور پرده هوشمند-خانه های هوشمند

در هنگام تهیه پرده هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادمه مقاله نکاتی که باید در هنگام سفارش یک پرده برقی یا پرده هوشمند به آن ها توجه کنیم را بررسی مینماییم.

نوع موتور

اولین نکته در هنگام خرید یا سفارش پرده هوشمند نوع موتور آن است. این مدل موتورها در دو نوع کنار رو و بالا رو عرضه می شوند. پرده های کنار رو مناسب هال و پذیرایی ساختمان های مسکونی است. در حالی که پرده های بالا رو مناسب اتاق خواب ها یا اداره ها می باشد.

موتور پرده هوشمند

عرض پنجره

دومین نکته در هنگام سفارش این سیستم، عرض پنجره است. موتورهای هوشمند سازی پرده ها دارای یک توان اسمی هستند که نهایت عرضی است که می توانند یک پرده را در آن کنترل کنند. همچنین در هنگام سفارش باید به جنس و وزن پرده ای که قصد نصب موتور هوشمند را بر روی آن داریم توجه کنیم و موتور مناسب را برای آن انتخاب نمائیم.

 

 

اتصال به سیستم خانه هوشمند

سومین نکته خرید موتور پرده هوشمند که شاید مهمترین آن باشد توانایی اتصال این سیستم با سیستم های هوشمند ساختمانی است. این موضوع از آن جهت اهمیت پیدا می کند که اگر موتور پرده خریداری شده توسط شما قابلیت اتصال به سیستم خانه هوشمند را نداشته باشد، توانایی سناریو نویسی در خانه هوشمند از شما سلب می گردد.

ریل پرده

نکته بعدی در هنگام خرید موتور هوشمند، توجه به نوع ریل آن است. ریل پرده های هوشمند ریل های مخصوصی هستند که الزاما باید این موتور روی آن ها نصب گردند. البته با تهیه یک موتور و ریل مناسب شما هر مدل پرده دلخواه خود را میتوانید روی آن نصب نمائید.

نصب موتور هوشمند پرده

یکی از نکات مهم در استفاده از این سیستم، کمک گرفتن از یک متخصص برای نصب موتور و ریل پرده است. البته این سیستم ها معمولا بدون تغییر و یا تخریب در واحد ساختمانی قابل اجرا هستند ولی بهتر است که برای نصب آن ها از یک فرد با تجره کمک بگیرید.

شما با استفاده از سیستم های هوشمند سازی پرده ها می توانید تجربه یک زندگی فوق العاده رو برای خود به ارمغان بیاورید. همچنین با اتصال این سیستم به دیگر اجزای خانه هوشمند خود، بیشتر امور منزل را به صورت اتوماسیون و خودکار انجام دهید.

پرده هوشمند

صبح ها هنگام بیدار شدن به صورت خودکار پرده ها کنار می روند، نورهای ملایمی در خانه روشن شده، کتری برقی به صورت خودکار و با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا روشن می شود. موسیقی دلخواه شما از سیستم صوتی هوشمند پخش شده و شما آماده یک روز پر انرژی میشوید.

برای مشاوره رایگان و  سفارش خانه هوشمند خود با ما تماس بگیرید.

 

بهترین برند موتور پرده هوشمند کدام است؟۱۴۰۰/۳/۱۸ ۸:۲۸:۵۵

کارخانه ها و برندهای متفاوتی در تولید پرده های برقی فعال هستند. اما برند‌ های بارزانته ایتالیا، AOK  آلمان و سامفی فرانسه بهترین و کاملترین سیستم موتور پرده هوشمند را ارائه میدهند که امکانات خوب و قیمت مناسبی را دارا هستند.

برق موتور پرده هوشمند چگونه تامین میگردد؟۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۱۲:۰۱:۵۹

موتورهای الکتریکی پرده نیازمند برق ۱۲ ولت هستند، معمولا در ساختمان ها برق موتور پرده هوشمند به وسیله یک سیم کمکی از هالوژن ها یا نورهای مخفی موجود در سقف کاذب تامین میگردد.

موتور های پرده برقی در چند نوع هستند؟۱۴۰۱/۴/۱۱ ۷:۱۹:۴۴

به صورت کلی پرده های برقی هوشمند در دو مدل کنار رو و بالا رو موجود می باشند که با توجه به نیاز و کاربری هر محیط انتخاب می گردند. البته موتور پرده ها به لحاظ برند بسیار متنوع هستندو که شرکت خانه های هوشمند ترجیح میدهد از موتور پرده هایی استفاده کند که کیقیت و مقاومت بالایی دارند.

آیا موتور پرده ها میتوانند به سیستم مرکزی خانه هوشمند متصل شوند؟۱۳۹۹/۱۱/۶ ۷:۱۳:۰۴

بله، موتور پرده های برقی می توانند به سیستم مرکزی خانه های هوشمند متصل شوند و با اتوماسیون نویسی، به همراه باقی اجزای ساختمان هوشمند به صورت هماهنگ عمل نمایند و کنترل شوند.

در صورت گیر کردن پرده به یک شی خارجی چه اتفاقی خواهد افتاد؟۱۳۹۹/۱۱/۶ ۷:۱۳:۱۰

موتورهای برقی پرده مورد استفاده در سیستم های هوشمند سازی ساختمان شرکت خانه های هوشمند، در صورت گیر کردن پرده به یک جسم خارجی حرکت را به صورت خودکار متوقف می نمایند تا از پاره شدن پارچه پرده ها جلوگیری کنند.

چه مدل پارچه هایی قابلیت نصب بر روی پرده های برقی و هوشمند را دارا هستند؟۱۴۰۱/۴/۱۱ ۷:۲۶:۴۹

در سیستم های پرده هوشمند، شما میتوانید هر نوع پرده با هر جنس پارچه ای را به راحتی به سیستم هوشمند پرده ها نصب کنید. البته درباره پرده های بالارو باید این انتخاب را به کالیته های مربوط به پرده های بالارو محدود کنید.

اشتراک گذاری این مطلب:

خانه هوشمند با اینترنت اشیاخانه هوشمند با اینترنت اشیا
اجرای سریع خانه هوشمنداجرای سریع خانه هوشمند
  1. ellham ۶ بهمن, ۱۳۹۹ at ۰۵:۴۷ - Reply

    age pardeh hooshmand bekharim baiad ba model parde khasi set beshe? parche hash jenseshon khase?

  2. غلام رضا عباسی ۱۷ اسفند, ۱۳۹۹ at ۰۶:۱۸ - Reply

    با سلام توی شمال هم پروژه انجام میدین؟

  3. مریم ۳ دی, ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۸ - Reply

    این پرده ها رنگ و طرحش قابل انتخاب هست؟ یا از بین چند طرح خاص باید انتخاب بشه؟

    • سلام، در مدل های کنار رو شما هر مدل پرده با هر نوع پارچه ای رو میتونین انتخاب کنین.
      برای پرده های بالارو هم همینطور با این تفاوت که پیش از برش پارچه باید با ما هماهنگ باشین که موتور پرده روی مکانیزم سوار بشه.

Go to Top