آنچه در این پست میخوانید

یکی از دغدغه های اصلی سفارش دهنگان سیستم های هوشمند ساختمانی، زمان بندی و فرآیند اجرای این سیستم ها برای یک ساختمان است. زمان بندی اجرای سیستم های هوشمند ساختمانی وابسته به نوع سیستم مورد نظر و همچنین تجهیزات و خدمات مورد نیاز متفاوت می باشد. پکیج های ویژه سیستم های هوشمند ساختمانی مبتنی بر اینترنت اشیا می تواند موجب اجرای سریع و کم هزینه خانه هوشمند گردد.

سیستم های  مختلف ساختمان هوشمند

هوشمند سازی ساختمان ها یکی از مباحثی است که در روزهای اخیر مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان و سازندگان ساختمان ها قرار گرفته است. داشتن یک ساختمان هوشمند در روزهای اخیر به یکی از خواسته های مردم کشورهای مختلف از جمله ایران تبدیل شده است. از این رو سازندگان و فعالین حوزه ساختمان نیز به این سیستم ها اعتماد کرده و تعداد پروژه های هوشمند ساختمانی با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

سیستم های هوشمند سازی ساختمان وابسته به نوع خدمات، نیاز، بودجه و ساختمان می تواند شخصی سازی شود. از سیستم های هوشمند مدیریت ساختمان یا BMS تا سیستم های هوشمند سازی ساختمان با اینترنت اشیا.

BMS  یا سیستم های مدیریت ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت ساختمان یا BMS یکی از روش های هوشمند سازی قدیمی ساختمان ها می باشد. در این روش که مبتنی بر اتصالات با سیم و پروتکل های استانداردی مانند KNX می باشد، شرکت ارائه دهنده سیستم های هوشمند باید در مرحله ساخت ساختمان و در هنگام اجرای تاسیسات برقی وارد شده و مقدمات  هوشمند شدن ساختمان را فراهم کند. از این رو این روش مناسب سازندگان ساختمان ها است. زیرا هزینه های بالاتری نسبت به سیستم های مشابه داشته و همچنین زمان اجرای طولانی تری نسبت به روش های مشابه دارد و مناسب اجرای سریع خانه هوشمند نیست.

اجرای سریع خانه هوشمند با اینترنت اشیا

در سیستم های نوین مبتنی بر تکنولوژی اینترنت اشیا IoT، هر ساختمان با هر سال ساخت و سیستم برقی می تواند بدون هیچ گونه تغییر یا تخریبی هوشمند شود. در این سیستم، سناریوهای متعدد هوشمند سازی از جمله نور هوشمند، سیستم های تهویه هوشمند، هوشمند سازی پرده ها، آبیاری هوشمند، امنیت و ایمنی هوشمند، آسانسور هوشمند، قفل هوشمند و … قابلیت اجرا را دارا می باشد. برای مثال برای داشتن نورپردازی هوشمند کافی است تا از کلیدهای هوشمند کنترل کننده روشنایی که به راحتی و بدون هیچ گونه تغییری در قوطی های عادی و سنتی برق نصب می شوند استفاده کنید.

قفل های هوشمند مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند بر روی تمام درب ها نصب میشوند. سیستم های پرده هوشمند قابلیت اتصال به سیستم کنترل کننده مرکزی را دارا می باشند. امنیت و ایمنی ساختمان از طریق سنسورها، شیرهای برقی و هشدار دهنده های بی سیم تامین میگردد. آبیاری هوشمند می تواند به راحتی در مسیر آبیاری سنتی ساختمان قرار بگیرد و … .

خانه هوشمند با اینترنت اشیا یا خانه هوشمند بی سیم مناسب ترین راه برای اجرای سریع خانه هوشمند می باشد که قابلیت اجرا بر روی تمام ساختمان ها فراغ از سال ساخت، نوع کاربری و سیستم برقی آن ها است را دارا می باشد.

اجرای سریع خانه هوشمند

مناسب ترین و سریع ترین روش برای استفاده از امکانات یک ساختمان هوشمند، سفارش خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا می باشد. در این سیستم هوشمند سازی، اجزای ساختمان به وسیله نسل دوم پروتکل های ارتباطی بی سیم خانه هوشمند به یکدیگر وصل می شوند و همین موضوع و عدم نیاز به زیرساخت های تاسیساتی موجب سرعت بالای اجرای این شکل از هوشمند سازی ساختمان میگردد.

ساختمان هوشمند با اینترنت اشیا در سرعت اجرا، عملکرد صحیح، گستردگی سناریوهای هوشمند و … مزایای بسیاری را دارا می باشد.

سناریوهای هوشمند سازی اجزای ساختمان با اینترنت اشیا

نور و روشنایی هوشمند

به دلیل اهمیت نور در ساختمان ها و شیوه های کنترل آن، در سیستم های هوشمند سازی نسل دوم ساختمان، روش های مختلفی برای هوشمند نمودن نور و روشنایی وجود دارد.

  • هوشمند سازی نور و روشنایی با استفاده از لامپ ها، نورهای خطی و هالوژن های هوشمند، تغییرات نور، رنگ و شدت روشنایی
  • هوشمند سازی نور ساختمان با حذف کلید های سنتی، عملکرد از طریق اپلیکیشن، دستیار صوتی، اتوماسیون و ریموت کنترل های تابعی.
  • هوشمند سازی کلیدهای سنتی برق و اتصال آنها به سیستم مرکزی هوشمند ساختمان.
  • استفاده از کلیدهای هوشمند و جایگزینی آن ها با کلیدهای سنتی برق.

کنترل عملکرد تمام سیستم ها از طریق اپلیکیشن، دستیار صوتی، پنل مدیریت ساختمان، اتوماسیون و کلیدهای ریموت تابعی امکان پذیر است.

اجرای سریع خانه های هوشمند

تهویه هوشمند

حتی اگر سیستم تهویه شما عادی و غیر هوشمند است، با اجرای سیستم های خانه هوشمند با اینترنت اشیا، این تجهیزات قابلیت اتصال به سیستم مرکزی را دارا می باشند. ما در خانه های هوشمند توانایی هوشمند سازی تمام تجهیزات تهویه و تصفیه هوا را دارا هستیم.

پرده هوشمند

پرده هوشمند یکی از اجزای ساختمان های هوشمند نسل جدید است. پرده های هوشمند مورد استفاده در سیستم های جدید به راحتی به سیستم مرکزی متصل می گردند و از طریق تلفن همراه، دستیار صوتی، اتوماسیون و ریموت کنترل ها، کنترل می شوند.

امنیت و ایمنی

در سناریوهای امنیت و ایمنی هوشمند نسل دوم، سنسورها، شیرهای کنترلی گاز و آب، هشدار دهنده ها و … بدون نیاز به سیم و با استفاده از پروتکل های نظیر زیگ بی، RF،IR و … به هاب مرکزی وصل می گردند. این موضوع باعث ایجاد امکان اجرای سریع خانه هوشمند می شود.

قفل های هوشمند

قفل های هوشمند مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند به راحتی و بر روی انواع درب های عادی واحد ها و درب های ورودی قابل نصب هستند. این قفل ها به وسیله اپلیکیشن، رمز، اثر نگشت و اتوماسیون باز و بسته می گردند. همچنین کارشناسان ما توانایی هوشمند سازی قفل درب های عادی مورد استفاده را نیز دارا می باشند.

لوازم خانگی هوشمند

یکی از تفاوت های اساسی سیستم های هوشمند سازی مبتنی بر اینترنت اشیا با سیستم های مشابه وجود لوازم خانگی هوشمند است.

لوازم خانگی هوشمند با اتصال به اینترنت، کلیه کنترل ها را از هر جای جهان که باشید در اختیار شما قرار می دهند. همچنین بسیاری از لوازم خانگی غیر هوشمند نیز توانایی اتصال به سیستم مرکزی هوشمند را دارا می باشند.

برق و انرژی هوشمند

سیستم های کنترلی برق، پریز ها و رابط های چند راهی هوشمند به راحتی در ساختمان قابل نصب هستند تا شما بتوانید برق و انرژی مورد استفاده در ساختمان هوشمند خود را کنترل نمائید.

آبیاری هوشمند

پنل های آبیاری هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا بدون نیاز به زیر ساخت های پیچیده و تاسیساتی، قابلیت قرار گیری بر مسیر عادی سیستم آبیاری هوشمند را دارا می باشند.

اجرای سریع خانه های هوشمند خود را به ما بسپارید

ما در خانه های هوشمند با تکیه بر دانش فنی و تجربه طولانی مدت خود در ارائه سیستم های مختلف هوشمند سازی ساختمان و با استفاده از سیستم های هوشمند برترین برندهای تولید کننده قطعات هوشمند، ساختمان ها را در سریع ترین زمان ممکن هوشمند کرده و آماده بهره برداری شما می کنیم.

 

 

اشتراک گذاری این مطلب:

پرده هوشمند چیست؟پرده هوشمند چیست؟
سنسور حرکتی در خانه هوشمندسنسورها در خانه های هوشمند
  1. سارا ۶ بهمن, ۱۳۹۹ at ۰۵:۳۴ - Reply

    برای یک خونه چهار سال ساخت که در حال استفادست چه سیستم هوشمندی رو پیشنهاد میکنین؟

  2. درویش ۷ بهمن, ۱۳۹۹ at ۰۶:۴۸ - Reply

    امکانش هست که فقط کلیدهای برق رو هوشمند کنیم؟

  3. آموزشگاه هوشمند سازی ساختمان ۳۰ بهمن, ۱۴۰۰ at ۱۸:۰۶ - Reply

    Hi there would you mind letting me know which web host you’re using?
    I’ve loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I
    must say this blog loads a lot faster then most.
    Can you recommend a good web hosting provider at a honest
    price? Kudos, I appreciate it!

    • ندا محمدی ۳ خرداد, ۱۴۰۱ at ۱۱:۵۷ - Reply

      thanks for your positive feedback. you can contact us for any further questions you might have, we gladly here to help.