آنچه در این پست میخوانید

ما در خانه های هوشمند، ایمنی ساختمان شما را هوشمند می کنیم تا در  تمام طول روز با خیالی آسوده به انجام امور خود بپردازید.

ایمنی

ایمنی یکی از مهمترین عواملی است که می تواند در ایجاد آسایش روانی موثر باشد. برخی واژه ایمنی را مترادف با امنیت در نظر می گیرند، با وجود اشتراکات بسیار اما این دو مبحث تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند. ایمنی در زمینه های مختلفی قابل حصول است. ایمن بودن یک مکان می تواند در کیفیت زندگی افراد  تاثیر بسزایی داشته باشد. ما در خانه های هوشمند ایمنی هوشمند را برای ساختمان شما فراهم خواهیم آورد. هوشمند سازی ساختمان یکی از نوین ترین روش ها برای بالا بردن ضریب ایمنی یک ساختمان است.

کشور ما به عنوان یک منطقه لرزه خیز شناخته می‌شود. همه ما خاطرات ناگوار زلزله های متعددی نظیر زلزله های رودبار و منجیلریال قزوین، بم و در سال های اخیر زلزله های غرب کشور را در خاطر داریم.

ایمنی یک ساختمان یکی از مهمترین نکاتی است که در حین ساخت باید به آن توجه نمود. ایمنی در برابر شرایط مختلف نظیر زمین لرزه، باد و طوفان، سیل و دیگر مخاطرات طبیعی از اصلی ترین عناصر در سنجش کیفیت یک ساختمان است. طبق قوانین ساختمانی در کشور هر ساختمان پیش از اخذ سند و در مرحله اجرا باید در برابر این مخاطرات ایمن شده باشد. یک ساختمان ایمن باید پیش از مراحل طراحی تا اجرا تمام نکات مرتبط با مباحث مهندسی را رعایت نماید. در سال های اخیر با افزایش نظارت سازمان های مرتبط، بیشتر ساختمان ها در برابر مخاطرات طبیعی ایمن شده اند.

ایمنی پس از ساخت

بخش دیگری از ایجاد ایمنی در یک ساختمان در مرحله پس از بهره برداری رخ می دهد.  برای مثال لوله کشی گاز یکی از پرخطر ترین تجهیزات موجود در یک ساختمان است که می تواند  خسارات جبران ناپذیری را برای یک ساختمان به همراه داشته باشد. آتش سوزی، انفجار، مسمومیت و … برخی از خطراتی است که باز ماندن یک شیر گاز می تواند ایجاد نماید.

یکی دیگر از خطراتی که می تواند یک ساختمان را تهدید کند نشتی آب است. ترکیدن لوله ها، باز ماندن شیرهای آب، خرابی برخی وسایل مانند ماشین لباسشویی یا ظرفشویی، نفوذ آب باران و … از  عواملی است که می تواند باعث جمع شدن آب در یک ساختمان باشد. نشت آب علاوه بر خسارت زدن به وسایل مختلف می تواند ساختمان را با خطرات زیادی همراه کند و اگر در زمان مناسبی  نشتی آب رفع نشود حتی باعث تخریب های جزئی یا کلی شود. 

آتش سوزی های کوچک و جزئی نیز بخش دیگری از مخاطرات یک ساختمان است. این آتش سوزی ها که معمولا با انباشت دود همراه هستند اگر در زمان کوتاهی خاموش نشوند گسترده شده و خسارات سنگین و جبران ناپذیری را متحمل خواهند نمود.

جلوگیری از حوادث

رعایت نکات ایمنی مناسب ترین روش برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار است اما انسان امروز به علت مشغله های فراوان ممکن است گاهی دچار فراموشی شود، برای همه ما پیش آمده که پس از خروج از منزل دچار تردید شده باشیم که آیا اجاق گاز را خاموش کرده ایم یا نه؟ پنجره ها یا در را قفل کرده ایم؟ یا پیش از خروج شیرهای آب را کامل بسته ایم؟ ایمنی هوشمند برای تمام سناریوها راهکار ویژه ای را طراحی نموده است.

تکنولوژی های هوشمند سازی برای ایمنی هوشمند در یک ساختمان راهکار های ویژه ای را دارا می باشد. از کنترل گر های هوشمند شیر گاز یا آب که در هر زمان و مکان می تواند آن ها را باز و بسته کند. سنسور های تشخیص دهنده دود، آتش، و نشت آب که به محض تشخیص هر یک از موارد بالا به شما اطلاع خواهد داد. سنسورهای درب و پنجره که گزارشی از ورود و خروج یا باز و بسته بودن آن ها را به شما ارائه می دهد و …

ایمنی هوشمند

با استفاده از سیستم های نوین هوشمند سازی ساختمان و نسل دوم این سیستم می توانید با تلفیق تمام این اطلاعات دریافتی از سنسورها ایمنی خانه خود را به حداکثر برسانید. به محض تشخیص دود یا آتش شیر های گاز از مبدا بسته شوند. اگر سیستم تشخیص نشتی آب داشت شیر اصلی آب بسته شود. در صورت باز بودن پنجره ها یا درب به شما اطلاع دهد و سیستم امنیتی هوشمند را در بالاترین حد حساسیت قرار دهد. شما در خانه هوشمند شده با نسل دوم ایمنی مضاعف را تجربه خواهید کرد. سیستم های ایمنی در نسل دوم سیستم اتوماسیون ساختمان به وسیله تکنولوژی اینترنت اشیا هوشمند می گردند.

هزینه های هوشمندسازی ساختمان و انجام سناریو ایمنی هوشمند در برابر خسارات احتمالی ناشی از یک حادثه بسیار ناچیز است. 

شرکت خانه های هوشمند با آگاهی از کیفیت خدمات خود، پس از انجام پروژه هایی که در آن از سناریو ایمنی هوشمند استفاده شده، ساختمان را به صورت رایگان بیمه آتش سوزی و خسارات خواهد نمود.

اشتراک گذاری این مطلب: