آنچه در این پست میخوانید

امنیت یکی از مهم ترین عواملی است که انسان درباره آن می اندیشد و از اولین نیازهای بشری است. احساس امنیت یکی از فاکتورهایی است که کیفیت زندگی افراد را بالا یا پایین می برد. شاید برای همه ما نگرانی از سرقت خودرو یا کیف پول در یک محیط نا امن یکی از تجارب تلخ بوده که آسایش روانی ما را مختل کرده است. امنیت خانه یا محیط کار نیز از عواملی است که می تواند تاثیر چشمگیری بر میزان رضایتمندی از زندگی داشته باشد. امنیت هوشمند از موثر ترین روش ها برای افزایش ضریب رضایت از یک ساختمان می باشد. 

در گذشته های نه چندان دور انسان برای  امنیت خانه تنها به وسایلی نظیر قفل های متعدد یا استفاده از حیوانات نگهبان متوسل می شد. اما این اقدامات کافی نبود و همیشه سرقت از منازل و ساختمان ها اتفاق می افتاد و خسارات سنگینی را به افراد متحمل می کرد. انسان همواره به دنبال امنیتی با دایره خدمات وسیع تر بود. امنیت هوشمند راهی برای رسیدن به این آسایش بود.

با گذر زمان امکاناتی نظیر دوربین های نظارتی و سنسورهای حرکتی به وجود آمدند که می توانستند حرکت های مشکوک را ثبت و ضبط کنند اما هنوز تا رسیدن به یک امنیت کامل فاصله بسیاری وجود داشت. امنیت کاملی که تحت آن تمام اجزای خانه با کمک یکدیگر امنیت را تامین نمایند. یک امنیت هوشمند

امنیت هوشمند چیست؟

در نسل نوین هوشمند سازی ساختمان، خانه های شما به مکانی با امنیت بسیار زیاد تبدیل خواهند شد. در هر لحظه می توانید گزارش کاملی از وضعی ساحتمان خود داشته باشید.

 ما در خانه های هوشمند با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز جهان امنیت هوشمند محل زندگی یا کار شما را تامین می کنیم. با استفاده از سیستم های نوین امنیتی نظیر دوربین های نظارتی، سنسورهای حرکتی و سنسورهای در و پنجره و اتصال آن ها به یک پروتکل واحد یک سناریو امن برای شما به اجرا در خواهیم آورد. 

شرایطی را در نظر بگیرید که یکی از سنسور های حرکتی یک حرکت مشکوک را گزارش می کند. در اولین اقدام یک پیغام بر روی تلفن همراه شما نمایش داده خواهد شد تا شما از ابتدا در جریان امور قرار بگیرید. متخصصین ما با برنامه نویسی شرط های مختلف می توانند سناریوهای متعددی را به اجرا بگذارند.

 برای مثال پس از ثبت یک حرکت مشکوک و با فاصله چند ثانیه ای چراغ های خانه به نوبت شروع به روشن شدن می کنند. از سیستم صوتی هوشمند شما صدایی پخش می شود. دوربین های نظارتی به سمتی که حرکت مشکوک در آن تشخیص داده شده می چرخند. سیستم تهویه خاموش یا روشن می شود. تمام درب ها قفل می شوند. تلویزیون روشن می گردد و … این یک مثال از چگونگی کارکرد امنیت هوشمند می باشد که می تواند سناریوهای بسیاری را در خود جای دهد

تمام این اتفاقات از طریق نرم افزار واحدی روی گوشی تلفن همراه شما گزارش داده می شود و شما می توانید از طریق تلفن همراه خود به مشاهده تمام آن ها بشینید. تمام این سناریوها قابل تغییر با توجه به نیازمندی ها و امکانات شما هستند.

خانه امن باعث ایجاد آسایش خاطر برای شما و خانواده شما خواهد شد. دیگر نگران خانه خود نیستید و همیشه و در همه جا نظارتی کامل بر روی واحد خود خواهید داشت. خانه‌ای امن و آسوده، ارمغان امنیت هوشمند و پیوند تکنولوژی و معماری است.

اینترنت اشیا و امنیت خانه ها

امنیت در سیستم های نسل دوم اتوماسیون ساختمان به وسیله تجهیزاتی تامین می گردد که به اینترنت اشیا مجهز هستند. این موضوع باعث می گردد که این تجهیزات در تمام نقاط دنیا قابل دسترس بوده و امنیت خانه و ساختمان شما را تامین نمایند. همچنین این بستر امکان اتصال تمام اجزای خانه برای تامین امنیت بیشتر را نیز فراهم می کند.

اشتراک گذاری این مطلب:

اجزای خانه هوشمنداجزای خانه هوشمند
امنیت در خانه های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاامنیت در خانه های هوشمند با استفاده از اینترنت اشیا