آنچه در این پست میخوانید

یکی از خدمات ویژه شرکت خانه های هوشمند، هوشمند نمودن لوازم خانگی قدیمی و عادی میباشد. این لوازم خانگی میتوانند با اتصال به سیستم مرکزی خانه هوشمند در هر حای جهان و در هر زمانی از طریق روش های کنترلی خانه هوشمند در اختیار شما قرار بگیرند. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند به  بررسی نحوه هوشمندسازی لوازم خانگی غیر هوشمند میپردازیم.

هوشمند شدن لوازم خانگی

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ابزار های کنترل کننده و متصل به شبکه جهانی وب، داشتن یک ساختمان تمام هوشمند میتواند بخش اعظمی از نیازهای روزمره ما را مرتفع کند. یک ساختمان هوشمند در هر نقطه ای از جهان تحت کنترل شما خواهد بود. شما میتوانید از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند که بر روی انواع تلفن ها و تب لت های هوشمند قابل نصب هستند، تمامی اجزای ساختمان خود را کنترل کنید. نور و روشنایی، سیستم های تهویه، امنیت و ایمنی، قفل درب های هوشمند، آبیاری و حتی لوازم خانگی.

بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم خانگی، سیستم های نوینی را بر اساس تکنولوژی اینترنت اشیا پایه گذاری کرده و محصولات جدید خود را به صورت هوشمند عرضه میکنند. لوازم خانگی هوشمند قابلیت های فراوانی را دارا هستند که زندگی را برای انسان بسیار مطلوب تر، آسوده تر و با کیفیت تر خواهند نمود. اما آیا راهی برای هوشمندسازی لوازم خانگی عادی و قدیمی نیز وجود دارد؟ چگونه میتوان یخچال، ماشین لباسشویی، قهوه و چای ساز و حتی سیستم های تهویه قدیمی مانند کولر آبی را به سیستم هوشمند خانگی متصل نمود؟

هوشمند شدن لوازم خانگی قدیمی به معنی اختیار داشتن کنترل آن ها به وسیله تلفن های همراه و دستیار های صوتی، تاچ پنل و کلیدهای سناریو خانه هوشمند میباشد. ما در خانه های هوشمند قابلیت اتصال تمام اجزا و لوازم خانگی را به این سیستم دارا هستیم. از هر جایی و در هر زمانی میتوانید لوازم برقی خود را کنترل کنید.

 

 

هوشمند سازی لوازم خانگی چگونه انجام میگیرد؟

 

کنترل لوازم خانگی هوشمند

کنترل لوزام خانگی هوشمند شده، وابسته به نوع تکنولوژی آن ها میباشد. یک تلوزیون، سیستم صوتی، اسپلیت، هود آشپزخانه و حتی برخی پنکه ها که داری ریموت کنترل هستند، میتوانند به صورت کامل به سیستم مرکزی خانه هوشمند متصل شوند. این موضوع از طریق شناسایی و تعریف ریموت کنترل این وسایل به کنترل کننده های خانه هوشمند میسر میگردد. پس هر وسیله ای در ساختمان که با ریموت کنترل کار کند، به راحتی و بدون نیاز به انجام هزینه های بالا قابلیت هوشمند شدن را دارا میباشد.

برای هوشمند سازی لوازم برقی که ریموت کنترل ندارند، شما میتوانید کنترل روشن/خاموش بودن آن ها در اختیار داشته باشید. این موضوع بخش بسیار بزرگی از اجزای ساختمان ها مانند آبنماها، نورهای دکوراتیو و … تا لوازم خانگی ای مانند یخچال و ماشین لباسشویی و چای ساز و … را شامل میگردد.

علاوه بر کنترل روشن/خاموش بودن، میتوانید میزان مصرف برق هر یک از این اجزا، زمان های روشن و خاموش بودن و مقدار انرژی مصرفی را نیز در اختیار داشته باشید. این به معنی امکان مدیریت مصرف در خانه هوشمند میباشد. همچنین این اجزا میتوانند با سناریو نویسی به دیگر اجزای ساختمان هوشمند متصل گردند.

نحوه هوشمند سازی وسایل خانگی

هوشمندسازی لوازم خانگی قدیمی بسیار ساده انجام میگیرد. برای لوازم خانگی ریموت دار از طریق یک کنترل کننده امواح و تعریف ریموت و برای دیگر وسایل از طریق پریزها و رله های هوشمند این اقدام انجام میگرد.

 

 

کدام یک از لوازم خانگی قابل هوشمند شدن هستند؟

جواب این سوال بسیار ساده است. هر وسیله ای که با برق کار کند قابلیت اتصال به سیستم خانه هوشمند را دارا میباشد. کنترل و نظارت انواع وسایل خانگی به این سیستم ممکن میباشد. همچنین خانه های هوشمند با تکیه بر دانش و تخصص متخصصان خود چیپ هایی طراحی نموده که با کمک آن ها بتوان کنترل های بیشتری بر روی لوازم خانگی غیر هوشمند داشته باشیم. ولی این تکنولوژی هنوز به مرجله تولید انبوه نرسیده است.

هزینه هوشمندسازی لوازم خانگی چقدر است؟

لوازم خانگی غیر هوشمند با هزینه بسیار اندکی قابلیت هوشمند شدن را دارا هستند. این قیمت وابسته به تجهیزات مورد نیاز از ۳۰۰ هزار تومان برای تهیه یک پریز هوشمند تا مابلغ بالاتری حدود یک میلیون تومان برای تهیه یک کنترل کننده امواج میباشد.

خانه های هوشمند مفتخر است که پروژه های هوشمند سازی فراوانی را در سراسر ایران طراحی و اجرا نموده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان هوشمندسازی و سفارش پروژه به صفحه درباره ما سری بزنید یا با شماره های تماس مندرج در سایت تماس بگیرید.

 

 

اشتراک گذاری این مطلب: