آنچه در این پست میخوانید

در روزهای اخیر و با گسترش تکنولوژی و علم در سراسر جهان و نفوذ آن در زندگی مردم، دغدغه ها و نیازهای جدیدی برای مردم به وجود آمده است. انسان عصر حاضر میکوشد تا با استفاده از تکنولوژی آسایش و راحتی بیشتری را برای خود و خانواده خود فراهم کند. یکی از این موارد، گسترش سطح کنترل بر روی وسایل و لوازم خانگی است. با استفاده از تکنولوژی هایی نظیر اینترنت اشیا، رایانش ابری و … میتوان از هر نقطه ای در جهان و هر زمانی تمامی وسایل روزمره زندگی را کنترل کرد. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند به بررسی این سیستم جدید، روش ها و نقاط ضعف و قوت آن میپردازیم. کنترل لوازم خانگی با موبایل یکی از امکانات ویژه ای است که یک ساختمان هوشمند با سیستم SHS در اختیار ما قرار میدهد.

هوشمند سازی وسایل با اینترنت اشیا

اینترنت اشیا یکی از جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی است. همانطور که از اسم این سیستم جدید پیداست، به این وسیله تمام وسایل، موجودات زنده، راه ها، تجهیزات صنعتی و کشاورزی و … قابلیت اتصال به شبکه جهانی وب را دارا میگردند. این موضوع باعث میگردد، تمام اشیا دارای قابلیت نظارت از راه دور و کنترل گردند. شما میتوانید از هر جایی وسایل خود از قبیل اتومبیل، کارت های اعتباری، لوازم خانگی، لباس ها، وسایل صنعتی و به صورت کلی هر آنچه که در پیرامون خود دارید را نظارت و کنترل کنید.

اینترنت اشیا به ما این امکان را میدهد تا بتوانیم در هر لحظه گزارش کاملی از وضعیت وسایل خود داشته باشیم. این گزارش میتواند شامل موقعیت قرار گیری، سالم و یا معیوب بودن آن ها، وضعیت باتری و مصرف انرژی و موقعیت کلی آن ها باشد. همچنین میتوان وسایل مختلف را از این طریق کنترل نمود.

هوشمند سازی به چه معناست؟

هوشمند شدن وسایل به معنی توانایی کنترل ونظارت بر آن هاست. همچنین در برخی موارد، وسایل میتوانند با استفاده از هوش مصنوعی یا AI و همچنین استفاده کلان داده ها یا Big data به صورت مستقل عمل کرده و تصمیم گیری نمایند.

برای هوشمند شدن وسایل مختلف، هماهنگی مابین چندین علم مختلف نیاز است.

هوشمند شدن در یک ساختمان نیز از این قائده مسثنی نیست. یک خانه هوشمند قابلیت نظارت، کنترل و تمصیم گیری درباره اتفاقات را در هر جایی از جهان برای کاربران آن فراهم میکند. خانه هوشمند یک خانه امن، ایمن، آسوده و قابل کنترل است.

کنترل اجزای ساختمان هوشمند

در کنار تجهیزاتی مانند نور و روشنایی هوشمند، انواع سیستم های تهویه مطبوع هوشمند، سیستم های امنیتی و ایمنی و به صورت کلی تمام تجهیزات و تاسیسات ساختمانی، لوازم خانگی نیز قابلیت هوشمند شدن را دارا هستند.

کنترل اجزای ساختمان هوشمند از روش های مختلفی انجام میپذیرد. پنل های کنترلی درون واحدها، کلیدهای سناریو ، دستیارهای صوتی و کنترل از طریق اتوماسیون. یکی از مهمترین روشهای کنترلی ساختمان هوشمند، استفاده از گوشی های مویابل و تبلت های هوشمند است. شما میتوانید تمام لوزام خانگی و دیگر اجزای ساختمان خود را از طریق موبایل کنترل کنید.

کنترل لوازم خانگی با موبایل

کنترل لوازم خانگی با موبایل به معنی دسترسی به تمام عملکردهای وسایل از طریق تلفن همراه است. این موضوع با تهیه لوازم خانگی هوشمند قابل دسترس است. بیشتر کارخانه ها و کمپانی های تولید کننده لوازم خانگی،محصولات جدید خود را به تکنولوژی اینترنت اشیا مجهز مینمایند. از این رو میتوان زندگی هوشمند را بخش جدایی ناپذیر سال های آینده تصور کرد.

اما تنها روش کنترل لوازم خانگی با موبایل خرید لوازم خانگی هوشمند نیست. بسیاری از لوزام خانگی عادی نیز به صورت عادی و با وسایل هوشمند قابل کنترل هستند. در شرکت خانه های هوشمند، به این سیستم هوشمند سازی لوازم خانگی قدیمی اطلاق میگردد.

هزینه هوشمند سازی لوازم خانگی

هزینه هوشمند سازی انواع لوازم خانگی با توجه به ماهیت آن ها و نوع کنترل کردنشان متفاوت میباشد. این هزینه شامل تهیه لوازم و بورد های مورد نیاز و همچنین طراحی سامانه هوشمند برای این وسایل میباشد. خانه های هوشمند با تکیه بر دانش های به روز جهان ارائه دهنده خدمات هوشمندسازی تمام ساختمان ها و وسایل بوده و تلاش میکند، یک زندگی مدرن، آسوده و هوشمند را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مطلب:

خانه هوشمند با اینترنت اشیاخانه هوشمند با اینترنت اشیا
اتوماسیون در هوشمندسازیاتوماسیون در خانه هوشمند