آنچه در این پست میخوانید

سیستم های هوشمندسازی ساختمان در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از سازندگان و استفاده کنندگان از ساختمان ها قرار گرفته است. با گسترش علم و تکنولوژی، رونق استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت و همچنین افزایش قیمت مسکن، این سیستم ها دیگر از یک کالای لوکس مختص ساختمان های گران قیمت به یکی از نیازهای اولیه ساختمان ها تبدیل شده است. خانه هوشمند ABB یکی از مطرح ترین برندهای ساختمان هوشمند در جهان است که با کیفیت فوق العاده زیاد خود توانسته جایگاه ویژه ای در صنعت هوشمندسازی ساختمان داشته باشد. خانه هوشمند با برند ABB میتواند نور و روشنایی، سیستم های تهویه، امنیت و ایمنی و کنترل اجزای مختلف ساختمان ها را هوشمند نماید. در این مقاله از شرکت خانه های هوشمند به بررسی این برند، نقاط ضعف و قوت و همچنین هزینه های هوشمند سازی یک ساختمان با برند ABB میپردازیم.

خانه هوشمند ABB

سیستم مدیریت ساختمان و پروتکل های ارتباطی با سیم

از مهمترین و قدیمی ترین روش های هوشمندسازی ساختمان ها، سیستم هایی است که با نام BMS یا سیستم مدیریت ساختمان شناخته میشوند هستند. در این نوع از هوشمندسازی، سازندگان در مرحله طراحی تاسیاست الکتریکی باید با یک شرکت مشاوره هوشمندسازی هماهنگ باشند تا برای جا نمایی اجزای مختلف ساختمان هوشمند BMS پیش بینی های لازم را به عمل بیاورند. در سیستم مدیریت ساختمان به علت استفاده از پروتکل های ارتباطی با سیم مانند KNX و یا BUS، نیاز به تعریف یک تابلو برق مجزا، طراحی مسیرهای سیم های ارتباطی و همچنین جا نمایی رله ها و اجزای کنترلی مانند تاچ پنل ها وجود دارد. از این رو برای هوشمند سازی با BMS سازندگان از مراحل ابتدایی ساخت باید به فکر هوشمندسازی ساختمان خود باشند.

درباره برند ABB

ABB یکی از معروف ترین برندهای چند ملیتی فعال در حوزه سیستم های هوشمند سازی ساختمان است. این شرکت سوئیسی/سوئدی به نحوی ویژه با پروتکل های ارتباطی با سیم نظیر KNX و BUS فعالیت میکند. این شرکت در سال ۱۹۸۸ و با تمرکز بر سیستم های توزیع انرژی، حمل و نقل صنعتی، توزیع انرژی و اتوماسیون و رباتیک شبروع به کار نمود. در طول سال های زیاید که از عمر این شرکت میگذرد، محصولات بی نظیری را در حوزه های مختلف برق، الکترونیک و انرژی با استفاده از دانش روز جهان تولید نموده است. ABB یکی از مهمترین برندهای صنایع برق و الکترونیک در دنیا محسوب میشود.

تجهیزات خانه هوشمند ABB

هوشمندسازی ساختمان ها با خانه هوشمند ABB

خانه هوشمند با برند ABB به خاطر استفاده از سیستم های ارتباطی KNX بسیار ویژه میباشد. محصولات این برند در نهایت دقت و ظرافت ساخته شده و از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند. KNX یک پروتکل ارتباطی بین اجزای مختلف است که در بستر آن میتوان تجهیزات مختلف را کنترل نمود. خانه هوشمند با برند ABB میتواند نور، تهویه، امنیت و ایمنی ساختمان را کنترل نماید. همچنین به دلیل استفاده از پروتکل ارتباطی knx، این تجهیزات میتوانند با دیگر برندهای حوزه هوشمندسازی ساختمان به راحتی هماهنگ گردند.

اجزای خانه هوشمند ABB

خانه هوشمند ABB شامل اجزای مختلف است. انواع رله هایی که میتوانند تجیهزات مختلف مانند سر خط های روشنایی، موتور پرده های برقی، سیستم های امنیتی و … را کنترل نمایند. پردازنده مخصوص که وظیفه هماهنگی مابین اجزای مختلف ساختمان هوشمند را دارا میباشد. تابلو برق مخصوص سیستم BMS ساختمان، تاچ پنل کنترل کننده سیستم های هوشمند و .. از مهم ترین اجزای ساختمان هوشمند ABB هستند.

 

خانه هوشمند ABB یک سیستم بسیار پایدار و با خرابی های بسیار اندک است. این برند در سطح جهانی مطرح بوده و میتواند یکی از مهمترین مزی های ساختمان شما نسبت به سایر ساختمان ها باشد.

تجهیزات تابلویی خانه هوشمند ABB

انواع رله سوییچ های ۱۲ و ۲۴ کاناله و و در تعداد کمتر، منبع تغذیه های ۱۶۰ و ۳۲۰ و ۶۴۰ ملیی آمپر، رله های کنترل فن کویل دو و سه دور، انواع ماژول های پشت کلید و باینری اینپوت های ABB، ماژول IR کنترل امواحد مادون قرمز، انواع APP های ABB که وظیفه یکسان سازی عملکردها و کنترل بر روی سیستم های کامپوتری را بر عهده دارند و …. از انواع تجهیزات تابلویی این برند میباشند.

تجهیزات دیواری خانه هوشمند ABB

کلیدهای ترموستاتیک و پوش باتن, سنسور ها و تاچ پنل از تجهیزات دیواری ABB هستند.

کلیدهای ABB در مدل های تنتون، ترایتون و تک تئو و در رنگ های سفید و مشکی موجود هستند. سنسورهای حضور سقفی توکار و روکار، سنسورها چند منظوره دما و رطوبت و حرارت و تاچ پنل ABB از مهمترین تجهیزات هوشمند این برند هستند.

تهیه و سفارش محصولات ساختمان هوشمند ABB

شرکت خانه های هوشمند، به عنوان یکی از پیشروترین برندهای ایران در صنعت هوشمندسازی ساختمان افتخار دارد که به خاطر حساسیت بالای سیستم مدیریت ساختمان، تنها با تجهیزات معروف ترین و مطرح ترین برندهای هوشمندسازی در این سیستم کار میکند. ABB در کنار برندهایی مانند اشناید، TIS و زیمنس از با کیفیت ترین سیستم های هوشمندسازی یا BMS ساختمان هستند. حساسیت بالای این سیستم به خاطر استفاده از پروتکل های با سیم میباشد. دیگر مسئله در مورد سیستم های BMS که الزام استفاده از تجهیزات با کیفیت را دو چندان میکند، تعمیرات بسیار سخت این سیستم میباشد. تعمیر و عیب یابی تجهیزات سیستم مدیریت ساختمان نیازمند دانش بسیار بالا و همچنین هزینه های زیاد است. از همین رو، استفاده از تجهیزات با کیفیت و برندهای معتبر میتواند از این مسئله جلوگیری به عمل بیاورد.

اجرای ساختمان هوشمند ABB در ایران

شرکت خانه های هوشمند، به عنوان نماینده شرکت ABB در ایران تجهیزات خانه هوشمند را با قیمتی مناسب و به دست مجریان توانمند و با دانش در سراسر ایران اجرا مینماید. خانه هوشمند ABB به عنوان یکی از برندهای اصلی مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند میباشد که هم از نظر قیمت و هم از لحاظ کیفیت بسیار مطلوب میباشد.

جهت مشاوره برای داشتن یک ساختمان هوشمند با برند ABB کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و از شوروم های ما بازدید کنید.

خانه های هوشمند بزرگترین شرکت هوشمند سازی ساختمان در ایران

محصولات ABBای بی بی در فروشگاه خانه های هوشمند

اشتراک گذاری این مطلب: