یکی از مهمترین اجزای یک ساختمان هوشمند شده با پروتکل KNX، تاچ پنل آن میباشد. تاچ پنل به عنوان مغز متفکر یک ساختمان هوشمند علاوه بر ارتباط دهی اجزای ساختمان به شما امکان کنترل و نظارت بر ساختمان هوشمند را میدهد. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند به بررسی تاچ پنل آستروم یا استروم و امکانات و مزایای آن در خانه هوشمند میپردازیم.

خانه هوشمند KNX

دسته بندی های خانه هوشمند بر اساس پروتکل های ارتباطی ما بین اجزا انجام میگردد. بر اساس این دسته بندی یکی از مهمترین و معروف ترین و در عین حال برترین سیستم های هوشمند ساختمانی بر اساس پروتکل ارتباطی KNX میباشد. KNX یک سیستم ارتباطی بهینه شده برای خانه هوشمند میباشد. در این سیستم، اجزای خانه هوشمند به وسیله سیم های مخصوصی به صورت لاین بندی T با یکدیگر در ارتباط خواهند بود. از مهمترین تچهیزات خانه هوشمند KNX میتوان به تاچ پنل اشاره کرد. در این مقاله به بررسی یکی از بهترین و معروف ترین برندهای تاچ پنل یعنی آستروم میپردازیم.

KNX یک پروتکل ارتباطی استاندارد بوده و تجهیزاتی که بتوانند با این سیستم ارتباط برقرار کنند، باید گواهی های معتبری از انجمن KNX دریافت نمایند. این سیستم بسیار پایدار بوده و با کمترین میزان خطا کار میکند.

اجزای خانه هوشمند KNX

هوشمند سازی ساختمان به وسیله پروتکل ارتباطی KNX به معنی وجود تجهیزات مختلفی است. به طور کلی تجهیزات خانه هوشمند KNX به دو دسته تجهیزات تابلویی و تجهیزات دیواری تقسیم میگردد.

تجهیزات تابلویی خانه هوشمند KNX

تجیهزات تابلویی به معنی اجزایی است که در تابلو برق مخصوص این سیستم نصب میگردد. برای مثال رله ها، منبع تغذیه، انواع لاین کوپلر ها و تجهیزات ارتباطی، سیستم های مبدل تهویه به ساختارهای قابل درک برای پروتکل KNX و … از مهمترین تجهیزات تابلویی خانه هوشمند میباشند.

تجهیزات دیواری خانه هوشمند KNX

این تجهیزات معمولا بر روی لول نهایی ساختمان و برای استفاده نهایی استفاده میگردند. انواع کلیدهای عادی و ترموستاتیک هوشمند، تاچ پنل ها، سنسور ها و … از مهمترین این اجزا هستند.

مطلب “تاچ پنل در خانه هوشمند بدون سیم” را هم بخوانید.

امکانات تاچ پنل آستروم در خانه هوشمند

تاچ پنل ها در خانه هوشمند قابلیت کنترل تمامی اجزای ساختمان را دارا میباشد. همچنین این جز خانه هوشمند میتواند به زیبایی طراحی داخلی در ساختمان نیز کمک بسیاری نماید. در هنگام خرید و سفارش یک تاچ پنل برای خانه هوشمند باید به نکات بسیاری توجه نماییم.

تاچ قوی

لزوم قدرتمند بودن و حساسیت بالای یک تاچ پنل زمانی درک میگردد که تجربه استفاده از یک صفحه لمسی با کیفیت کم را داشته باشید. خطا در اجرای دستورات، کند بودن و همچنین احتمال خرابی بالا مهمترین عاملی است که باید این ویژگی را در اولویت رتبه بندی تاچ پنل ها در نظر بگیریم.

رابط کاربری مناسب

فراموش نکنیم که تاچ پنل یا صفحه لمسی خانه هوشمند به منظور کنترل اجزای ساختمان استفاده میگردد. بنابراین باید سیستم یرا انتخاب نماییم که رابط کاربری و منوی ساده و در عین حال کاربردی ای داشته باشد.

ظاهر زیبا

تاچ پنل ها یکی از گران ترین تجهیزات یک خانه هوشمند هستند. بنابراین باید علاوه بر کیفیت مناسب و کارایی بالا ظاهری زیبا داشته باشند.

تنوع اندازه

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید یک صفحه لمسی باید توجه کنیم، تنوع اندازه این قطعات است. بنابراین تاچ پنل هایی مناسب هستند که دارای تنوع سایز بوده تا هر کاربری بتواند با توجه به طراحی داخلی، بودجه و امکانات مورد نظر خود بهترین گزینه را انتخاب نماید.

امکانات دیگر

نکته مهم دیگر در مقایسه انواع تاچ پنل ها امکانات دیگری است که میتوانند در اختیار کاربران قرار دهند. تاچ پنل های هوشمند میتوانند علاوه بر کنترل ساختمان هوشمند امکاناتی نظیر کنترل دوربین های مدار بسته، استفاده به عنوان آیفون و اینترکام، کنترل کننده سیستم صوتی، نمایشگر های اعلام اخبار و آب و هوا و … را نیز جز امکانات خود داشته باشند.

قابلیت های تاچ پنل آستروم

ویژگی های تاچ پنل آستروم INSPINIA

اینسپینیا مدل جدی تاچ پنل های آستروم است. این تاچ پنل جدید با دقت برای تجربه کاربری روان طراحی شده است تا یک تجربه واقعی کنترل خانه هوشمند را برای شما به ارمغان بیاورد. Inspinia ترکیبی از فناوری استاندارد صنعتی، نرم افزار هوشمند، مهندسی الکترونیک با مواد دقیق ساخته شده است. Inspinia با ۳ چشم انداز متفاوت Grand، Slim و Vitre عرضه می شود.

در نگاه کلی این تاچ پنل ها ویژگی های زیر را درون خود جای داده اند:

  • ترکیبی از شیشه و فولاد ضد زنگ
  • صفحه نمایش عریض HD 7 یا ۱۰.۱ اینچی IPS
  • رابط لمسی کاربردی و آسان
  • وب سرور داخلی و اپلیکیشن موبایل
  • اتصال اتوماسیون خانگی از طریق KNX یا OpenWebNet
  • عملکرد اینترکام از طریق VOIP
  • سخت افزار و اتصال قدرتمند
  • بر اساس سیستم عامل اندروید
  • کنترل روشنایی، سیستم سرمایش و گرمایش ، پرده برقی و انواع سناریوهای مختلف
  • قابلیت استفاده به عنوان آیفون تصویری و ارتباط داخلی واحدها بدون نیاز به sip server
  • امکان مانیتورینگ دوربینهای مدار بسته تحت شبکه
  • دارای سنسور اندازه گیری دما و رطوبت
  • سیستم هشدار دهنده نشت دود و گاز و کنترل شیر برقی گاز و آب
  • قابلیت تعریف سناریو دلخواه و برنامه زمان بندی توسط کاربر
  • پشتیانی از زبان فارسی
  • استفاده به عنوان سیستم امنیتی
  • کنترل از راه دور توسط تلفن همراه بدون نیاز به اینترنت IP STATIC
  • احضار آسانسور از داخل واحد
  • امکان بارگزاری عکس واقعی هر فضا در صفحه مربوطه
  • قابلیت کنترل سیستم صوتی
  • دارای ۵ ورودی دیجیتال و ۲ خروجی دیجیتال
  • دریافت رایگان برنامه از Google play و App Store

تاچ پنل های شرکت آستروم در سه ابعاد ۱۰ ، ۸ و ۴ اینچ تولید میشوند که کاربران بر اساس نیازهای خود میتوانند یکی از این مدل ها را انتخاب نمایند.

سیستم های تهویه نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی و همچنین یکی از مهمترین موارد در ساختارهای هوشمند ساختمان ها میباشند. از معروف ترین سیستم های تهویه میتوان به چیلرها و مینی چیلرها، فن کویل، داکت اسپلیت و … اشاره کرد. در میان تمام سیستم های تهویه، داکت اسپلیت های عادی قابلیت اتصال کامل به سیستم هوشمند را دارا نمیباشند. زیرا این سیستم ها دارای ساختارهای ترموستاتیک داخلی هستند و تنها کنترل از طریق شبیه سازی ریموت ترموستات های آن ها قابل انجام میباشد. نسل بعدی داکت اسپلیت ها VRF نام دارند. یکی از مهمترین ویژگی های تاچ پنل های آستروم، توانایی سینک شدن با سیستم داکت اسپلیت متغیر یا VRF میباشد.

همچنین تاچ پنل های آستروم قابلیت اتصال به پروتوکل هایی نظیر باس یا دالی را نیز دارا میباشند.

درباره شرکت آستروم

آستروم یک شرکت تکنولوژی محور است که شروع فعالیت آن به سال ۲۰۱۲ باز میگردد. این شرکت به صورت عمده بر روی سیستم های هوشمند و اتوماسیون تمرکز دارد.

این شرکت از توسعه دهندگان نرم افزار و سخت افزار بسیار ماهری بهره میبرد. استفاده از مواد اولیه و آلیاژ های با کیفیت در کنار طراحی بسیار زیبای قطعات در کنار یک معماری شبکه فوق العاده تاچ پنل های آستروم را به یکی از بهترین تاچ پنل های خانه هوشمند بدل کرده است.

همچنین روش‌شناسی و اصول تفکر ناب در تمام جنبه‌های خط تولید این شرکت اتخاذ شده است. آستروم عضو مقامات پیشرو جهانی در صنعت اتوماسیون خانه و ساختمان هست. تمامی محصولات این شرکت دارای گواهینامه استانداردهای اروپایی است.

از مهمترین شعار های شرکت آستروم پایداری است. در واقع پایداری کلمه کلیدی تولید این شرکت است. به گفته مدیران این شرکت اعضای آن ها ده ها ساعت را صرف یافتن مواد و ترکیب مناسب برای بهترین تجربه کاربری با قیمت مقرون به صرفه کرده اند.

Astrum سیستم های اتوماسیون خانه و ساختمان هوشمند را تولید می کند که در طیف گسترده ای متفاوت است. این شرکت محصولاتی را برای ارائه راحتی روزمره در بحث هوشمندسازی و خانه هوشمند توسعه داده است.

محصولات Astrumآستروم در فروشگاه خانه های هوشمند

اشتراک گذاری این مطلب: