آنچه در این پست میخوانید

در این پست قصد داریم خانه هوشمند ایلوکسوس که در ایران به ایلوکسس یا ایلوکسز هم شناخته میشود و در آلمانی به معنی “تجملات” است را زیر ذره بین قرار دهیم. کمی به عقب برگردیم، انسان همواره در طول تاریخ بشریت به دنبال آسایش و راحتی بوده است. تا خود را از خطرها در امان دارد. با پیشرفت جامعه بشری و گسترش شهرها و افزایش علم، تکنولوژی هم پیشرفت کرده است. میتوان بیشترین پیشرفت در حوزه تکنولوژی را به گوشی و تبلت های هوشمند اختصاص داد. امروزه از طریق تکنولوژی انجام بسیاری از کارها آسوده شده است. به اطراف خود دقت کنید. کارهای ساده ای چون پرداخت قبوض، تهیه بلیط و…. همه به کمک وجود تکنولوژی و اینترنت آسان تر شده است.
حالا میخواهیم از قوه تصور استفاده نماییم. قطعا بسیاری از شما فیلم های مربوط به زمان آینده را مشاهده کرده اید. فیلم هایی که در آن ماشین پرنده و یا خانه سخنگو وجود دارد. تصور کنید اگر می توانستید تمامی دستگاه های موجود در خانه  خود را به اینترنت وصل کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و اگر تمام آنها قادر بودند با یکدیگر ارتباط بگیرن و تنها با فرمان صوتی و یا از طریق گوشی همراه دستورات شما انجام دهند چقدر زندگی هوشمندانه تر و آسان تر خواهد بود. 

حال باید بگویم چشمهای خود را بگشایید آینده نزد شماست. بله می توانید خانه خود را به یک خانه هوشمند تبدیل کنید، و از امکانات یک خانه هوشمند بهره ببرید. 

در ادامه به توضیح در مورد خانه هوشمند ایلوکسوس یکی از بهترین برند های هوشمند سازی در سطح جهان خواهیم پرداخت. 

 

خانه هوشمند چیست؟

این سوال می تواند پاسخ های گوناگونی داشته باشد. اما یکی از اصلی ترین تعاریف خانه هوشمند یعنی: مکانی که مجهز به مجموعه ای از دستگاه های مختلف است که یا هوشمند هستند و یا توسط تجهیزات لازم هوشمند شده اند، تا کارهای معمول و روزمره انسان ها را انجام دهند. صاحبان خانه قادر هستند تمامی این دستگاه را کنترل نموده و دستورات لازم را از طریق روش های مختلف به آنها بدهند تا انجام شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد نحوه عملکرد خانه های هوشمند میتوانید به مقاله مربوط به این زمینه مراجعه نمایید.

 

درباره ایلکسوس (iluxus)

اجازه بدید این مطلب رو با شعار خود شرکت iluxus شروع کنم.

“ما سعی کردیم در بازار فعلی که فناوری، راندمان و طراحی در یک الگوی تکراری قرار دارند، تفاوت ایجاد کنیم. با آرزوی فراموش نشدن”

اگر این جمله را معیار برای شرکت ایلوکسوس قرار دهیم، باید بگوییم به راستی در این زمینه بسیار موفق هستند. این شرکت جوان با سابقه ۲۰ ساله، که در این دوره کوتاه توانسته تسلط خاصی بر بازار KNX در جهان داشته باشد.

این شرکت بزرگ در سر تا سر جهان از جمله کشورهای هلند ، بلژیک، چین، اسپانیا ، ایتالیا، آلمان و …. شعبه دارد و با تولید انبوه از محصولات هوشمند و مدرن در حال گسترش می باشد. با طراحی محصولات منحصر به فرد خود و با بالاترین کارایی سهم بزرگی در بازار هوشمند سازی را به خود اختصاص داده است. محصولات ایلوکسوس بر اساس سیستم knx کار میکنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید به مقاله خانه های knx در همین سایت مراجعه نمایید.

در اصل زمانی که خانه شما از قبل ساخته شده باشد، و قصد هوشمند سازی آن را داشته باشید، میتوانید از سیستم با سیم استفاده نمایید و پروتکل مربوط به این سیستم عمدتاً knx است.

 

خانه هوشمند ایلوکسوس iluxus اپلیکیشن

 

محصولات ایلوکسوس

یکی از کاملترین پکیج های هوشمند سازی متعلق به این برند است. رله، منبع تغذیه، تاچ پنل، کلیدهای با کیفیت عالی و رنگ بندی های متنوع و … در این برند آلمانی می توان یافت. یکی از تجهیزات بسیار مهم در هوشمند سازی کلید های هوشمند هستند. ایلوکسوس کلید های خود را در دو نوع ترموستاتیک هوشمند و غیر ترموستاتیک هوشمند به بازار عرضه میکنند. 

 

خانه هوشمند ایلوکسوس iluxus کلید هوشمند

 

کلید هوشمند ترموستاتیک  EPHESUS KNX CONTROLLER

این کلید ها در انواع دوپل، چهارپل، شش پل و… موجود هستند و همچنین به لحاظ تقسیم بندی رنگی به دو دسته کلاسیک و پاستلی تقسیم میشوند.

رنگ های پاستلی عبارتند از: آبی، قرمز، سبز، زرد و…

رنگ های کلاسیک: طلایی، نقره ای، طلایی مات، آنتیک، مسی و…

این کلید ها دارای یک سنسور داخلی برای سنجش میزان دما هستند. به صورت خودکار به فن کویل و سیستم های سرمایشی و گرمایشی متصل هستند. 

در صورت تشخیص و نیاز یکی از این سیستم ها را روشن خواهند کرد، و پس از اینکه دما به درجه مناسب رسید آنها را خاموش خواهد کرد. این کلید ها قابلیت استفاده به عنوان روشنایی، کلید پرده و… را دارند. با توجه به اینکه ابعاد این محصولات با توجه به استانداردهای جهانی ساخته شده است، قابلیت استفاده برای تمامی مکان ها را دارند. 

عملکرد این کلید ها به صورت لمسی و فشاری است. رویه فلزی کلید ها از  مواد ZAMAK (زاماک خانواده ای از آلیاژهای با فلز پایه از روی و عناصر آلیاژی آلومینیوم، منیزیم و مس است) ساخته شده است. همچنین قسمت لمسی آن از جنس شیشه سکوریت و نشکن است. ۳ تغییر رنگ مختلف با توجه به وضعیت روشنایی از دیگر ویژگی این کلید ها است. همچنین دارای یک LED کوچک هستند تا میزان دما برای کاربر قابل مشاهده باشد. امکان سناریو نویسی برای این کلید ها نیز میسر است.

 

کلید های هوشمند غیر ترموستاتیک EPHESUS  PUSH  BUTTON  HVAC      

این کلید ها هم در انواع دو پل، چهار پل، شش پل و.. موجود هستند. و به لحاظ رنگی دقیقا مانند کلید های ترموستاتیک به ۲ دسته پاستلی و کلاسیک تقسیم میشود. عملکرد این محصول به صورت فشاری است. قابل استفاده برای کلید پرده، روشنایی، دیمر و… است. روی این کلید ها همانند ترموستاتیک ها از ماده زاماک تهیه شده است. ابعاد آن نیز بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده است. 

 

تاچ پنل  EOZ Touch Panel

یکی از کاربردی ترین مهمترین محصولی که در هوشمند سازی به آن نیاز دارید تاچ پنل است. تاچ پنل یک نمایشگر لمسی است که، توسط آن می توانید دستگاه های هوشمند خود را به طور یکپارچه کنترل نمایید. دستورات لازم را از طریق این تاچ پنل به خانه هوشمند بدهید. با تاچ پنل کنترل تمامی بخش های خانه مانند تهویه، روشنایی، پرده و …. در دستان شماست. همچنین امکان سناریو نویسی خواهید داشت. تاچ پنل هوشمند ایلوکسوس در دو سایز ۷ و ۱۰ اینچ به بازار عرضه شده است. رنگ بندی این نمایشگر ها سیاه و شامپاینی هست. عملکرد آن لمسی است. جنس بدنه از آلیاژ مس و روی و آلومینیوم است. رویه لمسی با شیشه سکوریت نشکن پوشانده شده است. صفحه نمایش این تاچ پنل خازنی است. همچنینی قابلیت استفاده به عنوان اینترکام و ارتباط بین واحدها روی سیستم IP می باشد.

 

خانه هوشمند ایلوکسوس iluxus تاچ پنل

 

رله ها

از دیگر تجهیزات بسیار مهم که در سیستم با سیم از آنها استفاده می شود، رله ها هستند. در واقع بخش اصلی هوشمند سازی هر مکانی این رله ها هستند. محل قرارگیری رله ها در تابلو برق است. معمولا در برند های مختلف برای هوشمند کردن هر دستگاهی یک رله مخصوص نیاز است. اما یکی از ویژگی هایی که برند ایلوکسوس را از  رقبا خود جدا می کند، همین رله ها هستند. که با یک رله میتوان بخش های مختلف و تعداد زیادی از دستگاه ها را هوشمند کرد، و به سیستم یکپارچه خانه متصل نمود. نکته مهم دیگر این است که بسیاری از این رله ها نیاز به منبع تغذیه ندارند. قابلیت برنامه ریزی و زمان بندی برای این رله ها وجود دارد. رله ۱۲ کاناله کومبو پلاس از محصولات کاربردی ایلوکسوس است. 

 

منبع تغذیه

از دیگر محصولات مهم در این برند منبع تغذیه ها هستند. در آمپر های بسیار متنوعی وجود دارد. بر اساس نیاز هر خانه ای میتوان این منبع تغذیه ها را تامین نمود. منبع تغذیه از مهمترین تجهیزات محسوب میشود. زیرا تمامی تجهیزات دیگر از قبیل رله ها و… برای اینکه قابل استفاده باشند، نیاز دارند که یک دستگاه برق متناوب شهری را به KNX تبدیل کند. همچنین از مزایای دیگر منبع تغذیه گزارش ولتاژهای ورودی به تجهیزات تابلویی است. در صورت بروز مشکل این منبع ها میتوانند به شناسایی آسیب کمک کنند. 

 

سخن پایانی

اگر قصد هوشمند سازی منزل خود را دارین و میخواهین از تجهیزاتی استفاده کنید که تا مدت ها نیاز به تعمیر و یا تعویض نداشته باشد، قطعا برند ایلوکسوس بهترین انتخاب است. این برند از بسیاری از رقبا خود که در زمینه پروتکل knx تجهیزات ارائه میدهند پیشی گرفته است. با استفاده از این تجهیزات به خصوص رله های این کمپانی بسیاری از تجهیزات دیگر از قبیل باینری اینپوت ها حذف خواهند شد. و این به معنا صرفه جویی در هزینه ها است.

گفتنی ات که به راستی این برند به شعار خود عمل کرده است و با استفاده از تجهیزات آن تجربه دلنشین استفاده از خانه هوشمند در خاطر شما خواهد ماند.

 

 

محصولات iluxusایلوکسوس در فروشگاه خانه های هوشمند

اشتراک گذاری این مطلب: