توضیحات پروژه

پروژه  شرکت هوشمند ایمن الکترونیک

مکان: تهران، خیابان جردن

کارفرما: مهندس سینایی

سال اجرای پروژه: ۱۳۹۸

پروژه هوشمند سازی شرکت ایمن الکترونیک یکی از پروژه های هوشمند سازی ادارات و شرکت های پردازش هوشمند پرگار سپهر است. در این پروژه که در پاییز سال ۱۳۹۸ توسط تیم خانه های هوشمند طراحی و اجرا شد، دفتر مرکزی شرکت ایمن الکترونیک که در زمینه ساخت قطعات الکترونیکی مورد نیاز در دستگاه های صنعتی چاپ کاغذ فعال می باشد به صورت کامل هوشمند شد.

پروژه هوشمند سازی شرکت ایمن الکترونیک در سخ بخش عمده انجام گرفت. این بخش ها هوشمند سازی نور، هوشمند سازی سیستم تهویه و هوشمند سازی سیستم حضور و غیاب کارمندان می باشد.

نورپردازی هوشمند

در سیستم هوشمند سازی نور این شرکت، ۳۲ کانال نوری هوشمند شده و کنترل آن به وسیله اپلیکیشن، دستیار صوتی و اتوماسیون میسر گردید. همچنین یک سیستم نظارت بر میزان روشنایی به کارمندان این امکان را می دهد تا بتوانند نور مورد نیاز برای انجام فرآیندهای کاری خود را تامین نمایند.

هوشمند سازی شرکت ها- نورپردازش هوشمند

هوشمند سازی شرکت ها- نورپردازش هوشمند

سیستم تهویه هوشمند

سیستم تهویه این شرکت متشکل از سه دستگاه اسپلیت می باشد که وظیفه سرمایش و گرمایش هوا را بر عهده دارند. این سه دستگاه به وسیله سیستم حذف ریموت های آی‌آر هوشمند شده و کنترل آن نیز به وسیله اپلیکیشن، دستیار صوتی و اتوماسیون میسر شد.

هوشمند سازی شرکت ها- تهویه هوشمند

هوشمند سازی شرکت ها- تهویه هوشمند

حضور و غیاب هوشمند

در  این پروژه یک دستگاه حضور و غیاب هوشمند نیز به اتوماسیون مرکزی شرکت متصل شد تا مدیران شرکت در هر لحظه از حضور کارمندان خود آگاه باشند. همچنین سنسورهای دود و آتش، سنسور رطوبت و دوربین های نظارتی امکان پایش محیط کاری را در هر لحظه برای کارفرما میسر ساخت.

هوشمند سازی شرکت ها می توانند باعث بالا رفتن میزان راندمان کارمندان و کاهش هزینه ها از طریق کاهش میزان صرف انرژی در نورپردازی، تهویه و … گردند. خانه های هوشمند مفتخر است که سیستم های هوشمند نسل دوم را برای ادارت، هتل ها، مدارس و … اجرا نماید. این سیستم ها و پیشنهادات مرتبط در بخش راهکار های سازمانی قابل مطالعه می باشد.

در پروژه هوشمند سازی این اداره از نسل دوم سیستم های هوشمند سازی ساختمان مبتنی بر اینترنت اشیا استفاده شده است که باعث کاهش هزینه های هوشمند سازی و همچنین توانایی در سناریو نویسی های متنوع و متعدد گردیده است.