توضیحات پروژه

پروژه هوشمند سازی ویلای آترین

کارفرما: آقای مهندس آژیده

موقعیت: گیلان، روستای چپرپرد

زمان اجرا: اردیبهشت ۱۴۰۰

پروژه هوشمند سازی ویلای آترین که با استفاده از تجهیزات هوشمند بیسیم و توسط شرکت خانه های هوشمند انجام پذیرفت شامل سناریوهای متعددی میباشد.

هوشمند سازی ساختمان ویلا

در این ساختمان دوربین های مدار بسته، سیستم های امنیتی ویژه، سیستم اعلان حریق، قفل هوشمند، نور و روشنایی هوشمند و سیستم حذف ریموت ها پیاده سازی گردید.

در این پروژه تعداد پنج دوربین مدار بسته در محوطه ساختمان جا نمایی شد، سیستم امنیتی شامل هفت سنسور حرکتی و یک آژیر هوشمند که به یک یو پی اس متصل گردیده است نصب گردید.

همچنین یک سنسور دود و آتش و گاز در آشپزخانه خطرات احتمالی را به صاحب ساختمان و کاربران آن اطلاع میدهد.

قفل هوشمند نیز از تجهیزات دیگری بود که بر روی درب ورودی ساختمان نصب گردید. این قفل از جدیدترین محصولات شرکت خانه های هوشمند بوده که میتواند به وسیله کلید، نرم افزار، اثر انگشت، رمز و کارت های مخصوص کنترل گردد. همچنین قابلیت ساخت رمزهای خیالی و ساعتی را نیز دارا میباشد. گزارش ورود و خروج نیز از دیگر مزایای این قفل های هوشمند میباشد.

 

قفل هوشمند ویلای هوشمند

 

تهویه هوشمند این ساختمان شامل یک پکیج برای تامین گرمایش و کولر گازی برای ایجاد سرما بود که به سیستم مرکزی ساختمان هوشمند متصل شدند.

اجزای ویلای هوشمند

همچنین نورپردازی نمای ساختمان، تراس و پذیرایی نیز به وسیله کلیدهای هوشمند تاچ ضد آب و ضد خش انجام پذیرفت. دغدغه اصلی گارفرما در این پروژه تامین امنیت ساختمان در زمان های خالی بودن آن بود. بنابراین تیم طراحی شرکت خانه های هوشمند، یک سیستم امنیتی کامل برای آن ها طراحی کرده و ساختمان را به آن مجهز نمود. از مهمترین تجهیزات این ساختمان، اتصال یک آژیر پیزو به سیستم مرکزی خانه های هوشمند بود. این آژیر که خود به یک باتری یو پی اس متصل گردیده است با سناریوهای ویژه، در هنگام خطرات به صدا در می‌آید و همچنین حتی در صورت قطعی برق نیز عملکرد آن مختل نخواهد شد.

از دیگر امکانات این ساختمان هوشمند، اتصال درب پارکینگ ورودی، ریموت کنترل های داخلی مانند تلوزیون، اسپلیت ها، هود و … به سیستم مرکزی خانه هوشمند بود.