وقتی اسم یک دفتر هوشمند می آید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور میکند چیست؟  به احتمال زیاد، در واقع ، جایی که می توانید با راحتی، امنیت و آرامش در محیط با کار کنید.

خب زیربنای همچین محیطی برای کارفرمایان چیست؟

با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۲ دقیقاً چه چیزی یک دفتر هوشمند را تشکیل می دهد؟

خب، باید گفت که تنها یک عنصر در این امر دخیل نیست، بلکه ترکیبی از عوامل دست در دست میدهند تا شمارا به هوشمندی محیط اداریتان برسانند. از راحتی و صرفه جویی در وقت گرفته تا امنیت و راحتی، یک کارفرمای هوشمند یک محیط هوشمند با بهره وری بالا را باید برای کارکنان خود فراهم می آورد.

به جای تمرکز بر اینکه دفتر های هوشمند آینده از جت های هوشمند یا روبات ها استفاده خواهند کرد، ما در عوض بر روی راه کارهای مناسب برای ارتقا هوشندی اطلاعات هر اداره را بررسی خواهیم کرد.

آنچه ما با این مراحل ارائه می دهیم یک طرح کلی برای ایجاد خلاقیت، شخصی سازی کارها و تهیه زیرساخت دفتر هوشمند مورد نیاز شماست.

  • شبکه WiFi مش
  • کنترل هوشمند آب و هوا
  • قفل های هوشمند برای ساده سازی دسترسی های امن
  • زنگ درب های هوشمند
  • حسگرهای حرکتی
  • روشنایی هوشمند
  • خروجی های هوشمند برای روشنایی وظیفه
  • دستیارهای صوتی
  • پدهای شارژ بی سیم
  • گلدان های خود آبیاری

 

دفتر هوشمند - هوشمندسازی دفاتر

 

شبکه WiFi مش برای دفاتر هوشمند

شبکه های WiFi مش با داشتن چندین نود، دستگاه های متصل در همه جا و نیاز به اتصال به اینترنت قوی در همه زمان ها، سرمایه بزرگی را ایجاد می کند.

بدون وجود زیرساخت اتصالات وای فای و شرایط پیاده سازی انواع استانداردهای بیسیم، هر تلاشی برای پیاده سازی راه حل های هوشمند بی فایده و احتمالاً با تداخل روبرو خواهد شد.

Google WiFi یکی از شبکه های mesh است که می توانید در محیط دسترسی استاندارد ایجاد کنید.

اگرچه این تجهیزات برای عمدتاً برای مصارف خانگی طراحی شده اند، اما سرمایه گذاری در بسته ۳ تایی نود مش وای فای نیز بسته به اندازه محیط شما یک شرط هوشمندسازی برای دفتر شما است. بی آنکه نیاز باشد با هزینه های گزاف دفتر خود را با اتصالات اترنت و شبکه بندی با کابل ها و تجهیزات گران شبکه کنید. تمام چیزی که نیاز دارید یک روتر مش میباشد.

فناوری Assist Network هم اطمینان از بهینه سازی همه دستگاه ها را بدون نیاز به حضور دائمی متخصصان شبکه برای شما فراهم می کند.

ناگفته نماند که برای داشتن این نودها خوب  ISP یا شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی قوی  هم داشته باشید. تا زمانی که این امر را تأمین کنید، اطمینان حاصل کنید که دفتر حتی در دورترین نقاط به روتر هم از پهنای باند خوبی برخوردار است. مش را هم که پیاده سازی کنید دیگر به چیز دیگه ای نگاه نخواهید کرد!

 

کنترل هوشمند تهویه

درست مانند خانه هوشمند، گرمایش و سرمایش خودکار در محل کار نیز ضروری است.

اگر کنترل فیزیکی در دستگاه تهویه داشته باشید و هر کسی به دنبال تنظیم درجه دمای دلخواه و شخصی خود باشد، همیشه بعضی از کارمندان شما از دما ناراضی خواهند بود.

ترموستات های هوشمند ممکن است گران تر از ترموستات عادی باشند، اما اگر آن را به سیستم هوشمند کنترل آب و هوا متصل کنید، ده برابر روی قبض های خود در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد.

برنامه ریزی متصل به داده های آب و هوایی. می توانید استانداردی را ایجاد کند و دستگاه های تهویه شما را برای حداکثر بازده انرژی بهینه کند. فراموش نکنید که یک دفتر واقعاً هوشمند همچنین باید اثرات مخرب زیست محیطی شما را هم کاهش دهد.

الکسا و دستیار گوگل، هم حتی از قابلیت فوق العاده برای کنترل دستگاه های هوشمند دیگر نیز بهره میبرند.

 

دفتر هوشمند - هوشمندسازی دفاتر

 

قفل های هوشمند برای امنیتی هوشمند

راحتی در کنار امنیت در محل کار مهم است. قفل های هوشمند دیگر راهکاری هستند که شما میتوانید از آنها برای دسترسی کارکنان خود و آسایش خود هم بهره ببرید.

با استفاده از پترنهای ورود، می توانید قفل را ایمن کنید. همچنین می توانید تا ۱۰۰ اثر انگشت را ذخیره کنید که به همه کارمندان اجازه دهد بدون نیاز به کدها یا  زدن زنگ درب، در محیط شرکت رفت و آمد کنند. همچنین می توانید ۱۰۰ کد امنیتی ۴ تا ۸ رقمی را برای آنها تنظیم کنید.

بدنه های قفل های هوشمند عموماً ضد آب و ضد شوک هستند و ده ها برابر ایمن تر از قفل های عادی میباشند. باتری هایشان عمدتاً برای حدود یک سال استفاده طراحی میشوند، که تقریبا برابر است با ۸۰۰۰ بار باز و بسته شدن. حتی یک کلید مکانیکی به عنوان پشتیبان و کارت هم در بسیاری مدل ها وجود دارد، بنابراین هرگز شما پشت درب نخواهید ماند. از دیگر ویژگی ها این است که به سیستم هوشمند شما متصل میشوند و برای شما در قالب نوتیفیکیشن گزارش ورود و خروج میفرستند.

پس، با دسته کلیدها خداحافظی کنید و به یک قفل هوشمند سلام کنید.

 

زنگ درب های هوشمند

زنگ درب های هوشمند چند برابر زنگ های قدیی قیمت دارند، بنابراین با این همه هزینه اضافی چه چیزی عاید شما میشود؟

نکته اصلی این است مدل را متمایز می کند این است که شما می توانید فیلم های ضبط شده توسط آیفون هوشمندتان را با کیفیت ۱۰۸۰p در فضای ابری ببینید، مراقب همه رفت و آمدها در محل کار خود باشید. می توانید تجارت خود را به صورت شبانه روزی نظارت کنید.

اگر آخر هفته ها یا عصرها تعطیل باشید و به طور تصادفی کسی زنگ درب شما را بزند و حتی شما شخصاً در محل نباشید، به سادگی اعلانی را در تلفن همراه مورد نظر خود دریافت میکنید.

و بهتر از همه اینها، در طول یک روز کاری، می توانید کنترل دقیق تری بر روی افرادی که وارد ساختمانتان می شوند داشته باشید، بدون اینکه لازم باشد مدام به سمت در یا آیفون تان بدوید.

 

حسگرهای حرکتی

می توانید در هر دفاتر آرایه ای از حسگرهای حرکتی ایجاد کنید تا به محض تشخیص حرکت، دستگاه های دیگر نیز فعال شوند.

با استفاده از سنسورهای حرکتی، حرکت را در محیط خود مدیریت کنید و برای مثال اگر لازم است لامپی را روشن کنید یا با دوربین هوشمند شروع به ظبط تصویر کنید یا هر اتوماسیون دیگری که مد نظرتان هست را ایجاد کنید. نکته خوب قیمت پایین این سنسورهاست که واقعاً خریدشان را بسیار معقول و اقتصادی میکند.

با حسگرهای هوشمند خلاقیت به خرج دهید و هر آنچه از یک دفتر هوشمند انتظار دارید را برآورده کنید.

 

روشنایی هوشمند

روشنایی هوشمند، که سنگ بنای هر خانه هوشمند است، در محیط کار هم فواید زیادی دارد.

استفاده از هوشمندسازی نور و روشنایی در محیط کار شما می تواند به طور چشمگیری بهره وری و خلق و خوی کارمندانتان را بهبود بخشد و در مصرف برق و انرژی هم بسیار مفیدتر عمل کند.

شما می توانید یک قدم گام جلوتر بروید و حتی در محیط کار خود از نور بیودینامیک، که به آن نورپردازی انسان محور نیز می گویند استفاده کنید. نور بیودینامیک روشنایی را در محیط کار بر اساس ریتم شبانه روزی طبیعی بدن پخش می کند و به راحتی می توان از راه دور آن را کنترل کرد.

اگر به نظر می رسد خیلی هزینه بر و اجرای آن برای شما مشکل است، روشنایی منظم هوشمند هم می تواند به کاهش هزینه های انرژی کمک کند در حالی که کارمندان شما را نیز در محیطی با نور استاندارد کنترل میکند.

خواه لامپ و هالوژن های هوشمند در اطراف را انتخاب کنید یا اینکه همه کار را با کلیدهای هوشمند انجام دهید، روشنایی محیط کار را نیز فراموش نکنید. و این ما را به راحتی به مرحله بعدی ما برای یک دفتر هوشمند می رساند.

 

پریزهای هوشمند

پریزهای هوشمند به شما امکان می دهد هر وسیله گنگ و قدیمی را به برق متصل کنید و بلافاصله کنترل آن را از با گوشی هوشمند خود در دست بگیرید. عموماً نیازی به هاب هم نخواهید داشت.

غالباً، روشنایی بالای سر در یک دفتر به شما نور شدید یا زاویه هایی را که برای کارهای پیچیده تر نیاز دارید ، نمی دهد. با پریزهای هوشمند می توان برای کنترل دور فن ها، AC های پرتابل یا هر وسیله دیگری که ممکن است در محل کار خود داشته باشید، استفاده کنید. فقط کافی است ای وسیله ها دوشاخه داشته باشند.

 

دستیاران صوتی

از اهمیت و کاربرد دستیاران صوتی هوشمند و نمایشگرهای هوشمند در اداره و دفتر هوشمند خود غافل نشوید. از یک دفتر کوچک گرفته تا اداره های بزرگ همه به یک دستیار صوتی احتیاج دارند. مزایای یک دستیار صوتی بسیار است و در حوصله این پست نمیگنجد.

اگر مطمئن نیستید که دستیار صوتی برای شما کاربرد دارد یا نه خواندن مقاله دستیاران صوتی در خانه هوشمند را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

پدهای شارژ بی سیم

شارژرهای بی سیم به یک امر عادی تبدیل شده اند، و اکثر گوشی های نسل جدید از این نوع شارژ بهره میبرند. شما هم بد تیست پد های شارژ بی سیم را در سراسر دفاتر قرار دهید. به خصوص اگر کارمندانی دارید که غالباً در مسیر هستند تا دوشاخه ای در دفتر پیدا کند و گوشی هوشمند خودشان را شارژ کنند. پدهای شارژ بیسیم را را بررسی کنید و ببینید کدام یک در دفتر شما بهتر است.

 

آبیاری هوشمند گیاهان

اگر می خواهید از فضای سبز در اداره استفاده کنید، سلامت گیاهان هم مهم است. معمولاً به دلیل نرسیدگی به گیاهان آنها زود به زود خشک میشوند و یا به دفتر شما جلوه سابق را نمیدهند یا مجبورید آنها را با گیاهان جدید جایگزین کنید. سنسورهای گل و گیاه و رطوبت سنج گیاه به کمک شما می آیند. این محصول ارزان قیمت را در گلدان های دفتر خود کار بگذارید تا گزارش های لازم را از خاک و آب گیاه دریافت کنید و بدانید گیاهتان که بعضاً هم ارزان نیستند برای نگهداری در چه شرایطی هستند.

 

کلام آخر

در این پست نکاتی را گفتیم که با کمک آنها میتوانید دفتر خود را به قرن بیست و یکم وارد کنید. مطمئن باشید هوشمندسازی محیط کارتان بیش از آنچه فکر میکنید اهمت دارد و علم امروزه اثبات میکند که شرایط آسایش محیطی چه نقش پر سلامت شما دارند. پس بهتر است بگذارید تکنولوژی با راهکارهای علمی کنترل همه چیز را در دست بگیرد.

اشتراک گذاری این مطلب:

برترین شرکت های خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی در جهانبرترین شرکت های تجهیزات هوشمندسازی در جهان
حمل و نقل هوشمندحمل و نقل هوشمند چیست؟