گوش دادن به موسیقی یکی از مهمترین و در دسترس ترین تفریحاتی است که افراد میتوانند داشته باشند. هرکس بنا به سلیقه خود میتواند سبک های مختلفی از انواع موسیقی را انتخاب نموده و از آن لذت ببرد. اما چیزی که در بین تمامی مخاطبین موسیقی مشترک است، اهمیت کیفیت صدا در حین پخش موسیقی و همچنین توانایی کنترل بر آن میباشد. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند به بررسی یکی از جذاب ترین آیتم های یک ساختمان هوشمند به نام موزیک پنل یا پنل موسیقی و انواع آن، نحوه کارکرد، مقایسه قیمت بین سیستم های مختلف و امکانات این تجهیزات میپردازیم.

امکانات موزیک پنل ها در خانه هوشمند

داشتن یک سیستم برای گوش دادن به موسیقی میتواند یک تجربه دلچسب را در استفاده از فضاهای مختلف برای ما رقم بزند. این امکان به وسیله استفاده از موزیک پنل ها یا آمپلی فایرهای خانه هوشمند فراهم میگردد. همچنین یک پنل موسیقی هوشمند میتواند امکانات بسیار زیادی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. استفاده از انواع کنترلر ها بر روی موسیقی، امکان کنترل تمامی بخش های صدا، امکان دسترسی به پخش و قطع، کم و زیاد کردن صدا، تعویض موسیقی و … از راه دور. دسترسی به نرم افزارهای مختلف پخش موسیقی آنلاین و … از ویژگی های بارز این تجهیزات هستند. همچنین با اتصال این املپی فایرهای دیواری به دیگر تجهیزات خانه هوشمند میتوان به وسیله سناریوهای مختلف، یک تجربه فوق العاده را رقم زد.

انواع سناریو نویسی با پنل های موسیقی در ساختمان هوشمند

به وسیله پنل های موسیقی و ارتباط آن با سایر اجزای یک ساختمان هوشمند میتوان سناریوهای بسیار جذاب و کاربردی ای را به اجرا درآورد. انواع سناریونویسی برای حالت های مختلف مانند مهمانی، سینما مود، سناریو صبح و شب و … از انواع آن ها هستند. پخش موسیقی مورد علاقه شما پیش از استراحت شبانگاهی، بیدار شدن با آهنگ مورد علاقه و همچنین سناریوهای امنیتی نیز میتواند با توجه به سلیقه و علائق شما انجام گردد.

سناریو نویسی در یک ساختمان هوشمند میتواند بسیاری از نیازهای شما را بر طرف ساخته و یک تجربه فوق العاده را برای شما به ارمعان بیاورد.

انواع موزیک پنل

پنل های موسیقی در یک ساختمان هوشمند وابسته به نوع اتصال آن ها و همچنین سیستم عامل های داخلی آن ها تقسیم بندی میگردد. نحوه دیگر تقسیم بندی آمپلی فایرهای دیواری بر اساس اندازه آن ها و همچنین توان خروجی آن ها است.

پنل های موسیقی اندرویدی

اندروید به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم های عامل دیوایس لمسی شناخته میشود. امکانات بی نظیر، دسترسی به هزارن نرم افزار رایگان، متناسب شدن با انواع صفحه های لمسی با اندازه ها و تناسب های مختلف و راحتی استفاده مهمترین ویژگی این سیستم عامل میباشد. از این رو، پنل های موسیقی اندرویدی یکی از محبوب ترین انواع موزیک پنل ها در خانه های هوشمند هستند. موزیک پنل های اندرویدی در سایز ها و توان های خروجی متفاوتی عرضه میگردند. این پنل ها به وسیله وای فای به اینترنت متصل شده و امکان کنترل آن ها از راه دور نیز ممکن میباشد. همچنین بیشتر این پنل ها دارای کارت حافظه داخلیظف اتصال به وسیله پروتکل ارتباطی بلوتوث و همچنین قابلیت دریافت فلش مموری نیز هستند. صفحه های لمسی و رنگی آن ها نیز میتواند زیبایی خیره کننده ای را به فضای معماری شما ببخشد.

پنل های موسیقی اندرویدی را میتوان در انواع خانه هوشمند با هر پروتکل ارتباطی ای استفاده کرد. حتی میتوان از آن ها به صورت مستقل بهره برد. یعنی برای داشتن یک سیستم صوتی مرکزی با پنل های اندرویدی نیازی به داشتن سایر تجهیزات خانه هوشمند نیستید.

موزیک پنل های اندریود در خانه هوشمند

 

 

 

پنل موسیقی در سیستم KNX

سیستم KNX یکی از محبوب ترین پروتکل های ارتباطی برای داشتن یک خانه هوشمند امن، کاربردی و بدون ایراد هستند. KNX یک پروتکل ارتباطی بر اساس ارتباط با سیم اجزا بوده که به وسیله آن میتوان تمامی اجزای موجود در یک ساختمان را هوشمند نمود. در این سیستم، تاچ پنل ها یکی از مهمترین قطعاتی هستند که استفاده میگردند. در صورت انتخاب یک تاچ پنل مناسب و کاربردی برای ساختمان هوشمند KNX، داشتن یک سیستم صوتی هوشمند بسیار ساده، راحت و کاربردی خواهد بود.

برای مثال تاچ پنل های شرکت آستروم که یکی از بهترین صفحه های کنترلی خانه هوشمند موجود در بازار جهان هستند؛ توانایی کنترل سیستم صوتی را به صورت مجزا دارا هستند. این به معنی این است که تاچ پنل اصلی شما میتواند سیستم صوتی مرکزی ساختمان هوشمند را نیز کنترل کند. اما باید توجه داشت که اگر یک سیستم صوتی حرفه ای با زون های صوتی بالا دارید،علاوه بر تاچ پنل آستروم باید تجهیزات دیگری را نیز تهیه کنید.

امپلی فایرها و استریمر در سیستم KNX

فرض کنید که شما زون های مختلف موسیقی را در ساختمان خود تعریف نموده اید و میخواهید یک کنترل کامل بر روی تک تک اسپکیر ها به صورت مستقل یا همزمان داشته باشید. برای مثال میخواهید از یک زون یک موسیقی و در زون دیگر یک موسیقی دیگر پخش گردد یا در هنگام استفاده از یک فضا اسپیکر های دیگر فضاها خاموش باشند. در این حالت شما باید از انواع آمپلی فایر و استریمر ها در کنار تاچ پنل خانه هوشمند خود بهره ببرید.

موزیک پنل های بلوتوث

یکی دیگر از انواع موزیک پنل ها، پنل های موسیقی بلوتوثی هستند. در واقع این قطعات تنها پخ شکننده موسیقی ها هستند که بر روی دیوار نصب شده و به وسیله فلش مموری، بلوتوث و رم کنترل میگردد. بای توجه داشت این پنل ها را با روش های عادی نمیتوان از راه دور کنترل کرد. راه حل کنترل این پنل ها به وسیله شبیه سازی ریموت کنترل های ان ها بر روی فرستنده های امواج IR خانه هوشمند میباشد.

موزیک پنل بلوتوثی

انواع اسپیکر سقفی قابل اتصال به سیستم های موسیقی خانه هوشمند

برای داشتن یک سیستم صوتی حرفه ای و تجربه دلنشین استفاده از یک موسیقی با کیفیت، در کنار موزیک پنل ها شما نیازمند اسپیکرهای مخصوص هستید. انواع اسپیکرهای سقفی با توان های خروجی را میتوان به سیستم های صوتی هوشمند متصل نمود. این اسپیکر ها با اصتال بر روی سقف و پخش همزمان و هماهنگ آهنگ ها یک صدای با کیفیت و خارخ العاده را تولید مینمایند. اسپیکرهای سقفی در انواع اندازه ها، رنگ ها و توان های خروجی وجود دارند که با توجه به طراحی صوتی خود میتوانید از آن ها استفاده کنید.

اسپیکرهای بلوتوثی خانه هوشمند

یکی دیگر از محصولات جذاب خانه هوشمند، استفاده از اسپیکرهای سقفی بلوتوث هستند. این اسپیکر ها به صورت مجزا و از طریق پروتکل ارتباطی بلوتوث به تلفن های هوشمند متصل شده و موسیقی مورد علاقه شما را پخش مینماید. هنگامی که میخواهید در یک واحد ساختمانی در حال استفاده بدون سیم کشی زیاد و تغییر و تخریب یک سیستم صوتی داشته باشید استفاده از این مدل را توصیه میکنیم.توجه داشته باشید که این اسپیکرهای قیمت بلاتری را نسیبت به نمونه های مشابه دارند.

نکات مهم در هنگام انتخاب موزیک پنل ها

مهمترین نکاتی که در هنگام سفارش یک موزیک پنل باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • سیستم اتصال پنل های موسیقی
  • طراحی سیستم صوتی
  • هماهنگی توان خروجی مورد نظر شما با توان اسمی دستگاه
  • اندازه صفحه نمایش و ابعاد قوطی مورد نیاز آن هنگام نصب بر روی دیوار
  • تعداد زون های صوتی

برای مشاوره و سفارش انواع آمپلی فایرهای دیواری و پنل های موسیقی هوشمند میتوانید با ما در ارتباط باشید یا از طریق فروشگاه شرکت خانه های هوشمند تجهیزات مورد نیاز خود را سفارش دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: