آنچه در این پست میخوانید

در این مقاله شرکت خانه های هوشمند، به معرفی و بررسی ربات اسباب بازی هوشمند جدید کمپانی روکو یعنی ” کارل ” میپردازیم. این ربات که برای کودکان بیشتر از سه سال طراحی گردیده است دارای امکانات بی نظیری است و میتواند علاوه بر بازی، در آموزش کودکان نیز موثر باشد.

اسباب بازی های هوشمند

اسباب بازی های هوشمند از جدیدترین محصولات دنیای تکنولوژی هستند. این محصولات با ترکیب دانش های مختلفی ساخته میشود. علوم مختلفی چون رباتیک، برنامه نویسی، اینترنت اشیا، هوشمند مصنوعی و … در ساخت این وسایل هوشمند استفاده میگردد. ویژگی اصلی ربات های هوشمند، تعاملی بودن آن ها نسبت به داده های محیطی و شخصی سازی فعالیت های آن ها میباشد. از مهمترین انواع اسباب بازی های هوشمند، ربات های هوشمند میباشد. ربات هوشمند روکو نیز از تمام این علوم استفاده کرده و کارهای بسیار جالبی انجام میدهد.

 

ربات کارل

کارل نام ربات هوشمند جدید کمپانی روکو است که از روش های مختلفی کنترل میگردد. ریموت کنترل، اپلیکیشن تلفن های هوشمند، فرمان های صوتی از راه های کنترل این اسباب بازی هوشمند میباشد. روش های متنوع کنترل این ربات باعث میشود که بچه ها در هر سنی و با هر میزان توانایی بتوانند آن را کنترل کنند. کارل، یک دوست بامزه و همراه خوبی برای کودکان خواهد بود.

معرفی ربات هوشمند کارل

 

این ربات دارای ویژگی های بسیار زیادی است. بیتشر از ۱۰۲ عمل مختلف را انجام میدهد. میتوان عملکرد ها را از روش های اید شده به او گفت یا با برنامه ریزی از پیش تعیین شده برای این ربات انختاب نمود. این ربات همچنین به به یک اسپیکر مجهز شده که قابلیت سخن گویی را به آن اضافه کرده است. همچنین از بلندگوی آن میتوان به عنوان پخش کننده موسیقی یا داستان ها استفاده کرد.

اتصال به بلندگوی این ربات از طریق بلوتوث انجام میگیرد. ربات هوشمند کارل میتواند داستان بگوید، موسیقی پخش کند، آواز بخواند، برقصد، حرکات ژیمناستیک انجام دهد، راه برود، اسلاید کند، پیام ها را ضبط و پخش کند و … . تمام این ویژگی های نحصر به فرد باعث میشود که کودکان بتوانند از روش های بسیار جذابی آموزش ببینند و مهارت های زندگی را تمرین کنند.

امکانات ربات کارل

در زیر به بررسی برخی از ویژگی های فوق العاده این ربات هوشمند میپردازیم.

کنترل از طریق اپلیکیشن

یک نرم افزار بسیار سبک و ساده که به وسیله آن میتوان حرکت های این ربات را کنترل کرد. همچنین دستورات مختلف را اجرا نمود. حرکت در این اپلیکیشن به صورت کشیدن انگشت بر روی صفحه انجام میگیرد و بسیار راحت میباشد.

پشتیبانی بلندگو از بلوتوث

اسپیکرهای قدرمتند این ربات قادر است هر صدایی که شما میخواهید را پخش کند. با بلوتوث به کارل متصل شوید و موسیقی مورد علاقه، داستان، رادیو و آموزش های مناسب کودک خود را پخش کنید.

ربات هوشمند کارل خانه های هوشمند

 

رقص و اسلاید با ربات هوشمند کارل

از ویژگی های منحصر به فرد این ربات قابلیت انجاممحرکات مختلف است. با استفاده از علم هایی نظیر رباتیک و مکانیک این ربات قادر است بدون زمین خورد برقصد یا اسلاید کند.

ایموجی به وسیله LED

صورت این ربات قادر است احساسات خود را در قالب ایموجی نمایش دهد. شکلک های آشنایی که امروزه کاربدهای فراوانی پیدا نموده اند. کارل به وسیله نقاط LED روی صورت خود احساسات خود را بیان میکند. این موضوع باعث میشود تا کودک با آن ارتباط بیشتری برقرار کند.

ضبط صدا

ربات کارل میتواند صدای شما یا محیط را ضبط کند و آن را عینا و  یا با تغییر پخش کند. آموزش های نظیر گفتار درمانی و زبان های خارجه به این وسیله ممکن میشود. همچنین این یک سرگرمی بسیار جذاب میباشد.

 

سنسورهای لمسی، ربات هوشمند و تعاملی کارل

کارل مجهز به سنسورهای لمسی است که میتواند داده های محیطی را دریافت کند. کافی است کارل را نوازش کنید تا احساسات خود را بروز دهد.

ربات هوشمند کارل، دوستار طبیعت

در ساخت این ربات از مواد دوستار طبیعت استفاده شده و در آن تمامی استاندارد های ساخت اسباب بازی برای کودکان رعایت گردیده است. همچنین کارل استاندارد RoHS را نیز دارا میباشد.

باتری های قابل شارژ

باتری های شارژی ویژگی دیگر این ربات هوشمند میباشد. باتری این ربات از  اجزای با کیفیت بالا ساخته شده است، عملکرد ایمنی را هم برای کاربر و هم برای دستگاه ها فراهم می کند. هزاران آزمایش شارژ و تخلیه را پشت سر گذاشته است. هرگز نگران خطر آتش سوزی نباشید!

سرعت حرکت قابل تغییر

۲ تنظیم سرعت و ۲ حالت حرکت به جلو (کشویی و راه رفتن) حرکت ربات را سرگرم کننده و جالب تر می کند.

 

 

اشتراک گذاری این مطلب: