آنچه در این پست میخوانید

با پیشرفت دنیای تکنولوژی و گسترش آن در صنایع مختلف، دنیای اسباب بازی ها و تفریحات نیز خود را همگام با دیگر صنایع به این سیستم ها مجهز نموده است. شرکت های مختلف تولید کننده وسایل سرگرمی با استفاده از تکنولوژی های نوینی مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، رایانش ابری و …به تولید اسباب بازی های هوشمند پرداخته اند. این اسباب بازی ها علاوه بر ایجاد سرگرمی و رفاه برای کودکان، سعی در بهبود آموزش، کیفیت زندگی  و افزایش نظارت والدین نموده اند. در این مثاله شرکت خانه های هوشمند به بررسی چند نمونه از این اسباب بازی های جذاب میپردازیم.

تجهیزات هوشمند

پیش از بررسی نمونه های مختلف از اسباب بازی های هوشمند، ابتدا باید هوشمند بودن تجهیزات را بررسی کنیم. هوشمندی در وسایل مختلف به چه معنی است؟ طبق تعریف هوش مصنوعی به فرآیندی اطلاق میگردد که در آن یک ماشین بتواند اطلاعات را دریافت، پردازش و بر اساس آن تصمیم گیری کند. هر کدام از این مراحل نیز به وسیله سیستم های پیچیده و روش های نوین تکنولوژی مانند استفاده از اینترنت اشیا، رایانش ابری، بیگ دیتا (کلان داده) و … اتفاق می افتد.

اسباب بازی های هوشمند

اسباب بازی های هوشمند میتوانند مانند هر سیستم مجهز به هوش مصنوعی، اطلاعات را دریافت کنند. این اطلاعات را پردازش و بر اساس آن بهترین عملکرد را از خود بروز دهند. در گذشته های دور، اسباب بازی ها تنها از قطعات پلاستیکی یا فلزی ای تشکیل میشد. این اسباب بازی ها معمولا قابلیت تغیر یا کنترل نداشتند. اما اسباب بازی های هوشمند علاوه بر تغییر پذیری میتوانند کاربردهای بسیار جالب تری را داشته باشند. ایجاد ارتباط با مخاطبین مهمترین این ویژگی های میباشد. یک ربات یا اساباب بازی، میتواند با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات را دریافت کرده و با توجه به اطلاعات دریافتی خروجی متفاوتی داشته باشد. در زیر به بررسی ۱۵ نمونه از این اسباب بازی ها میپردازیم.

۱- پک کوادکوپتر Byrobot 

پکیج کوادکوپتر اسباب بازی شماره یک هوشمند برای کودکان است. این اسباب بازی دارای دو پترون است که کودک شما می تواند با استفاده از مواردی مانند “تفنگ ها” در نبردهای خیالی شرکت کند. این کار با تلفن هوشمند شما و با استفاده از برنامه های کنترل انجام می شود.
این اسباب بازی هوشمند برای کودکان و نوجوانان که به هواپیماهای بدون سرنشین و نبرد علاقه دارند بسیار مناسب است.

“ضربه زدن” به پترون ها (پهبادها) با استفاده از یک نصویر مادون قرمز باعث می شود که چراغ های LED چشمک بزنند و باعث لرزش و صداهای کنترل کننده شوند.

این اسباب بازی با استفاده از تکنولوژی خاص خود، یک تجربه هیجان انگیز و پر انرژی را با تلفیق دانش های ساخت کوادکوپتر و نرم افزارها به شما منتقل میکند.

 

۲- Sphero BB-8 app-enabled Droid

اگر کودک شما شیفته جنگ ستارگان است ، این دقیقاً همان چیزی است که آنها به آن نیاز دارند. این ربات فوق العاده می تواند در هر جهت چرخش داشته باشد در حالی که سر آن به صورت مغناطیسی شناور میماند.

این ربات با یک اپلیکیشن تلفن های هوشمند همراه است که اصوات اصلی جنگ ستارگان و فعالیتهای متنوع دیگری دارد.

این فعالیت ها شامل ضبط پیام های هولوگرافی است. کودک شما با BB-8 سرگرم می شود. همچنین این ربات میتواند از دستورات صوتی شما پیروی کند.

 

 

۳- Meccano Meccanoid G15 KS Personal Robot

یک ربات شگفت انگیز که کودک شما میتواند آن را بسازد. پس از ساخت این ربات میتواند از او تقلید کند و حتی به دستورالعمل های کودک شما پاسخ دهد. این ربات بیش از ۱۰۰۰ قسمت دارد که شامل مغز ، هشت موتور و چشم LED است.

این برنامه همچنین می تواند از طریق برنامه های Android استفاده شود که در این صورت آموزش و ساخت آن بسیار راحت تر خواهد بود.

اگرچه ممکن است برپا کردن این ربات قوف العاده مدت زمان زیادی طول بکشد، حتی میتوان آن را به شکل های دلخواه دیگر نیز ساخت. کودک شما همچنین این فرصت را خواهد داشت که از دستورات صوتی مختلفی استفاده کند که باعث هیجان انگیزتر شدن آن می شود.

 

۴- بازی Circuit Maze – بهترین اسباب بازی آموزشی برای کودکان ۵ ساله

آیا کودک شما شیفته اکترونیک و وسایل برقی است؟ اگر چنین است ، این اسباب بازی برای او است. این اسباب بازی دارای یک بازی پازل است که به آنها کمک می کند نحوه کار برق و مدارها را یاد بگیرند و درک کنند.
این ساباب بازی بیش از ۵۰ مرحله و چالش مختلف دارد و تنها کاری که کودکان باید انجام دهند این است که در اطراف قطعات حرکت کرده و آنها را در الگوی صحیح قرار دهند تا هر معما را حل کنند.

این ابزار ایده آل برای کمک به کودک شما در ایجاد مهارت های حل مسئله و تیز بینی است.

 

۵- WowWee Chip the Robot Dog 

همه کودکان حیوانات خانگی را دوست دارند زیرا بازی با آنها سرگرم کننده است و به عنوان یک همراه عالی عمل می کنند. WowWee Chip the Robot Dog یک سگ ربات است که رفتارهای کودک شما را تقلید می کند.

کودکان عاشق این سگ رباتیک هوشمند میشوند.

 

این ربات هوشمند کاملاً تعاملی است و دارای ویژگی های شگفت انگیزی مانند توانایی شناخت کودک شما به عنوان صاحب خود است. همچنین این اسباب بازی رباتیک می تواند ترفندهای جدیدی را بیاموزد.

آنچه باعث جذابیت بیشتر این اسباب بازی هوشمند می شود این واقعیت است که می تواند سازگار شود و به طور خودکار رفتار خود را تغییر دهد.

 

۶- CogniToys Dino Green

این یکی از برترین اسباب بازی های آموزشی است که تاکنون ایجاد شده است. CogniToys Dino Green ویژگی های مختلفی را داراست که کودک شما را به الگویی برای سایر کودکان تبدیل می کند. توانایی آموزش مهارت های اجتماعی هدف اصلی از ساخت این باسباب بازی سخن گوست.

این آموزش ها در قالب قصه گویی و بازی است که به آنها در مهارت های اجتماعی و افزایش دایره واژگان کمک می کند. این اسباب بازی، یک دایناسور سبز فوق العاده جذاب است که با کودک شما صحبت میکند.

این اسباب بازی هوشمند برای کودکانی است که سنین آنها از ۵-۸ سال است مناسب میباشد. آیا می دانید این اسباب بازی حتی می تواند جوک بگوید؟ تماشا کنید که کودک شما یاد می گیرد و چگونه مهارت های اجتماعی خود را افزایش میدهد.

 

۷- Ozobot 2.0

Ozobot 2.0 یک اسباب بازی با فن آوری هوشمند است که به کودک شما اجازه می دهد تمام خلاقیت های بازی را در خود زنده کند.

این یک ربات کوچک است که به کودک شما کمک می کند تا با استفاده از یک زبان برنامه نویسی بصری کد را بیاموزد و موارد را برنامه ریزی کند. آموزش کد نویسی با استفده از علائم بصری و منطق ریاضی از اهداف ساخت این اساببا بازی هوشمند است.

این اسباب بازی هوشمند یک جامعه بزرگ از کاربران است که بازی ها را اختراع و به اشتراک می گذارند. این دقیقاً همان چیزی است که تخیل کودک شما به آن نیاز دارد.

این چند نمونه از اسباب بازی هایی که با استفاده از فناوری های جدید و با هدف رشد کودکان ساخته شده اند بودند.

 

 

 

شرکت خانه های هوشمند، ارائه دهنده سیستم های هوشمند ساختمانی

 

اشتراک گذاری این مطلب: