آنچه در این پست میخوانید

تاسیسات مختلف مکانیکی و الکتریکی یکی از مهمترین اجزای ساختمان ها می باشد. به صورت کلی تاسیسات در یک ساختمان به سیستم هایی گفته می شود که تجهیزات مکانیکی یا الکتریکی را کنترل می نمایند. این سیستم ها شامل نور و روشنایی، تاسیسات تهویه مطبوع، آبیاری، سیستم های لوله کشی آب سرد و گرم، آسانسورها و … می شود. تاسیسات هوشمند یکی از خدمات ویژه شرکت خانه های هوشمند است. ما در خانه های هوشمند توانایی هوشمند سازی تمام اجزای ساختمان ها را دارا هستیم. در بخش های مختلف هر ساختمان و به وسیله سیستم های هوشمند سازی مختلف شما می توانید تمام اجزای ساختمان، خانه یا ویلای هوشمند خود را کنترل نمایید.

شیرهای ورودی آب و گاز، آسانسور هوشمند، تاسیاست آبیاری و نگهداری هوشمند و … از خدمات هوشمند سازی سیستم های تاسیساتی می باشد که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم.

چه بخش هایی از تاسیسات ساختمانی قابلیت هوشمند سازی را دارا هستند؟

سیستم های تاسیساتی در ساختمان ها بسیار گسترده و در زمینه های مختلفی کاربرد دارند. برای پاسخ به این سوال که کدام بخش از سیستم های تاسیساتی میتوانند هوشمند شوند در ابتدا باید سیستم های مختلف هوشمند سازی ساختمانی را بررسی نماییم. هوشمند سازی ساختمان به صورت کلی به دو دسته اصلی BMS یا سیستم مدیریت ساختمان و خانه هوشمند بدون سیم مبتنی بر اینرتنت اشیا تقسیم میگردد.

BMS مدیریت هوشمند ساختمان

در این سیستم که مبتنی بر اتصلات با سیم است، بخش های مختلف ساختمان به وسیله اتصالات سیم دار و پروتکل های ارتبای استاندارد نظیر KNX به یکدیگر متصل میشوند. این موضوع باعث می شود که این سیستم تنها مناسب ساختمان های در حال اجرا باشد.

 

 

خانه هوشمند با اینترنت اشیا

در این سیستم که از خدمات ویژه شرکت خانه های هوشمند می باشد، اجزای مختلف ساختمان به وسیله قطعات هوشمند شده با اینترنت اشیا و به وسیله پروتکل های ارتباطی نسل دوم به یکدیگر متصل می شوند. این موضوع سبب می شود که این سیستم مناسب هوشمند سازی تمام ساختمان ها با هر نوع کاربری و با هر سال ساختی می باشد.

در شکل های مختلف هوشمند سازی ساختمان تاسیسات هوشمند قابلیت اجرایی دارند.

هوشمند سازی تاسیسات چگونه انجام می گردد؟

در شکل های مختلف هوشمند سازی ساختمان، تاسیسات به روش های مختلفی هوشمند می شوند. در سیستم BMS ما میتوانیم در مرحله ساخت ساختمان تمامی بخش های ساختمان را به وسیله پروتکل های ارتباطی به پنل و هاب مرکزی سیستم هوشمند متصل نماییم.

در سیستم های مبتنی بر اینرتنت اشیا، اجزای مختلف ساختمان بدون نیاز به تغییر یا تخریب هوشمند می گردند. این موضوع با استفاده از انواع شیرهای کنترلی، قطعات هوشمند و تغییر در سیستم های مختلف موجود در ساختمان قابل انجام است.

هوشمند سازی انواع سیستم های تهویه، نور و روشنایی، آبیاری، سیستم های امنیتی و ایمنی و … از خدمات ویژه هوشمند سازی تاسیسات در شرکت خانه های هوشمند می باشند.

تاسیسات هوشمند چه فوایدی را دارا هستند؟

کاهش مصرف انرژی، کیفیت بالای زندگی، افزایش راندمان قطعات، بالا رفتن ارزش ساختمان، راحتی استفاده، بالا رفتن ضریب امنیت و ایمنی و جلوگیری از حوادث مختلف احتمالی از فواید استفاده از سیستم های هوشمند تاسیساتی می باشند.

تاسیسات هوشمند خانه های هوشمند

انواع مختلف سیستم های هوشمند سازی تاسیسات ساختمانی

در زیر به بررسی شکل عملکردی تاسیسات هوشمند در ساختمان ها میپردازیم .خانه های هوشمند توانایی شخصی سازی و سناریو نویسی برای تمام قطعات هوشمند شده را دارا می باشد. هوشمند سازی در سناریو های مبتنی بر اینترنت اشیا کاملا قابلیت تغییر با توجه به سلیقه کارفرما، میزان بودجه و … دارا می باشد.

آسانسور هوشمند

آسانسور هوشمند یکی از خدمات ویژه خانه های هوشمند می باشد. آسانسور هوشمند استفاده از این وسیله را بسیار راحت می نماید.

به محض باز کردن درب واحد آسانسور به سمت طبقه ای که در آن هستید حرکت می کند!

در این سیستم آسانسور های عادی می توانند به صورت هوشمند عمل نمایند و به سیستم مرکزی مشاعات ساختمان متصل گردند.

همچنین این سیستم میتواند به درب پارکینگ یا درب ورودی ساختمان نیز متصل گردد. همچنین در سناریوهای هوشمند سازی آسانسور میتوان آینه های هوشمند را جایگزین آینه های عادی نمود.

درب پارکینگ هوشمند

درب های عادی پارکینگی که به جک های هیدرولیک یا الکتریکی مجهز هستند توانایی کنترل با دستیار صوتی و اپلیکیشن یا اتوماسیون را دارا می گردند. درب های پارکینگی هوشمند از بخش های جذاب تاسیسات هوشمند می باشند که با قیمتی مناسب یک ویژگی بسیار فوق العاده و کاربردی به ساختمان شما اضافه می نماید.

سیستم های حفاظتی و امنیتی هوشمند

در سیستم های حفاظتی و امنیتی هوشمند تمامی بخش های مشاعات یا سیستم های درون واحدهای ساختمانی هوشمند می گردند. انواع دوربین های نظارتی و حفظاتی، سنسورهای ایمنی و امنیتی، شیرهای کنترلی برق و گاز و … همگی توانایی هوشمند شدن و اتصال به سناریوهای خانه های هوشمند را دارا می باشند.

شیرهای کنترلی گاز و آب هوشمند

این سیستم می تواند به انواع سنسورهای امنیتی و ایمنی نظیر سنسورهای دود و آتش، سنسور نشت رطوبت و سنسورهای حرکتی متصل گردد. به محض ایجاد یک خطر میتوانید به صورت دستی و با اپلیکیشن یا دستیار صوتی یا با اتوماسیون خودکار ورودی آب یا گاز واحد ها را ببندید تا از حوادث احتمالی جلوگیری نمایید.

آبیاری هوشمند

آبیاری هوشمند انواع فضاهای سبز موجود در ساختمان، باغچه ها، نورگیرها و فضاهای سبز داخلی، روف گاردن و … از خدمات تاسیسات هوشمند ما می باشد. با هوشمند کردن آبیاری فضاهای سبز کاهش مصرف آب، افزایش چشمگیر کیفیت گیاهان، راحتی و آسایش را تجربه نمایید.

 

تاسیسات هوشمند خانه های هوشمند

 

برای سفارش انواع تجهیزات و تاسیسات هوشمند ساختمانی با ما تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری این مطلب: