آنچه در این پست میخوانید

استخر ها یکی از مهمترین تجهیزات ساختمانی هستند که چه در زمان ساخت و چه در حال استفاده نیازمند دقت اجرایی بالا و نظارت دائمی هستند. استخر ها چه به صورت خصوصی و چه به صورت عمومی باشند، نیازمند تجیزات مختلفی شامل سیستم های نظارت بر آب، تجهیزات تصفیه آب، پوشش های مختلف و … هستند. هوشمند سازی استخر ها یکی از روش های متدوال و نوین است که میتواند سلامت استخر ها را بالا برده و امنیت و ایمنی در آن ها را افزایش دهد. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند به بررسی انواع تجهیزات هوشمند برای استخر ها و روش های مختلف هوشمندسازی آن ها میپردازیم.

هوشمندسازی تجهیزات تصفیه آب استخر ها

سیستم های تصفیه آب استخرهای خانگی یا عمومی معمولا به صورت دستی کنترل میگردند. این سیستم ها آب را به صورت دائمی آنالیز کرده و در زمان های مورد نیاز به اپراتور استخر هشدار میدهند تا سیستم تصفیه استخر را روشن نماید. البته برخی از این سیستم ها نیز به صورت خودکار و در زمان های مقتضی آب استخر را تصفیه مینمایند.

هوشمند سازی استخر ها

 

 

استخر های خانگی به خاطر نوع استفاده معمولا خالی هستند. این استخر ها در زمان های مورد نیاز پر شده و سپس به وسیله دستگاه تصفیه آب پاکیزه میگردند. هوشمند سازی سیستم های تصفیه آب استخر ها میتواند برای ویلاها نیز انجام پذیرد. شما میتوانید در هنگام خروج از منزل و در ابتدای سفر خود به سمت ویلای خود، آب استخر را از طریق تلفن همراه باز کنید تا در زمانی که به ساختمان خود میرسید استخر شما پر شده باشد. همچنین میتوانید از طریق نرم افزار خانه هوشمند تلفن همراه یا دستیار صوتی از سلامت و کیفیت آب استخر خود مطمئن شوید و در صورت نیاز تصفیه آب هوشمند را روشن نمایید.

هوشمندسازی پوشش های استخری

برخی استخر های خانگی به صورت روباز هستند. این استخرها به خاطر شرایطشان خیلی زود کثیف میگردند. تمیز کردن استخر ها نیز پروسه ای زمان بر و خسته کننده است. پوشش های استخری مختلفی با تنوع زیادی در شکل و اندازه و قیمت وجود دارد که میتواند به صورت دستی یا برقی، استخر روباز شما را از محوطه اطراف جدا نماید. شما میتوانید این سیستم ها را نیز به سیستم مرکزی ساختمان هوشمند متصل کنید تا در زمان های مورد نیاز خود آن ها را باز یا بسته کنید.

هوشمند سازی پوشش استخر ها

 

هوشمند سازی امنیت و ایمنی در استخرها

امنیت و ایمنی در استخر ها نیز از مسائل بسیار مهم است. انواع سنسورهای نظارتی برای آب و میزان اکسیژن و نور داخل استخر ها میتواند ایمنی شما را در زمان تفریحات خود تامین نماید. همچنین با هوشمند سازی نور و روشنایی استخر میتوانید بدون نیاز به کلید، روشنایی استخر را تامین کنید. به خاطر رطوبت بالای موجود در فضای اطراف استخر ها، همیشه خطر برق گرفتگی وجود دارد. امنیت هوشمند این مشکل را حل میکند. سنسورهای حرکتی به سیستم روشنایی هوشمند شما متصل میگردد. با سنسور روشنایی و سناریو نویسی، تنها در زمان هایی که روشنایی از حد مشخصی کمتر باشد روشنایی استخر تامین میگردد.

 

تاسیسات و نورپردازی داخلی هوشمند استخر ها

یکی دیگر از خدمات شرکت خانه های هوشمند، نورپردازی هوشمند داخل استخر ها است. چراغ های ویژه با شارژ وایرلس این امکان را به شما میدهد تا در اوج امنیت نورپردازی استخر خود را انجام دهید.

کنترل دمای آب با هوشمند سازی استخر ها

 

همچنین با هوشمند سازی تاسیسات ساختمانی میتوان آب گرم استخر ها را نیز به صورت هوشمند تامین و کنترل کرد. سنسورهای دمایی میتوانند در هر لحظه دمای آب را به شما گزارش دهند و از طریق اتوماسیون، دمای آب را به میزان دلخواه شما دربیاورند. همچنین انواع سنسورهای نشت آب میتواند گزارش کاملی از وضعیت سلامت ساختمان شما ارائه نماید و در صورت نشتی آب از ساختار استخر خیلی زود شما را مطلع نماید تا از ضررهای بزرگ و غیر قابل جبران جلوگیری کند.

اشتراک گذاری این مطلب: