آنچه در این پست میخوانید

فواید سیستم های هوشمند سازی ساختمان

 

امروزه و با گسترش تکنولوژی و نفوذ آن به تمام عرصه های زندگی سیستم های هوشمند سازی ساختمان نیز از یک کالای لوکس تبدیل به یکی از ضروریات زندگی شده است. این موضوع را میتوان زمانی بهتر احساس نمود که نقش اینترنت، شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای کاربردی تلفن های هوشمند را در زندگی فردی خود بررسی کنیم. 

سیستم های هوشمند در گذر زمان

سیستم های هوشمند سازی در گذشته های نه چندان دور ابداع شدند و هر روزه با ظهور تکنولوژی های جدید به موارد کاربرد و استفاده آن ها افزوده شد. امروزه این سیستم ها علاوه بر کارهای عادی مانند کنترل نور و روشنایی و سیستم های تهویه قابلیت کنترل تمام اجزای خانه های هوشمند را دارا هستند. سیستم های قدیمی مدیریت ساختمان (BMS) و سیستم های نوین تر مانند خانه های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا هر یک دارای فواید بسیاری هستند.

سیستم های هوشمند سازی با کنترل تمام اجزای خانه به مصرف بهینه انرژی، آسایش بیشتر، افزایش ایمنی و امنیت و بالا بردن کارایی در ساختمان ها منجر می شود.

فواید سیستم های هوشمند سازی ساختمان مصرف کنندگان چیست؟

تمام اجزای یک ساختمان هوشمند قابلیت کنترل از راه دور را دارا هستند. در سیستم های نوین مبتنی بر اینترنت اشیا این کنترل ها به وسیله دستیار صوتی، اپلیکیشن و کلیدهای بی سیم قابل انجام است. این موضوع باعث بالا رفتن کیفیت زندگی، کاهش مصرف انرژی و در نتیجه آن صرفه جویی اقتصادی، بالا رفتن ضریب امنیت و ایمنی ساختمان، جذابیت در عملکرد و کنترل می گردد. 

سیستم هوشمند سازی ساختمان  می تواند خانه شما را به یک مکان جذاب و پر از هیجان تبدیل کند. با نورپردازی هوشمند خانه خود را رنگ آمیزی می کنید. سیستم های امنیتی و ایمنی خیالتان را آسوده و تهویه هوشمند شرایط آسایش محیطی را برایتان به ارمغان می آورد. لوازم خانگی هوشمند مانند یک دستیار همیشگی در کنار شما خواهند بود و … .

فواید سیستم های هوشمند سازی ساختمان برای سازندگان

ساختمان سازی یکی از مهمترین مشاغل موجود در هر سرزمین است. در فرآیند ساخت یک ساختمان ده ها نفر مشغول به کار خواهند بود و از تخصص های بسیاری بهره گرفته می شود. از این رو هماهنگی، دقت در اجرا و پیش بردن پروژه آن را به یکی از حساس ترین سیستم های شغلی بدل نموده است. 

امروزه و با افزایش چشمگیر ساخت و ساز در شهر ها یک رقابت جذاب بین سازندگان برای افزایش کیفیت ساخت به وجود آمده است. هر سازنده در هر منطقه خود را موظف می داند تا علاوه بر اجرای صحیح تمام موارد موجود در دفترچه های تخصصی ساختمانی امکاناتی را به آن اضافه کند. نماهای زیباتر، نقشه های کاربردی، سیستم های نوین و …. برخی از مواردی است که ارزش یک ساختمان را بالا می برد.

سیستم های هوشمند سازی نیز امروزه به یکی از مهمترین آپشن ها برای هر ساختمان بدل شده است. به صورتی که یک خانه هوشمند تفاوت قیمت فاحشی نسبت به یک خانه عادی دارد. این موضوع سبب می شود که سازندگان بسیاری با انجام فرایند هوشمند سازی ساختمان خود را به یک خانه هوشمند تبدیل کنند.

اشتراک گذاری این مطلب:

پکیج هوشمند سازی خانهپکیج هوشمند سازی خانه های هوشمند
BMS چیست ؟BMS چیست؟