آنچه در این پست میخوانید

در حالی که همه گیری کووید ۱۹ برای بسیاری از مشاغل ویرانگر بوده است، باعث تعطیلی بسیاری مشاغل نیز شده است، اما در مورد بازار خانه هوشمند نمی توان همین را گفت. با گذراندن زمان بیشتر در خانه های خود، مصرف کنندگان به طور طبیعی علاقه بیشتری به امکانات رفاهی خود پیدا کردند. این امر پس از آن منجر به افزایش استقبال از سیستم ها و تجهیزات امنیتی هوشمند شده است. با این حال، با واکسیناسیون روز افزون و بازگشایی مدارس، ادارات و دیگر اماکن عمومی، اکنون این سوال مطرح می شود که چگونه این صنعت این رشد را حفظ خواهد کرد و چه راهکارهایی در آینده برای جلب توجه مصرف کنندگان به این فناوری در دست اجراست؟ این موضوع یکی از محورهای کنفرانس سالیانه Parks Associates CONNECTIONS بود که تقریباً در اوایل این امسال برگزار شد.

چشم انداز فناوری خانه هوشمند

بر اساس آخرین تحقیقات Parks Associates، تعداد مصرف کنندگان آمریکایی که در حال حاضر حداقل یک دستگاه خانه هوشمند دارند در پنج سال گذشته دو برابر شده است (۱۷ درصد در سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ به ۳۴ درصد در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰). تعداد “کاربران ثابت تجهیزات هوشمند، که تحقیقات بازار آنها را به عنوان کسانی که بین پنج تا نه دستگاه از تجهیزات خانه هوشمند از این قبیل دارند، تعریف کرده است، نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است و تنها در دو سال گذشته دو برابر شده است.

جنیفر کنت، معاون تحقیقات در Parks Associates، در یک سخنرانی که برخی از محرک های اصلی بازار خانه های هوشمند را برجسته می کند، خاطرنشان کرد که بیش از یک سوم از خانوارهای آمریکایی حداقل یک نفر از اعضای خانواده در طول پاندمی در خانه به صورت دورکار بوده اند. در طول همه گیری وسیع در سطح جهان یک نفر از هر پنج نفر دارای خانواده ای بود که یک نفر به طور مجازی به مدرسه می رفت. این امر باعث افزایش تقاضا برای خدمات اینترنت پهن باند و همچنین افزایش آشنایی و سرمایه گذاری در زمینه فناوری در خانه ها شد.

کنت توضیح می دهد: “در حالی که بسیاری از خانوارها مراقب خرج و مخارج خود در این دوران بوده اند، هزینه های مربوط به فناوری و فروش تجهیزات تکنولوژی افزایش یافت. در نهایت، بازیگران صنعت باید درک کنند که چگونه نیازهای مصرف کننده تغییر کرده است و راه حل هایی را که آنها را برآورده می کند، اصلاح یا ابداع می کنند.

بین افزایش پذیرش مردم از تجهیزات هوشمند با کاهش قیمت خدمات ارتباط مستقیم وجود دارد. به عنوان مثال، خریداران دوربین های هوشمند در سال ۲۰۱۷ به طور متوسط ​​۱۸۹ دلار برای هر دستگاه پرداخت می کردند، در حالی که در سال ۲۰۲۰ این رقم متوسط ۱۳۶ دلار بود. قیمت ترموستات های هوشمند نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و از میانگین ۱۷۷ دلار به ۱۱۱ دلار در همان بازه زمانی کاهش یافته است.

ترموستات خانه هوشمند چیست؟

 

بررسی پاندمی و بازار هوشمندسازی در اروپا

انجمن تحقیقات مصرف کننده آلمان (GfK) ارقام جدیدی را در مورد ترجیحات مصرف در مورد کالاهای مصرفی مرتبط با فناوری (TCG) از جمله دستگاه های هوشمند برای سال ۲۰۲۰ منتشر کرد. داده های فروش نشان می دهد که تمرکز شدید مردم برای ماندن در خانه در طول همه گیری کرونا منجر به افزایش قابل توجه تقاضا برای محصولات فناوری برای استفاده در خانه شده است. به عنوان مثال، انواع سنسور ها، هشدار دهنده ها، جاروبرقی های روباتیک، بلندگوهای هوشمند، ترموستات ها هوشمند جهت هوشمندسازی سیستم تهویه، تجهیزات امنیتی و… . بنابراین این تقاضا به هوشمند شدن سریع خانه ها کمک کرده است.

جزئیات بیشتر این گزارش را در پایین بخوانید:

  • در مقایسه با سال قبل، فروش محصولات هوشمند بالاتر از متوسط ​​بازار در سال ۲۰۲۰ انجام شد و باعث افزایش ۲۴ درصدی فروش در بازارهای اتحادیه اروپا (آلمان ، فرانسه ، انگلستان ، ایتالیا ، اسپانیا ، هلند و بلژیک) شد.
  • از آنجا که بسیاری از مصرف کنندگان به مطالعه، کار و انجام فعالیتهای اوقات فراغت در خانه محدود شده بودند، فروش محصولات سرگرمی و اداری هوشمند ۱۹ درصد در بازارهای اتحادیه اروپا ۷ افزایش یافت. این محصولات با سهم ۶۶ درصدی بیشترین رشد را در بخش دستگاه های هوشمند ثبت کردند.
  • به طور خاص، فروش محصولات کنترل شده با دستیار صوتی با افزایش تقریباً ۶۱ درصدی بالاتر از متوسط ​​انجام شد و آنها را به پرفروش ترین محصولات فناوری در سال ۲۰۲۰ تبدیل کرد.
  • به دلیل تغییر در مسیر زندگی در خانه، بخش لوازم خانگی کوچک (SDA) و تجهیزات هوشمند پزشکی و سلامت با ۴۱ درصد افزایش سریعترین رشد را در بازارهای اتحادیه اروپا ثبت کردند.
  • در بخش بهداشت و بهداشت، لوازم با بالاترین فروش شامل جاروبرقی (۴۳ درصد)، وسایل آشپزی هوشمند (۷۱.۵ درصد) و اجاق گازهای هوشمند داخلی (۴۸.۲ درصد) بود.

Nevin Francis، متخصص GfK در زمینه کالاهای مصرفی فنی ، نتیجه می گیرد: “محبوبیت جاروبرقی های ربات هوشمند، سنسورها و هشداردهنده های هوشمند، تجهیزات نور هوشمند و لوازم آشپزی هوشمند، در طول سال ۲۰۲۰ ثابت می کند که مزایای ملموس مصرف کنندگان را ترغیب می کند تا به نسخه “هوشمند” محصولات خانگی ارتقاء دهند. همانطور که مصرف کنندگان بیشتری محصولات هوشمند خریداری می کنند و از مزایای ملموس و سهولت استفاده از آنها متقاعد می شوند، هوشمند از شکاف به سمت بازار انبوه خواهد رفت.

 

نتیجه گیری

بدون شک دوران پاندمی بسیار سخت بوده است. این همه گیری کابوسی را در سراسر جهان ایجاد کرده است و همه اکنون متوجه شده اند که متأسفانه Covid-19 فعلا قصد ریشه کن شدن ندارد.

با پذیرش این واقعیت، ما اکنون به دنبال تطبیق شیوه زندگی و تعامل با جهان پیرامون خود هستیم. صنایع، مشاغل و دولتها همه در حال تنظیم مقرراتی موجود هستند تا مردم در امنیت، بهره وری و سلامت زندگی خود را حفظ کنند.

نحوه کار و مکان کار ما تنها یکی از مواردی است که اکثر مردم مجبور به تغییر در آن شده اند. کار در خانه طی سال گذشته بسیار عادی بوده است، و حتی با ریشه کن شدن این همه گیری، ممکن است شاهد مشاغلی باشیم که به کارکنان اجازه می دهند در خانه کار کنند. در نتیجه، این موضوع تمرکز مجددی را بر اهمیت خانه های هوشمند ما پدید می آورد و بحث در مورد خانه هوشمند بیش از پیش نقل همه محافل خواهد بود.

اشتراک گذاری این مطلب: