آنچه در این پست میخوانید

 

با افزایش روزافزون نیار به سیستم های هوشمند ساختمانی و گسترش روش های آن، شغل های وابسته به این صنعت با اقبال زیادی روبرو شده اند. بسیاری از افراد این رشته را برای شغل آینده خود انتخاب کرده و به صورت فردی یا گروهی در تلاش هستند تا بتوانند بخشی از بازار این خدمت ساختمانی نوین و رو به پیشرفت را به دست بیاورند. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند، به بررسی انواع روش های هوشمند سازی ساختمان و نحوه آموزش هریک و همچنین چگونگی دریافت نمایندگی از این شرکت میپردازیم.

هوشمند سازی ساختمان، بازاری به اندازه تمام ساختمان ها

در سال های گذشته، سیستم های هوشمند ساختمانی یک کالای لوکس بوده که تنها ساختمان های ویژه و بسیار لوکس در هر شهر از آن برخوردار بودند. اما امروزه و با افزایش چشمگیر استفاده از سیستم های تکنولوژی جدید، رشد و توسعه نرم افزارهای مختلف تلفن های هوشمند و همچنین مشغله های زیاد افراد مختلف باعث شده تا ساختمان هوشمند از یک کالای لوکس به سیستمی مورد نیاز تمام افراد تبدیل گردد. همچنین با افزایش شرکت های تولید کننده قطعات هوشمند و ابداع روش های جدید، هزینه های هوشمند سازی ساختمان بسیار کاهش پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده تا ساخمان هوشمند، در بیشتر مناطق و محله ها بازاری نسبتا مناسب داشته باشد.

خانه هوشمند میتواند در امنیت، ایمنی، آسایش و راحتی، تنوع استفاده و نظارت دائمی بر یک ساختمان مفید باشد. کاهش مصرف انرژی و در پی آن پایین آمدن هزینه های جاری ساختمان، جلوگیری از خرابی وسایل و پیشگیری از حوادث غیر مترقبه از دیگر مزیت های فوق العاده ساختمان هوشمند است.

بازار هوشمند سازی ساختماند روز به روز با افزایش تقاضا روبرو بوده و کمبود نیروهای متخصص و شرکت های ارائه دهنده خدمات در این سیستم همین حالا نیز بسیار مشهود است. این موضوع در آینده ای نزدیک قابل پیش بینی است که هیچ ساختمانی ساخته نمیشود مگر اینکه یکی از انواع روش های هوشمند سازی ساختمان در آن استفاده نشده باشد. از همین رو آموزش هوشمند سازی ساختمان یکی از مهمترین مسائلی است که افراد مختلف میتوانند با گذراندن آن به یک شغل پردرآمد و مطمئن دست پیدا نمایند.

روش های هوشمند سازی ساختمان

روش های هوشمندسازی ساختمان گوناگون هستند. به صورت کلی، سیستم های ساختمان هوشمند به دو دسته کلی با سیم و بی سیم تقسیم بندی میگردند. منظور از ساختمان هوشمند با سیم، ساختمانی است که اتصالات بین اجزای مختلف آن از طریق کابل های مختلف انجام میگردد. این سیستم که کمی قدیمی تر از روش های مبتنی بر اینترنت اشیا است، سهم بزرگی در بازار هوشمند سازی ساختمان در سراسر جهان دارد. ساختمان هوشمند باسیم وابسته به نوع پروتکل ارتباطی مورد استفاده نیز به انواع متخلف KNX، BUS و … تقسیم میگردد.

سیستم های هوشمند سازی مبتنی بر اینترنت اشیا که جدیدترین رو ش در هوشمندسازی ساختمان هستند، ویژگی های فراوانی دارند. مهمترین مزیت این سیستم، بی نیاز بودن به انواع اتصالات با سیم است که همین موضوع باعث میگردد بازار این روش هوشمند سازی به ساختمان های در حال ساخت محدود نگردد. هر ساختمانی، با هر ویژگی و هر نوع سیستم برقی میتواند با این روش هوشمند گردد. مزیت دیگر این سیستم ارزان تر بودن و همچنین گستردگی خدمات آن است.

 

آموزش هوشمند سازی ساختمان

 

آموزش BMS 

آموزش BMS ساختمان به دو بخش عمده تقسیم میگردد. بخش اول مرتبط با آموزش و اطلاع از آن قطعات مورد استفاده در این سیستم مانند رله ها، منبع تغذیه ها، تاچ پنل های خانه هوشمند، تابل برق  و انواع اتصالات آن است. این بخش که مرتبط با اجرای زیر ساخت ها است نیاز به داشتن دانش فنی و آگاهی اولیه برق ساختمان و تجهیزات مختلف دارد. آموزش هوشمند سازی ساختمان در این سیستم یک قسمت دیگر داشته و آن روش های برنامه نویسی BMS ساختمان است. نحوه هماهنگی قطعات، سناریو نویسی، روش های تست و عیب یابی و … از مهمترین مباحث این بخش هستند.

 

آموزش سیستم های ساختمان هوشمند بی سیم 

همانطور که ذکر شد، ساختمان هوشمند بی سیم به خاطر عدم استفاده از کابل کشی، میتواند در هر ساختمانی اجرا گردد. بنابراین و به خاطر عدم نیاز به زیرساخت های کابلی و شبکه تنها بخش آموزش هوشمند سازی ساختمان با روش بی سیم مرتبط با برنامه نویسی قطعات است. البته لازم به ذکر است این سیستم نیز از پروتکل های ارتباطی مختلفی بهره میبرند و پیشنهاد دادن مناسب ترین پروتکل ارتباطی وابسته به تجربه افراد و همچنین آموزش است.

بازاریابی هوشمند سازی ساختمان

شاید در سال های پیش، بازاریابی یک سیستم هوشمند ساختمانی کاری بسیار سخت بود. جدید بودن این سیستم، هزینه بالای اجرای آن در مقایسه با ارزش ساختمان ها، کمبود متخصص و شرکت های ارائه دهنده خدمات و … همگی از دلایلی بود که بازاریابی ساختمان هوشمند را با مشکل روبرو میکرد. اما امروزه ، بیشتر فعالن حوزه ساختمان با انواع روش های هوشمند ساختمانی آشنا هستند و بیش از ده درصد ساختمان های فعلی در حال ساخت در سراسر کشور از این سیستم استفاده میکنند. بنابراین بازاریابی ساختمان هوشمند بسیار ساده تر از گذشته شده است.

نمایندگی یا شرکت مستقل؟

پس از آموزش هوشمند سازی ساختمان نوبت به کسب درآمد از این بازار میرسد. اولین سوالی که در ذهن هر یک از افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی شکل میگرد، نحوه کسب در آمد از این سیستم است. افراد زیادی هستند که از همان ابتدای کار به دنبال بازار مختص خود رفته و زیرساخت های مستقلی برای خود تاسیس میکنند. تاسیس شرکت، تجهیز شوروم، آموزش افراد و استخدام نیروهای مختلف، تبلیغات و بازاریابی از چالش های اصلی کار با این روش هستند.

اما بسیاری از افراد میخواهند نماینده یک شرکت معتبر باشند تا بتوانند در ابتدای کار خود پشتیبانی فنی و تجهیزاتی از یک سیستم با تجربه را در کنار خود داشته باشند. دغدغه تامین تجهیزات را نداشته و یک شرکت معتبر را به عنوان مشاورد در کنار خود داشته باشند. خانه های هومشند ، با آگاهی از بازار بزرگ اهوشمندسازی ساختمان افتخار دارد که همواره پشتیبان شرکت ها، گروه ها و افراد مختلف بوده و با آموزش، مشاوره و تامین قطعات سعی در بالا بردن تعداد ساختمان های هوشمند در سراسر ایران را دارد.

نحوه اعطای نمایندگی شرکت خانه های هوشمند

 

برای داشتن نمایندگی یکی از معتبر ترین شرکت های هوشمند سازی ساختمان در ایران کافی است با ما تماس بگیرید یا فرم اولیه اعطای نمایندگی را پر کنید. ما در تمامی مراحل، از آموزش هوشمند سازی ساختمان تا تبلیغات و تامین قطعات، مشاوره فنی و اقتصادی و … در کنار شما خواهیم بود.

اشتراک گذاری این مطلب:

راهنمای استفاده از اپلیکیشن اسمارت لایف و تویاراهنمای استفاده از اپلیکیشن Smart Life و Tuya
آموزش نصب قفل و دستگیره هوشمندآموزش نصب قفل و دستگیره هوشمند