آنچه در این پست میخوانید

دستگاه های هوشمند می توانند سطح راحتی، لذت و امنیت کاملا جدیدی را به خانه شما اضافه کنند. اما با تمام خواسته هایی که این روزها از اینترنت خود می خواهیم، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا شما برای تأمین اینترنت و پهنای باند مورد نیاز خانه هوشمند به مشکل برمیخورید یا نه؟ خبر خوب این است که خانه های هوشمند آنقدر که فکر می کنید از سرعت و پهنای باند اینترنت نیاز ندارند. بیایید بررسی کنیم که یک خانه هوشمند چیست و چه میزان سرعت اینترنت برای تأمین نیازهای خانه هوشمند خود لازم دارید و روش هایی که می توانید از اتصال خانه هوشمند خود بیشترین بهره را ببرید چیست؟

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند راهی نوین برای شما و خانه تان است که با لوازم و تجهیزات متصل به اینترنت هم کار میکنند. تجهیزات هوشمند در امنیت، صرفه جویی در انرژی و راحتی شما کمک میکنند و بسیاری از آنها را می توان توسط بلندگوهای هوشمند که از دستیارهای صوتی مانند Amazon Alexa برخوردار هستند کنترل کرد.

با داشتن برخی از این تجهیزات، ویژگی های مختلف خانه شما می تواند به طرز شگفت انگیزی با هم به صورت هماهگ نیز کار کنند. شما می توانید چراغ های خود را روشن کرده و ترموستات دمای ایده آل شما را درست قبل از ورود به خانه از محل کارتان تنظیم کند. و حتی می توانید از این مزایا را در مناطق روستایی یا مکانهای فاقد اینترنت پرسرعت نیز استفاده کنید، به لطف فناوری مانند اینترنت و جی پی اس های ماهواره ای و دکل های آنتن تلفن همراه تغریبا در ۹۵ درصد از مناطق کشورمان میتوانید به آنتن موبایل دسترسی داشته باشید و این یعنی خانه هوشمند خود را هرجا که هستید داشته باشید.

 

چه تجهیزاتی ممکن است برای خانه هوشمند نیاز داشته باشید

انواع مختلفی از دستگاه های هوشمند وجود دارد که می توانند بدون نیاز به ایجاد تغییر تخریب به اجاره خانه شما اضافه شوند. لامپ ها و کلیدهای هوشمند به راحتی با نوع هوشمندشان تعویض می شوند و بلندگوهای هوشمند تقریباً از نوع پلاگ اند پلی هستند.

در اینجا برخی از محبوب ترین انواع دستگاه های هوشمند موجود در خانه شما وجود دارد:

دوربین ها
سیستم های امنیت هوشمند
ترموستات
قفل درب های هوشمند
انواع سنسورهای هوشمند
نور و روشنایی هوشمند
و …

واقعاً چقدر به سرعت اینترنت نیاز دارید؟

این سوال بسیار مهم است. با این همه دستگاه اضافه شده چه تأثیری در شبکه اینترنت خانگی خود خواهید دید؟ خوب، در بیشتر موارد، تغییر حتی محسوس نیست. اکثر دستگاه های خانه هوشمند به اینترنت بسیار سریع نیاز ندارند. ترموستات ها و لامپ ها فقط برای دریافت دستورات از تلفن یا تاچ پنل شما فقط به اینترنت آن هم نه خیلی پرسرعت نیاز دارند، بنابراین انتقال مداوم داده ها زیاد انجام نمی شود.

معمولاً خیلی از اتصالات از نوع وای فای نیستند. استانداردهای مختلفی مانند زیگ بی و زی ویو، بلوتوث و امواج RF و IR در هوشمندسازی ساختمان و خانه شما استفاده میشوند که به اینترنت نیازی ندارند.

هر چند یک استثنا بزرگ در این قانون وجود دارد: دوربین ها. دوربین های زنگ درب های هوشمند و سایر دوربین های سی سی تی وی هوشمند که عکس یا فیلم را ظبط و آپلود می کنندخیل از حجم پهنای باند و اینترنت شما را می خورند. دوربین معروف نست معروف می تواند تا ۴ مگابیت بر ثانیه برای بارگذاری فیلم ۱۰۸۰p HD استفاده کند. اگر چه در این دوربین ها هم تنظیماتی برای کاهش مصرف اینترنت وجود دارد مثل حالت موشن دیتکت که شروع فیلم برداری را از لحظه ای شروع میکند که دوربین شما حرکتی حس کند. البته همیشه راهکار سیم کشی سنتی دوربین های مداربسته هم وجود دارد و میتوانید از آنها هم استفاده کنید.

 

سرعت اینترنت مورد نیاز خانه هوشمند

 

حتی بدون دوربین، البته بد نیست تعداد کل دستگاه های فعال در خانه خود را از جمله تلفن های هوشمند و رایانه را در نظر بگیرید و البته روتری که تعداد اتصالات بالا را بتواند مدیریت کند. اگرچه دستگاه های هوشمند لزوماً از پهنای باند زیادی به صورت جداگانه استفاده نمی کنند.

در واقع آنچه که نیاز دارید اینترنتی استیبل و پایدار است تا اینترنت پر سرعت.

چگونه می توان از اتصال خود بیشترین بهره را برد

یک روش برای کاهش استفاده از اینترنت دستگاه های خانه هوشمند ، کاهش میزان استفاده از اتصال است. می توانید دوربین ها را برای ضبط فیلم با وضوح پایین تنظیم کنید، که می تواند تأثیر زیادی بگذارد. دستگاه های دیگر نیز اغلب تنظیماتی را برای تنظیم میزان دسترسی مکرر به اینترنت دارند.

اگر نمی خواهید در استفاده از دستگاه هوشمند خود مصالحه کنید، می توانید با ارائه دهنده خدمات اینترنتی تماس بگیرید و سعی کنید سرعت زیادی برای اینترنت خود بگیرید. ارائه دهندگان گاهی اوقات پیشنهادهای ویژه ای دارند برای شما دارند،

خواه فقط به اضافه کردن چند دستگاه به آمازون اکوتان بسنده کنید یا خود را به یک خانه کاملاً متصل به آینده تبدیل کنید، گزینه های زیادی دارید. و با افزایش سرعت اینترنت و نیازهای نسبتاً کم دستگاه های هوشمند به اینترنت، مسیر شما هرگز برای داشتن خانه هوشمند رویایی تان هرگز از این آسان تر نبوده است.

اشتراک گذاری این مطلب:

برترین شرکت های خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی در جهانبرترین شرکت های تجهیزات هوشمندسازی در جهان
راهنمای اپل هوم کیتراهنمای جامع استفاده از اپل هومکیت HOMEKIT