اپل، HomeKit را در سال ۲۰۱۴ راه اندازی کرد و برای بسیاری از کاربران این محصول یک رمز و راز باقی مانده است. HomeKit چیست و آیا برای خانه شما مناسب است؟ بیایید بررسی کنیم که این محصول چیست و چگونه کار می کند.

HomeKit اپل هومکیت چیست؟

در حالی که HomeKit مختص اپل و دارندگان محصولات این شرکت است، در واقع فقط یک پروتکل ارتباطی است، چارچوبی از فناوری ها که به شما اجازه می دهد دستگاه iOS شما با هر تعداد از محصولات خانه هوشمند کار کند. اپل در حال حاضر ادعا می کند که بیش از ۱۰۰ برند از محصولات هوشمند در حال حاضر در جهان در HomeKit گنجانده شده است، از جمله محصولات خانه های هوشمند که با هومکیت کنترل میشوند میتوان به کلید و پریز های هوشمند، لامپ ها، ترموستات، سنسورهای مختلف و … اشاره کرد.

هسته اصلی HomeKit کنترل متمرکز آن از طریق برنامه iOS Home است که اکنون در همه آیفون ها و آیپدها استاندارد موجود است (و اکنون نیز بخشی از MacOS است). از طریق این برنامه، شما به همه دستگاههای سازگار با HomeKit (لوازم جانبی) دسترسی دارید که می توانید توسط اتاق بندی از یکدیگر تفکیک کنید و به صحنه ها (Scene) اختصاص یابد (که در آن تعدادی دستگاه به طور همزمان با یک مکانیزم کنترل می شوند) یا از طریق اتوماسیون (Automations) (برای برنامه ریزی کلی یا به عنوان عملگری برای ایجاد وقایع). دستگاه هایی را که در اپلیکیشن شناخته میشوند نیز می توان از طریق دستورات صوتی سیری، از طریق دستگاه iOS یا اپل تی وی (نسل سوم یا بالاتر) یا بلندگوی هوشمند هوم پاد کنترل کرد.

اپل هوم کیت آموزش

به طور خلاصه ، این اپلیکیشن مانند سایر برنامه های کنترل خانه هوشمند کار می کند، با این تفاوت که به محصول خاصی از فروشنده گره خورده نیست. اگر دستگاه های شما از طریق HomeKit تنظیم شده باشند، در برنامه Home نشان داده می شوند. بعد می توانید دستگاه های سازگار را به شبکه HomeKit خود را اضافه کنید و این باعث نمی شود که از همان دستگاه ها در سایر اکوسیستم های خانه هوشمند نتوانید استفاده کنید.

راه اندازی HomeKit هوم کیت چگونه است؟

راه اندازی HomeKit بزرگترین نقطه قوت آن است. برای اکثر محصولات، راه اندازی از طریق آیفون و اسکن کد QR چاپ شده بر روی جعبه های دستگاه هوشمند است. بعضی اوقات کد QR روی بسته بندی یا کتابچه راهنمای دستگاه ظاهر می شود. پس از اسکن دستگاه و روشن شدن دستگاه ، تلفن شما برای ایجاد اتصالات لازم کار می کند. این روند طی سالها کمی تغییر کرده است ، اما اکنون به طور کلی کاملاً ساده شده است و من دریافتم که دستگاههای HomeKit – در بیشتر قسمتها – به سرعت و به صورت یکپارچه راه اندازی می شوند.

دستگاه های HomeKit می توانند برای راه اندازی از طریق بلوتوث یا Wi-Fi به تلفن شما متصل شوند. برای راه اندازی دستگاه HomeKit لزوماً به اتصال به اینترنت احتیاج ندارید، اما مطمئناً به آسان شدن روند کار کمک می کند.

راه اندازی هوم کیت اغلب ممکن است برای تازه کاران کمی گیج کننده باشد زیرا تقریباً هر سازنده دستگاه هوشمند خانگی اپلیکیشن خود را دارد که می تواند برای راه اندازی دستگاه نیز مورد استفاده قرار گیرد. دستورالعمل هاب راه انداری نیز برند به برند در این قسمت متفاوت است. بعضی از آنها به شما راهنمایی های لازم را می کنند، در برخی موارد به نیاز است به اپلکشن هوم بروید و سپس برای راه اندازی مجدد به برنامه مخصوص تجهیزات برند خود برگردید. بیشتر اوقات می توانید به طور کامل از اپلیکیشن برند تجهیزات خود چشم پوشی کنید و فقط موارد را مستقیماً در Home تنظیم کنید. یا می توانید Home را نادیده بگیرید و فقط از برنامه رسمی استفاده کنید. پس از تکمیل راه اندازی، به طور کلی می توانید از هر دو برنامه برای کنترل دستگاه استفاده کنید، اگرچه این امر نیز می تواند چالش های جدیدی را برای شما ایجاد کند.

چگونه می توانم با دستگاه های HomeKit تعامل برقرار کنم؟

همانطور که در بالا اشاره شد، ایده اصلی این است که شما با دستگاههای HomeKit خود در برنامه iOS Home تعامل داشته باشید، اما همچنین می توانید از اپ اصلی دستگاه برای انجام همان کار استفاده کنید. در واقع، در اکثر اپلیکیشن های تولید شده، شما نه تنها دستگاه های آن برند را پیدا می کنید، بلکه دستگاه های سازگار با HomeKit را که توسط برندهای دیگر نیز توسعه یافته اند پیدا کنید. اگر تنظیمات پیچیده و چند بِرندی داشته باشید، تنظیمات کمی گیج کننده می شود و اگر مثلاً در هر دو برنامه اتوماسیون تنظیم کنید، می تواند چالش هایی را برایتان ایجاد کند. وقتی برنامه ها با هم تداخل دارند، نتایج غیرقابل پیش بینی هستند، بنابراین توصیه می شود تا جای ممکن برای انجام کنترل کارهایتان مخصوصاً در مورد نوشتن سناریو به یک اپلیکیشن پایبند باشید.

توجه داشته باشید که برنامه های رسمی فروشنده برای دستگاه های شما شاید نیاز باشد که حتماً نصب شوند: شما برای مواردی مانند به روزرسانی سیستم عامل در برخی از دستگاه ها به این برنامه ها نیاز خواهید داشت. همچنین بسیاری از این برنامه ها ویژگی های اضافه شده ای را که برنامه iOS Home فاقد آن است مانند قابلیت پویا تنظیم دمای رنگ لامپ هوشمند در طول یک روز را باید الزاماً از طریق اپلیکیشن رسمی برندتان انجام بدهید.

در حالی که می توانید از طریق تلفن خود مستقیماً با یک دستگاه ارتباط برقرار کنید، ارزش واقعی HomeKit داشتن هاب در داخل خانه شما است. امروزه بسیاری از دستگاه ها می توانند به عنوان یک کنترل کننده مرکزی، از جمله تلویزیون AppleTV (نسل چهارم یا بالاتر)، یا مدل بلندگوی HomePod، عمل کنند (به شرطی که از خانه خارج نشود و هرگز خاموش نشود) چند دستگاه دیگر، از جمله پل هوشمند Lutron Caséta و Insteon Hub Pro ، می توانند فاصله بین دستگاه خانه هوشمند و HomeKit را تنظیم کنند ، اما به شما اجازه نمی دهد دستگاه های HomeKit خود را هنگامی که از خانه دور هستید کنترل کنید. بنابراین، اگر امروز قصد ساخت خانه ای متکی به HomeKit را دارید، بهتر است یک هاب Apple به عنوان کنترلر مرکزی در نظر داشته باشید.

بدون هاب HomeKit، فقط زمانی می توانید دستگاه های خود را کنترل کنید که تلفن در همان شبکه محلی باشد (یا اگر دستگاه از آن پشتیبانی کند در محدوده بلوتوث باشد). هاب با اتصال دستگاه های HomeKit به روتر و سپس اتصال به اینترنت کار می کند. با استفاده از هاب می توانید وقتی از خانه دور هستید مستقیماً با دستگاه ها ارتباط برقرار کنید و همچنین ویژگی های ژئوسکالینگ مانند روشن کردن خودکار چراغ ها هنگام بازگشت به خانه را فعال کنید. اگر هاب ندارید و وقتی در خانه نیستید و برنامه Home را روی تلفن خود راه اندازی می کنید، خواهید دید که دستگاه های شما پاسخی نشان نمیدهند.

apple-homepoD

هوم کیت چه تفاوتی با الکسا، دستیار گوگل، SmartThings و سایر اکوسیستم ها دارد؟

HomeKit شباهت های زیادی با این پلتفرم ها دارد، از جمله پشتیبانی از محصولات فروشندگان متعدد و ویژگی های کنترل صدا Alexa و Google Home. با هر یک از این سیستم عامل ها می توانید نسخه ای از اتاق ها، صحنه ها و اتوماسیون را نیز ایجاد کنید. و مانند سایر سیستم عامل ها، محصولات پشتیبانی شده از HomeKit به طور فزاینده ای به همین ترتیب تبلیغ می شوند، و با آرم “Works with Apple HomeKit” بر روی بسته بندی نمایش داده می شود.

تفاوت اصلی که باید در نظر گرفته شود پشتیبانی است: هر چهار سیستم عامل از محصولات فروشندگان مختلف پشتیبانی می کنند، بنابراین اگر می خواهید خانه هوشمند خود را در بر مبنای یکی از این سیستم عامل ها بسازید، باید دقیقاً دستگاههایی را که قبلاً خریداری کردید یا قصد خرید آنها را دارید، بررسی کنید. به عنوان مثال، SmartThings تنها پلتفرمی است که از دستگاه های Z-Wave پشتیبانی می کند. Alexa و SmartThings هر دو از دستگاه های Zigbee پشتیبانی می کنند. هر چهار سیستم عامل از دستگاه های Wi-Fi و بلوتوث پشتیبانی می کنند، اما باز هم، سازگاری از محصولی به محصول دیگر متفاوت است، و نه فقط استاندارد بی سیم استفاده شده در دستگاه شما. (همچنین خواهید دید که برخی از فروشندگان یک نسخه از محصول را با پشتیبانی HomeKit و یکی دیگر را عادی به فروش می رسانند، و باعث گیج شدن بیشتر شما در هنگام نصب و خرید تجهیزات میشوند.)

همچنین، محصولات Alexa و Google Home چیزی فراتر از سیستم عامل های خانه هوشمند نیستند که اساساً به شکل بلندگوهای هوشمند مجهز به دستیار صوتی ساخته شده اند. می توانید از سیری بخواهید یک تایمر برای شما تنظیم کند یا موسیقی پخش کند، اما اینها ویژگی های iOS است نه HomeKit. به همین ترتیب، سیستم “مهارت” الکسا را ​​هیچ کجا در HomeKit نمی توان یافت. HomeKit با راه اندازی HomePod به طور فزاینده ای در این راستا حرکت کرده است ، اما این دستگاه به سختی به عنوان بخشی اساسی از اکوسیستم HomeKit همانند آمازون اکو برای الکسا است.

تفاوت عمده دیگر البته اعتماد HomeKit به محصولات اپل است. اگر شما یک کاربر دو آتیشه اندروید هستید، HomeKit احتمالاً مناسب شما نیست.

homekit-thermostat-status

آیا هوم کیت با سیستم عامل های دیگر سازگار است؟

در اکثر موارد، بله. شما می توانید HomeKit ، Alexa و Google Home را در یک خانه استفاهده کنید و همه با دستگاه های مشابه تعامل داشته باشند، با این فرض که پشتیبانی لازم را داشته باشند. (و به یاد داشته باشید، تقریباً همه دستگاه های HomeKit ساپورت با برنامه ایجاد شده توسط برند خود نیز ارائه می شوند.)

اگر از سیستم عامل های مختلف برای انجام یک کار استفاده کنید، مشکلاتی ممکن است بوجود بیایند. از لحاظ تئوری می توانید یک دستگاه را به چهار یا پنج برنامه مختلف متصل کنید و از هر کدام برای ایجاد یک برنامه کنترل برای آن دستگاه استفاده کنید. اما البته این امر به شدت توصیه نمی شود.

گفته می شود، معمولاً برای خانه های هوشمند شلوغ بیشتر از یکی از این سیستم عامل ها برای کنترل محصولاتی که با سایر تجهیزات شما سازگار نیستند گزینه مناسبی است. اما، به طور فزاینده ای و خوشبختانه، سازگاری گسترده با چندین سیستم عامل رفته رفته به امری عادی تبدیل شده است.

آیا برای استفاده از HomeKit به دستگاه iOS نیاز دارم؟

بله. و برای استفاده از تمام ویژگی های HomeKit، شما به مواردی چون iPhone یا iPad نیاز ندارید. اگر می خواهید از دستگاه HomeKit خود دور از خانه خود استفاده کنید، همانطور که در بالا توضیح داده شد، به هاب نیاز دارید.

البته، در حالی که برای استفاده از ویژگی های HomeKit به دستگاه iOS نیاز دارید، می توانید از دستگاه HomeKit بدون iPhone هم استفاده کنید. اگر دستگاه با یکی از آن سیستم ها سازگار است، به راحتی باید از برنامه رسمی برند خود برای تعامل با دستگاه استفاده کنید و یا یک سیستم شخص ثالث دیگر مانند الکسا، Google Home یا SmartThings هم داشته باشید.

من یک کاربر اندروید هستم. با HomeKit چه کاری می توانم انجام دهم؟

در یک کلام: هیچ کاری! حداقل نه با یک تلفن هوشمند اندرویدی.

HomeKit فقط با برنامه Home کار می کند و برنامه Home فقط در دستگاه های iOS در دسترس است. و احتمالاً هیچ امیدی نیست که به زودی این روند تغییر کند.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اگر از Android استفاده می کنید و دستگاهتان فقط از HomeKit پشتیبانی می کند، به این معنی نیست که نمی توانید از دستگاه با تلفن خود استفاده کنید. کاربران اندروید برای تنظیم و مدیریت محصول نباید مشکلی در استفاده از برنامه رسمی اندرویدی برند خود داشته باشند.

HomeKit چقدر ایمن است؟

داده های HomeKit هم در حالت استراحت و هم در حین انتقال کاملاً رمزگذاری شده است و از آنجا که اپل باید هر دستگاهی را در اکوسیستم HomeKit تأیید کند ، این سیستم عامل به اندازه سایر سیستم عامل های خانه هوشمند ایمن است. (الکسا و گوگل هوم هر دو داده ها را به روشی مشابه رمزگذاری می کنند.)

در سال ۲۰۱۹، اپل ویژگی جدیدی به نام HomeKit Secure Video را رونمایی کرد که به دوربین های HomeKit ساپورت امکان می دهد تا از iCloud برای ذخیره سازی فیلم استفاده کنند. به طور طبیعی، نگرانی های امنیتی در مورد ذخیره سازی و پخش ویدئو مبتنی بر ابر بیش از مواردی است که مثلاً برای کنترل کلید نور از طریق اینترنت وجود دارد، بنابراین اپل مراقب بوده است که جریان های ویدئو HomeKit Secure از اندتو اند رمزگذاری شود. Ring در دوربین های امنیتی خود همین قابلیت را ارائه داده است، اما اپل با استفاده از هرگونه تجزیه و تحلیل ویدئو در هاب HomeKit محلی شما، این مزیت امنیتی را به شما می دهد.

اقدامات امنیتی اضافی نیز در HomeKit Secure Video وجود دارد، از جمله امکان محدود کردن دسترسی به جریانها بر اساس کاربر و زمان روز. اپل اشاره کرده است که این شرکت برای مشاهده  فیلم های ضبط شده شما دسترسی ندارد.

HomeKit چقدر قابل اعتماد است؟

روند نصب معمولاً خیلی سریع و راحت است، اما ما بعضاً با مشکلاتی در خصوص از دست دادن اتصال HomeKit به دستگاه ها، یا توقف اتوماسیون مواجه هستیم که البته طبیعی است و در سایر پلتفرم ها هم کم و بیش مشاهده میشود.

پیشنهاد میکنیم حتماً پست نکات مهم هوشمندسازی ساختمان را مطالعه بفرمایید

چگونه با صحنه ها و اتوماسیون ها HomeKit کار کنیم؟

می توانید از آیفون خود برای روشن کردن چراغ اتاق خواب خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید آن چراغ را هنگام خواب خود خاموش کنید. کارهای زیادی وجود دارد که HomeKit می تواند به طور خودکار برای شما انجام دهد، فقط به برنامه ریزی نیاز دارد.

آموزش هوم کیت HomeKit

اگر به این نتیجه رسیدید که HomeKit برای شما مناسب است، و دستگاه های هوشمند مانند لامپ، قفل درها، ترموستات ها را خریداری کردید، و تا کنون آنها را برنامه ریزی نکرده‌اید، یک لحظه برای راه اندازی برنامه HomeKit وقت بگذارید. ابن برنامه ریزی بخشی از زندگی شما خواهد شد و خیلی زودتر از آنچه که تصورش را بکنید، فراموش خواهید کرد که کلیدهای چراغتان در کجای خانه‌تان هستند.

شما همچنین می توانید HomeKit را برای انجام چندین کار و انجام آنها فقط تحت شرایط خاص تنظیم کنید. بنابراین وقتی قفل درب ورودی را باز می‌کنید، برای مثال، می‌توانید تمام چراغ‌های طبقه پایین را روشن کنید و سیستم گرمایش در خانه شروع به گرم شدن کند.

خواه یک چراغ روشن باشد یا چند دستگاه در سرتاسر خانه شما، یا حتی یک میانبر سیری، همیشه دو عنصر وجود دارد که باید در مورد آنها تصمیم بگیرید. نحوه اجرای این عملیات به این صورت است که ماشه یا Trigger نامیده می شود و کاری که انجام می دهد به نام عمل یا Action وجود دارد. وقتی اکشن ها زیاد باشد به آن صحنه یا Scene می گویند.

در HomeKit صحنه یا Scene بسازید

خواب مستر شما به اندازه کافی بزرگ است که چند چراغ در آن باشد. ابتدایی ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که برنامه Home را باز کنید، اولین چراغ را پیدا کنید و آن را روشن کنید. سپس می توانید چراغ دوم را پیدا کنید و ضربه بزنید تا آن نیز روشن شود.

یا می توانید یک صحنه بسازید. در برنامه Home، مطمئن شوید که در تب Home یا Rooms هستید و روی علامت مثبت <+> در بالا سمت راست ضربه بزنید. افزودن صحنه Add Scene را انتخاب کنید.

 

آموزش هوم کیت HomeKit

 

به این صحنه جدید نامی مانند «چراغ های خواب مستر» بدهید و سپس Add یا Remove Accessories را اعمال کنید.

در این روش، فهرستی از تمام دستگاه‌های HomeKit در خانه‌تان هست را به شما می‌دهد. دستگاه‌های خاصی هستند که در فهرست ظاهر نمی‌شوند زیرا نمی‌توان آنها را از طریق ساخت صحنه‌ در برنامه Home کنترل کرد. آزاردهنده ترین آنها HomePod خود اپل است. اپل است دیگر!

برای همه چیزهایی که می‌توان اضافه کرد، یک آیکون وجود دارد و آنها بر اساس اتاق‌هایی که دستگاه‌ها را در آن قرار داده‌اید مرتب می‌شوند. یک بار رویآیکون ضربه بزنید تا آن را انتخاب کنید و می‌بینید که یک تیک اضافه شده است. اکنون Done را فشار دهید و به ویرایش صحنه باز می گردید.

اکنون این دستگاه‌ها یا دیگر لوازم هوشمند لیست شده اند، اما هنوز ممکن است کار خاصی انجام ندهند. اگر نماد سفید باشد، هر زمان که صحنه را اجرا کنید، این دستگاه روشن می‌شود. اگر خاکستری باشد، روشن نیست. روی هر آیکون خاکستری ضربه بزنید تا سفید شود و بالعکس.

با این حال، اغلب شما به جای روشن یا خاموش کردن، چیزهای بیشتری از برنامه می خواهید. شما می‌خواهید کنترل دقیق‌تری داشته باشید، مانند صحنه‌ای برای اول صبح‌هایی که می‌خواهید چراغ آشپزخانه روشن شود، اما نه آنقدر روشن که باعث سردردتان شود.

روی نماد فشار دهید و نگه دارید و گزینه هایی برای آن خواهید داشت. به عنوان مثال، در مثال لامپ، فشار دادن آن آیکون به اندازه کافی، صفحه نمایش را به یک نوار لغزنده بزرگ تبدیل می کند که در آن می توانید سطح روشنایی را روی هر چیزی که می خواهید تنظیم کنید.

اما ممکن است دکمه دیگری در پایین صفحه وجود داشته باشد. ممکن است فقط تنظیمات نمایش داده شود، به عنوان مثال، اگر لامپ شما لامپی است که می تواند رنگ را تغییر دهد، دقیقاً در زیر نوار لغزنده روشنایی دکمه ای با علامت Color وجود دارد.

رنگ را تنظیم کنید، روشنایی را تنظیم کنید، یا هر کاری را که دستگاه خاص می تواند انجام دهد انتخاب کنید، سپس فقط روی هر نقطه از صفحه دور از کنترل ها ضربه بزنید.

 

آموزش هوم کیت HomeKit

 

شما به ویرایش صحنه باز خواهید گشت و اکنون می توانید همین کار را با هر دستگاهی که اضافه کرده اید انجام دهید.

اپل سعی کرده است که هر بخش از این کار را با بزرگ و واضح بودن آسان کند. به جای یک آیتم منو، یک آیکون بزرگ دریافت می کنید. به جای اینکه بتوانید روشنایی مورد نظر خود را وارد کنید، کل صفحه نمایش آیفون را به یک نوار لغزنده بزرگ تبدیل می کنید.

وقتی در برنامه هستید و باید کل برنامه Home را اسکرول کنید تا به آیکون مورد نظر خود برسید، و این یک نکته منفی در مورد این برنامه است.

با این حال، ارزش آن را دارد که راه اندازی کنید، چون بعد از این کار همه چیز آسان تر میشود. به‌جای ضربه زدن روی دو دکمه در صفحه اصلی برای روشن کردن چراغ‌های حمام، اکنون فقط روی دکمه‌ای که ساخته‌اید به نام «چراغ‌های حمام» ضربه بزنید و هر دو با هم روشن می‌شوند.

یا دکمه «من تازه به خانه برگشتم» ضربه بزنید و قفل درب گاراژ باز شود، سیستم گرمایش روشن شود، نور تراس روشن شود. همگی تنها با فشردن یک دکمه فعال میشود و همه تنظیمات آن را شما انجام خواهید داد.

اتوماسیون نویسی در HomeKit

به سیری بگویید “I’ve Just Got Home”. به جای فشار دادن دکمه آن، با سیری آن را فعال کنید.

این برنامه Home از وضعیت هر دستگاه HomeKit در خانه شما مطلع است. روشن یا خاموش بودن آن، روشنایی نور، دمایی که ترموستات تشخیص می دهد و اینکه درها قفل هستند یا خیر. هر یک از آن ها را تغییر دهید و می توانید اتوماسیون را در حال اجرا تنظیم کنید.

یا بگویید که به سمت درب ورودی خود می روید و کد ورود خود را در کنترل پنل قفل درب ورودی HomeKit ضربه بزنید. در باز می شود، اما می توانید از برنامه Home بخواهید همه چراغ ها، بخاری ها و غیره را روشن کند. همه اینها با باز کردن درب ایجاد می شود.

برنامه Home را باز کنید و روی تب Automation ضربه بزنید. سپس روی علامت مثبت <+> در بالا سمت راست ضربه بزنید تا شروع به ایجاد یک صحنه خودکار جدید کنید.

شما پنج محرک ممکن مختلف دارید. یکی این است که هر زمانی که چیزی در یک دستگاه تغییر کند – برای مثال قفل در را باز کنید. موارد دیگر مربوط به زمانی است که زمان خاصی از روز است، که می تواند به اندازه ۱۳:۴۱ روز سه شنبه باشد، یا می تواند غروب آفتاب در هر روز آخر هفته باشد.

 

آموزش هوم کیت HomeKit

 

سپس زمانی است که یک حسگر چیزی را تشخیص می دهد. می‌توانید حسگرهای حرکت HomeKit در کنار چراغ‌های Hue خود دریافت کنید، و فقط می‌توانید آن‌ها را در داخل اتاق قرار دهید. دوربین‌هایی با تنظیم درجه حرارت نیز وجود دارند و دوربین‌های امنیتی می‌توانند وقتی چیزهای خاصی مانند حرکت را تشخیص دهند واکنش نشان دهند.

بهترین و در عین حال بدترین گزینه ماشه یا Trigger دو گزینه هستند که مربوط به زمانی است که افراد به خانه شما می آیند یا آنجا را ترک می کنند. نکته جالب این است که می‌توانید تمام این صحنه‌های “من تازه به خانه برگشتم” را بدون انجام هیچ کاری انجام دهید. کافی است با آیفون‌تان به سمت خانه خود بروید و Home بقیه کارها را انجام خواهد داد.

این فوق‌العاده است، و تا زمانی که گوشی خود را گم نکنید، زمانی که به خانه می‌روید و خریدهای زیادی را حمل می‌کنید و قفل درب جلو به‌طور خودکار برایتان باز می‌شود، عالی است.

وقتی می‌گوییم می‌توانید این کار را انجام دهید و می‌توانید اتوماسیون HomeKit را برای خود داشته باشید، واقعاً منظور خود شماست و بله در ایران هم شدنی است.

از طریق تشخیص مکان یابی آیفون شما و زمانی که در شبکه Wi-Fi شما قرار دارد کار می کند. می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که آیفون شخص دیگری را شناسایی کند، اما این تنها انتخاب شماست. شما یا همسرتان تان می توانید کسی باشید که حضورش باعث همه اینها می شود، و البته نمی تواند به طور هم زمان از طریق آیفون شما و نفر دوم کار کند.

در حال حاضر، برنامه Home طوری طراحی شده است که به شما امکان می دهد این کارها را انجام دهید – اما نه خیلی بیشتر. با این حال، HomeKit خود قادر به کنترل خودکار بسیار بهتری نسبت به اپل است. اگر فقط می خواهید چراغ اتاق خواب خود را روشن کنید، می توانید دکمه را در برنامه Home فشار دهید. یا می توانید از سیری بخواهید آن را روشن کند. مجبور نیستید صحنه ها و اتوماسیون ها را طراحی کنید. 

وقتی می‌خواهید بیش از یک اتفاق بیفتد، مانند روشن کردن چندین چراغ، می‌توانید از روش ساخت صحنه‌ها استفاده کنید و دوباره روی یک دکمه ضربه بزنید یا از سیری بخواهید که این کار را انجام دهد. وقتی می‌خواهید تعداد زیادی از کارها را انجام دهید،مثل اینکه  چراغ‌های خانه‌تان بعد از غروب آفتاب از دوشنبه تا پنج‌شنبه روشن باشد آن موقع است که از اتوماسیون استفاده می‌کنید.

یک کار دیگر نیز وجود دارد که می توانید انجام دهید، اما در حال حاضر بسیار محدود است. شما می توانید میانبرهای سیری برای استفاده از HomeKit ایجاد کنید.

بسیار خوب است که بتوانید کنترل دقیق تری بر روی دستگاه های HomeKit در میانبرهای سیری داشته باشید، اما حداقل می توانید این دستور Run Home Scene را در میانبر طولانی تری بگنجانید.

می‌توانید یک Shortcut بنویسید تا وقتی روی یک دکمه ضربه می‌زنید، زمان رانندگی شما را به خانه محاسبه می‌کند، سپس پیامی ارسال می‌کند تا بگوید چه زمانی برمی‌گردید، و بعد صحنه HomeKit را اجرا می‌کند.

 

آموزش هوم کیت HomeKit

 

باید یک دستگاه را به HomeKit اضافه کنید اما به کد QR دسترسی ندارید یا در اسکن آن مشکل دارید؟ نحوه افزودن دستی لوازم هوشمند  HomeKit را در برنامه Home در iPhone و iPad دنبال کنید.

لوازم هوشمند مجهز به HomeKit دارای یک کد QR خاص و یک شماره ۸ رقمی برای فرآیند راه اندازی است. خوشبختانه اگر کد QR ندارید، یا کار نمی‌کند یا به‌عنوان «دستگاه Nearby» نشان داده نمی‌شود، می‌توانید به صورت دستی یک دستگاه HomeKit را فقط با کد ۸ رقمی در iPhone و iPad اضافه کنید.اگر به دنبال راهی مفید برای ذخیره کدهای HomeKit خود هستید تا مجبور نباشید جزئیات را به صورت دستی وارد کنید، HomePass یک گزینه عالی برای انجام درست این کار در آیفون شما است.

مراحل انجام:

  • برنامه Home باز کنید
  • روی نماد «+» در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و روی افزودن لوازم جانبی ضربه بزنید.
  • اگر به‌عنوان یک دستگاه نزدیک نشان داده نمی‌شود، روی «کد ندارم» یا نمی‌توانم اسکن کنم ضربه بزنید.
  • در قسمت Manual Code روی Enter Code ضربه بزنید.
  • روی لوازم جانبی خود ضربه بزنید تا آن را به تنظیمات Homekit خود اضافه کنید.

نحوه اشتراک گذاری دسترسی HomeKit در آیفون

آیا به تازگی با پلتفرم خانه هوشمند اپل کار می‌کنید یا مدتی است از آن استفاده می‌کنید، اما تا به امروز اجازه دسترسی دیگران به آن را  ندادید، نحوه اشتراک‌گذاری دسترسی HomeKit در آیفون را در اینجا ببینید.

HomeKit یک پلت فرم ایمن و مفید برای خانه هوشمند است، اما برای دوستان و خانواده‌هایی که مکرر برای کنترل مواردی مانند چراغ‌ها، فن‌ها، قفل‌ها و موارد دیگر از آن استفاده میکنند، اگر به کنترل‌های دیجیتال از طریق آیفون یا هوم پاد خود دسترسی نداشته باشند، می‌تواند ناخوشایند باشد.

به خاطر داشته باشید که وقتی می‌خواهید به شخص دیگری اجازه دسترسی به HomeKit بدهید، یا اجازه دسترسی همه چیز را دارد یا هیچ، بنابراین آنها می‌توانند لوازم جانبی را کنترل کنند، ببینند چه زمانی استفاده می‌شوند و اعلان‌هایی درباره آن‌ها دریافت کنند. شما همیشه می‌توانید شخصی را که مناسب می‌دانید حذف کنید، اما به خصوص اگر لوازم جانبی HomeKit مانند قفل و درهای گاراژ را وصل کرده‌اید، دانستن اینکه دسترسی کامل به آن‌ها وجود دارد، ممکن است یک نکته مهم باشد.

نحوه اشتراک گذاری دسترسی HomeKit در آیفون

  • در iPhone (یا iPad) به برنامه Home بروید.
  • روی نماد Home در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید.
  • در بخش افراد، روی دعوت ضربه بزنید.
  • یک مخاطب یا شماره تلفن یا ایمیل شخصی را وارد کنید، سپس روی Send Invite در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

 

آموزش هوم کیت HomeKit

نحوه پذیرش دعوت نامه HomeKit در آیفون

  • روی اعلان مبنی بر اشتراک‌گذاری دسترسی HomeKit با شما ضربه بزنید.
  • روی Accept ضربه بزنید.
  • اگر یک هوم پاد در خانه وجود دارد، می توانید انتخاب کنید که آن را برای تشخیص صدای شما فعال کنید.
  • همچنین می‌توانید درخواست‌های شخصی را فعال کنید.

 

آموزش هوم کیت HomeKit

چگونه لوازم جانبی HomeKit را از برنامه Home حذف کنیم؟

به حذف دستگاه‌هایی که با پل متصل می‌شوند و همچنین دستگاه‌هایی که بدون آن متصل هستند، نگاه خواهیم کرد. اگر لوازم جانبی HomeKit را از برنامه Home حذف نکرده باشید یا مدتی گذشته باشد، در زیر به چند سناریو مختلف که ممکن است در iPhone، iPad و Mac با آنها برخورد کنید، خواهیم پرداخت. اگر دستگاه HomeKit را می‌بینید که پاسخ نمی‌دهد، گاهی اوقات حذف آن و تعمیر آن مشکل را حل می‌کند.و به خصوص وقتی شروع به اضافه کردن لوازم جانبی HomeKit به تنظیمات خود می کنید، احتمالاً به سازماندهی بیشتر و بیشتر برنامه Home خود اهمیت می دهید. اگر به دنبال راهی مفید برای ذخیره کدهای HomeKit خود هستید، HomePass یک گزینه عالی برای انجام درست آن در آیفون شما است.

مراحل انجام:

  • برنامه Home را باز کنید.
  • فشار طولانی روی لوازم جانبی (در Mac کلیک راست کنید).
  • روی چرخ دنده تنظیمات در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید (یا فقط انگشت خود را به پایین بکشید).
  • انگشت خود را به پایین بکشید و به دنبال حذف لوازم جانبی بگردید.
  • یک بار روی آن ضربه بزنید، سپس دوباره برای تأیید ضربه بزنید.

برای دستگاه های HomeKit با پل:

  • در تنظیمات دستگاه HomeKit، روی Bridge ضربه بزنید.
  • در بالای صفحه، خواهید دید که چند دستگاه از طریق آن پل متصل شده اند.
  • اگر آماده‌اید همه دستگاه‌های متصل به آن را حذف کنید، روی Remove Bridge from Home ضربه بزنید.
  • اگر نمی‌خواهید همه دستگاه‌ها را حذف کنید، سعی کنید به برنامه لوازم جانبی (در مورد من Lutron) بروید تا فقط یک وسیله جانبی را حذف کنید.

اشتراک گذاری این مطلب: