آنچه در این پست میخوانید

امنیت بیشتر یکی از مهمترین دلایلی است که بیشتر مصرف کنندگان سیستم ها و خدمات هوشمند سازی ساختمان  به این تکنولوژی نوین روی آورده اند. امنیت هوشمند میتواند کنترل تمام اجزای ساختمان شما را در هر جای جهان و هر زمانی در اختیار شما قرار دهد. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند به بررسی پکیج امنیتی ویژه خانه های هوشمند، مزایا، محصولات و نحوه عملکرد آن ها میپردازیم.

امنیت هوشمند چیست؟

امنیت از مهمترین دغدغه های انسان ها بوده و امنیت بالاتر میتواند باعث آسایش و راحتی خیال برای مصرف کنندگان ساختمان باشد. جلوگیری از ورود سارقین، کنترل و نظارت دائمی بر ساختمان های مختلف، اعلان های متنوع در شرایط ضروری و … همگی میتواند امنیت یک ساختمان را تامین نماید. امنیت هوشمند در یک ساختمان به معنی استفاده از انواع تجهیزات هوشمندی است که میتواند به وسیله روش های مختلف کنترل خانه هوشمند کنترل شده، و شما را در موقعیت های حساس یاری نماید. تجهیزات امنیتی هوشمند، مانند سایر سناریوهای هوشمندسازی ساختمان نظیر نور و روشنایی، هوشمندسازی سیستم های تهویه، پرده ها و انواع وسایل سرگرمی و … در بالاترین میزان کیفیت و دقت ساخته شده و عملکرد فوق العاده ای دارند.

 

پکیج امنیتی خانه های هوشمند سناریو نویسی

 

 

تفاوت سیستم های امنیتی هوشمند با سایر سیستم های امنیتی در چیست؟

پاسخ به این سوال در یک جمله خلاصه میگردد. کنترل و نظارت دائمی بر ساختمان. در روش های امنیتی غیر هوشمند، انواع سنسورها، دوربین ها، قفل درب ها و … همگی به صورت غیر فعال و غیر پاسخگو عمل میکنند. این اجزا به صورت محدود با یکدیگر در تعامل هستند ولی قادر به ارائه گزارش لحظه ای نمیباشند. یک سنسور امنیتی عادی میتواند یک آژیر معمولی را به صدا در بیاورد ولی شما از این اتفاق آگاه نمیشوید. دوربین ها تنها قابلیت ضبط تصاویر و وقایع را دارا هستند و نمیتوانند یک سناریو امنیتی را راه اندازی کنند. در یک خانه یا ساختمان که وسایل امنیتی آن غیر هوشمند است، تنها اجزای مرتبط با سیستم های امنیتی وظیفه ایجاد و حفظ خریم برای ساختمان را دارا هستند.

اما در سیستم های امنیتی هوشمند، تمامی اجزا به وسیله یکدیگر و در ارتباط با هم عمل میکنند. به جز اجزای امنیتی هوشمند، تمامی ساختمان میتواند با کمک هم امنیت را تامین کند. پرده ها، چراغ های روشنایی هوشمند، سیستم های تهویه و تمامی اجزا میتوانند به نحوی عمل کنند که در صورت شروع یک سرقت، حضور شما در ساختمان احساس گردد.

شرایطی را تصور کنید که در ساختمان نیستید، یک سنسور حرکتی یا یک سنسور ضربه یک حضور مشکوک را شناسایی میکند. پرده های ساختمان باز میشوند. چراغ ها به صورت تاخیری روشن یا خاموش میگردند. حتی میتوان با سناریو نویسی تلوزیون، سیستم صوتی و یا هر وسیله دیگر را روشن کرد.

 

پکیج امنیتی خانه های هوشمند سناریو نویسی

 

پکیج ویژه امنیت هوشمند

پکیج ویژه امنیت هوشمند شرکت خانه های هوشمند میتواند ساختمان شما را از نظر سرقت و دزدی تا حدود بسیار زیادی بیمه نماید. این قطعات ساخت برترین برندهای تولید کنننده سیستم های امنیتی هوشمند بوده و همگی آن ها از تکنولوژی اینترنت اشیا استفاده مینمایند. این موضوع به معنی عدم نیاز به سیم کشی و زیرساخت های قدیمی هوشمند سازی ساختمان است. به خاطر استفاده از پروتکل های ارتباطی نوین، مصرف انرژی آن ها بسیار پایین است. این قطعات همگی دارای باتری داخلی بوده و حتی در صورت وقوع قطعی برق عملکرد آن ها مختلف نمیگردد. این تجهیزات میتوانند در هر لحظه گزارش کاملی از اتفاقات ساختمان را در اختیار شما قرار دهند. مهمتر از همه، شما اولین نفری هستید که از وقایع ساختمان خود آگاه میگردید.

 

پکیج های امنیتی خانه های هوشمند

سنسورهای پکیج امنیتی خانه هوشمند

در این پکیج ویژه امنیتی، سنسورهای هوشمند متعددی برای عملکردهای مختلف وجود دارد. انواع سنسورهای حرکتی میتواند در زمان های مورد نیاز، حضور افراد را تشخیص دهد. سنسورهای در و پنجره یک سیستم فوق العاده کاربردی هستند که راه ورود را برای سارقین ناهموار میکند. سنسور شکست شیشه و تشخیص دهنده ضربه نیز میتواند شما را از اتفاقات ناگوار مصون بدارد.

این سنسورها میتواند در هر تعدادی که شما لازم داشته باشید به یک کنترل کننده مرکزی متصل گردند. کنترل کننده مرکزی که علاوه بر استفاده از اینترنت، میتواند اعلان ها را از طریق پیامک نیز به شما اطلاع دهد.

قفل هوشمند

قفل هوشمند از دیگر تجهیزات ویژه پکیج امنیتی خانه هوشمند است. این قفل های فوق العاده کاربردی و زیبا، بسیار امن بوده و از روش های مختلفی قابل کنترل هستند. قل های بیومتریک میتواند اثر انگشت شما را تشخیص دهد و در برخی مدل ها قابلیت شناسایی صورت و تصاویر را نیز دارا هستند.

علاوه بر این میتواند از طریق رمز، اپلیکیشن، کلید و کارت های مخصوص نیز باز شوند. این قفل ها در نرم افزار خانه هوشمند گزارش کاملی از ورود و خروج را ارائه میدهند و میتوانند به وسیله سناریو نویسی با دیگر اجزای ساختمان هوشمند ارتباط برقرار کنند.

 

پکیج های امنیتی خانه های هوشمند

 

دوربین های هوشمند

دوربین های هوشمند نیز مانند دیگر تجهیزات SHS نیازی به سیم کشی، دی وی آر و یا هارد ندارند. این دوربین ها تصاویر را در فضای ابری ذخیره میکنند. همچنین مجهز به سنسورهای حرکتی هستند که میتواند علاوه بر سناریو نویسی ضبط، در صورت بروز هرگونه حرکت در اطراف، شما را از اتفاقات آگاه کند.

دوربین های هوشمند دید در شب فوق العاده و قابلیت ضبط و پخش صدا را نیز دارا میباشند.

 

پکیج های امنیتی خانه های هوشمند

 

آژیر امنیتی هوشمند

آژیرهای هوشمند نیز از دیگر اجزای پکیج ویژه امنیت خانه هوشمند هستند. این آژیر ها میتوانند به صورت باتری خور یا استفاده از برق مستقیم باشند. صدای بلندی داشته و میتوانند در هر نقطه از ساختمان وصل گردند.

کنترل امنیت در خانه هوشمند

همانطور که ذکر شد، مهمترین مزیت سیستم های امنیتی هوشمند نسبت به تجهیزات سنتی کنترل عملکرد آن هاست. اگر تجهیزات امنیتی قدیمی تنها به درآوردن یک صدای آژیر بسنده میکردند، امنیت هوشمند میتواند شما را از طریق اعلان نرم افزار خانه هوشمند، پیامک وحتی تماس تلفنی آگاه کند. این تجهیزات بدون سیم و بدون نیاز به برق بوده بنابراین در صورت قطع برق نیز امنیت خانه را تامین میکنند. قیمت مناسب و همچنین کیفیت زیاد و گارانتی های معتبر از دیگر مزایای پکیج امنیتی ویژه خانه هوشمند است.

نحوه تهیه پکیج امنیتی خانه های هوشمند

برای تهیه پکیج امنیتی خانه هوشمند و مشاوره رایگان کافی است با کارشناسان بخش فروش شرکت خانه های هوشمند در تماس باشید. ما در تمامی مراحل از مشاوره تا نصب و پشتیبانی این تجهیزات در کنار شما هستیم. به دلیل تنوع محصولات و خدمات مناسب ترین روش ایجاد امنیت در ساختمان را با توجه به نیاز و بودجه شما پیشنهاد خواهیم داد. شرکت خانه های هوشمند تامین کننده امنیت ساختمان شما خواهد بود.

اشتراک گذاری این مطلب:

تجهیزات خانه هوشمند گیک لینک چیستتجهیزات خانه هوشمند گیک لینک
تجهیزات خانه هوشمند هوگارتجهیزات خانه هوشمند هوگار