آنچه در این پست میخوانید

سیستم های هوشمند پاسخگوی انواع نیازهای یک انسان هستند. تجهیزات آبیاری هوشمند می توانند وظیفه آبرسانی و گزارش وضعیت گیاهان را از یک گلدان تا یک زمین کشاورزی را بر عهده بگیرد. 

با گذر زمان و پیشرفت شهرنشینی و از بین رفتن فضاهای سبز شهری زندگی انسان ها با بحران هایی نظیر آلودگی هوا، گرمایش زمین، ایجاد جزیره های گرمایی و به تبع آن کاهش بارندگی و … روبرو شد. انسان مدرن با طبیعت فاصله زیادی داشت و برای پاسخگویی به نیازی که ناشی از خوی انسانی او یعنی نیاز به بودن در محیط های طبیعی، ناچار به کاشت درختان در شهرها، ساخت پارک ها و نگهداری گیاهان در خانه شد. اما گیاهانی که در محیط های مصنوع نگهداری می شوند نسبت به گیاهانی که در محیط های طبیعی رشد دارند نیازهای متفاوتی دارند. نگهداری از این گیاهان خود یک مشکل ایجاد شده برای انسان عصر حاضر بود.

گیاهان و انواع نیاز آن ها

گیاهان انواع مختلفی دارند، این تنوع گونه ها به معنی تنوع نیاز آن ها به ضروریات استف هر گیاهی با توجه به گونه و موقعیت کاشت احتیاج به میزان مشخصی نور، آب و املاح و کود ها دارد.نگهداری از  گیاهان آپارتمانی نیازمند دانشی است که در آن میزان مناسب مواد مغذی برای هر گیاه را مشخص می نماید. در کشاورزی و باغداری نیز این الزام وجود دارد. گیاهان و درختان گوناگون شرایط نگهداری مختلفی دارند.

آبیاری هوشمند چیست؟

آبیاری هوشمند سیستمی است که در آن وظیفه آبرسانی و رصد شرایط گیان بر عهده تکنولوژی خواهد بود. شما به وسیله سنسورهای رطوبتی و تشخیص میزان املاح در هر لحظه از شرایط گیاهان خود آگاه می شوید. با استفاده از تاسیسات آبیاری هوشمند می توانید با برنامه ریزی قبلی یا در هر زمان که میخواهید به وسیله اپلیکیشن یا دستیار صوتی آبیاری گیاه خود را انجام دهید. در زمانی که به مسافرت می روید گیاهان خود را به تکنولوژی سپرده آسوده باشد. سنسورهای تشخیصی با توجه به نوع گیاه، سن آن و شرایط نوری بهترین سناریو آبیاری را به شما پیشنهاد می دهند. سیستم های آبیاری هوشمند می توانند به آنها متصل شده و در زمان مقرر به آبیاری گیاه شما بپردازند.

سیستم های آبیاری هوشمند و نظارت بر گیاهان می توانند از یک گلدان، یک دیوار سبز داخل آپارتمانی، یک پاسیو یا باغچه کوچک تا زمین های کشاورزی بزرگ و باغ ها را پوشش دهند. 

نصب سیستم های هوشمند آبیاری بسیار ساده است.  استفاده از تجهیزات هوشمند آبیاری می تواند به سلامت گیاهان شما کمک شایانی کند. اگر این سیستم ها را دیگر خدمات ساختمان هوشمند تلفیق نمایید می توانید تجربه یک زندگی مدرن را داشته باشید. سیستم آبیاری هوشمند شما همزمان با بقیه اجزای ساختمان هوشمند عمل خواهد کرد.

سنسورهای نظارتی گیاهان

سنسورهای نظارتی میزان رطوبت و املاح گیاهان

سناریوهای خانه هوشمند

 در شروع یک صبح دل انگیز خانه هوشمند شما که تمام شب مشغول تامین امنیت خانه شما بوده قهوه ساز یا کتری برقی شما را روشن میکند، پرده ها کنار می روند تا از تابش آفتاب لذت ببرید. موسیقی دلخواه شما از سیستم صوتی مرکزی پخش میشود. گیاهان شما از طریق تاسیسات آبیاری هوشمند آبرسانی می شوند. نور خانه با توجه به دلخواه شما تغییر می کند. شما گزارش کاملی از اتفاقات شب گذشته در خانه و اطراف آن را دریافت می کنید. احساس سرما یا گرما می کنید؟ خانه هوای مطبوع و پاکیزه را برای شما تامین می نماید و شما آماده یک روز پر از هیجان و انرژی خواهید بود.

 در سفر از طریق دوربین های نظارتی خانه را رصد کرده و اگر حرکت مشکوکی رخ دهد سنسورهای حرکتی به شما گزارش خواهند داد. غذای حیوانات خانگی شما طبق برنامه قبلی یا در هر لحظه که بخواهید به آن ها داده می شود. گیاهان شما از طریق سیستم های آبیاری هوشمند آبرسانی خواهند شد. ایمنی خانه از طریق سنسورهای تشخیص نشت گاز، دود و آتش و آب تامین می شوند. شما با خیالی آسوده و آرامش کافی به ادامه سفر خود میپردازید.

سیستم های نسل دوم ساختمان هوشمند

سیستم های آبیاری هوشمند نسل دوم مانند باقی تجهیزات این نسل از طریق اتصالات بی سیم به یکدیگر متصل می شوند. این اتصالات در بستر اینترنت اشیا کمک می کند تا تمام لوازم و اجزای ساختمانی هوشمند شوند. بدون سیم بودن این اتصالات مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. این موضوع به این معنی است که هوشمند سازی آبیاری نیازی به تخریب یا تغییر در سیستم برقی کشی ندارد. ساختمان شما فارغ از سال ساخت و سیستم برق کشی آن قابیلت هوشمند شدن را داراست.

اشتراک گذاری این مطلب: