آنچه در این پست میخوانید

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، هوشمند سازی ساختمان ها از یک کالای لوکس که مناسب ساختمان های بسیار گران قیمت بوده اند به یک نیاز همگانی تبدیل شده است. امروزه بسیاری از سازندگان و مصرف کنندگان انواع واحدهای ساختمانی، برای افزایش کیفیت ساختمان و ارزش افزوده آن اقدام به نصب سیستم های هوشمند ساختمانی برای ساختمان خود مینمایند. از همین رو شرکت ها و افراد مختلفی به ارائه خدمات این سیستم ها روی آورده اند. به همین دلیل اهمیت گارانتی و خدمات پس از فروش سیستم های هوشمند ساختمانی بسیار بالا رفته است.

سیستم های هوشمند ساختمانی، تکنولوژی پیشرفته و نوین

هوشمند سازی ساختمان در ایران با ارائه سیستم های مدیریت ساختمان، BMS شروع شد. در ابتدای این مسیر شرکت های محدودی اقدام به ارائه خدمات هوشمند سازی ساختمان در تهران و دیگر شهرستان ها کردند. در ابتدا این شرکت ها با برندهای خارجی نظیر اشنایدر، سیسکو، جانسون و … کار می کردند. خانه های هوشمند نیز یکی از شرکت های قدیمی ارائه دهنده خدمات سیستم مدیریت ساختمان بود که با برندهای مختلف و معتبر جهانی کار کرده است. با گذر زمان برخی شرکت ها اقدام به واردات یا مونتاژ پنل ها و سرورهای مرکزی bms  ارزان قیمت و بی کیفیت نمودند.

این کار با انگیزه کاهش هزینه خریداری و نصب این سیستم ها انجام پذیرفت. این سیستم های ارزان قیمت به لحاظ اقتصادی به صرفه بودند ولی از کیفیت بسیار کمی برخوردارد بودند. این موضوع متاسفانه باعث بی اعتمادی سازندگان به سیستم bms شد. یکی از دلایل اهمین گارانتی و خدمات پس از فروش سیستم های هوشمند ساختمان، جلوگیری از اقدامات فرصت طلبان از این بازار می باشد.

نسل دوم سیستم های هوشمند ساختمانی

با گذر زمان و همه گیری تکنولوژی اینترنت اشیا، نسل دوم سیستم های هوشمند ساختمانی ابداع شد. خانه های هوشمند با IoT یکی از کاربردهای فراوان اینترنت اشیا در زندگی روزمره انسان هاست. این تکنولوژی بسیار پیشرفته، پیچیده و خاص است. از همین جهت نیز فرآیند ساخت، برنامه نویسی و پشتیبانی این سیستم ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش سیستم های هوشمند ساختمانی

گارانتی و خدمات پس از فروش سیستم های هوشمند ساختمانی

خانه های هوشمند نسل دوم، هوشمند سازی همه چیز

با حضور تکنولوژی اینترنت اشیا و گسترش آن، خانه های هوشمند و سیستم های هوشمند سازی ساختمان از برقی کردن پرده ها یا کنترل روشنایی به وسیله یک پنل مرکزی فراتر رفته و تمامی اجزای خانه توانایی هوشمند شدن را دارا شده اند. هر جزئی از خانه توانایی هوشمند شدن و اتصال به سیستم مرکزی را دارا شده است. از سیستم های نور و روشنایی، پرده ها،انواع سیستم های تهویه هوشمند، سیستم های امنیتی و حفاظتی هوشمند، ایمنی و آبیاری، لوازم خانگی هوشمند و ده ها خدمات دیگر. پس اهمیت استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش سیستم های هوشمند ساختمانی نیز به مراتب بیشتر شده است.

طبق پیش بینی ها هوشمند سازی ساختمان در کمتر از پنج سال آینده به یکی از الزامات برای هر سازه بدل می گردد.زمانی میتوان به این موضوع پی برد که بدانیم بیشتر ابر تولید کننده های سیستم های پیشرفته بخش بزرگی از سرمایه گذاری های خود را به سمت مباحث مرتبط با اینترنت اشیا و خانه هوشمند سوق داده اند. در ایران نیز خانه هوشمند در تهران، البرز، شیراز، اصفهان، کیش و … بیشتر شهرهای بزرگ تبدیل به یک موضوع پر اهمیت شده است و ساختمان های هوشمند از ارزش بسیار بالاتری در هنگام معامله ها برخوردار هستن.

گارانتی و خدمات پس از فروش سیستم های هوشمند ساختمانی چگونه است؟

همانطور که ذکر شد، به خاطر پیچیدگی تکنولوژی اینترنت اشیا، طراحی، تجهیز، نصب و  تعمیر این سیستم ها بسیار پیچیده است و نیاز به علم و مهارت بالایی دارد. تک تک اجزای ساختمان ها در این سیستم به تکنولوژی اینترنت اشیا مجهز میشوند، بنابراین بسیار مهم است که شرکت ارائه دهنده این خدمات از اعتبار بالا، مهندسین متخصص و پشتیانی خوبی برخوردار باشد.

همچنین به دلیل پردازش اطلاعات در فضای ابری در این سیستم، اهمیت انتخاب سرور مناسب، بسیار زیاد است. این موضوع زمانی روشن می شود که بدانیم در صورت عدم استفاده از سیستم متناسب و خوب ممکن است برخی دستورات با تاخیر زیاد انجام شده یا اصلا انجام نشوند.

خانه هوشمند باید جایگزینی مناسب برای ساختمان های عادی باشد، یعنی همانطور که یک سیستم برقی قدیمی ده ها سال بدون مشکل کار کرده است، سیستم های هوشمند نیز باید توانایی کار کردن برای مدت زمان طولانی را داشته باشند. همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش سیستم هوشمند ساختمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کارشناسان ما از مشاوره رایگان خدمات هوشمند سازی ساختمان، طراحی و اجرای سیستم هوشمند تا گارانتی و خدمات پس از فروش در کنار شما هستند.

 

اشتراک گذاری این مطلب:

دفتر تصویر دفتر شرکت خانه های هوشمندچرا شرکت خانه‌های هوشمند؟
زیر ساخت های خانه هوشمندزیرساخت های خانه هوشمند