آنچه در این پست میخوانید

آینه هوشمند یکی از محصولات اختصاصی شرکت خانه های هوشمند و یکی از اجزای ویژه ساختمان های هوشمند است که توسط تیم طراحی این مجموعه ساخته شده و برای استفاده های مختلف شخصی سازی می گردد. آینه های هوشمند، می تواند در ساختمان های مسکونی، آسانسورها، فروشگاه ها، ویترین مغازه، هتل، آرایشگاه ها و … مورد استفاده قرار بگیرد و جلوه ویژه ای به ساختمان ها بدهد.

این سیستم هوشمند توانایی اتصال به ساختمان هوشمند را نیز دارا می باشد. شما می توانید از طریق این آینه ها عملکردهای مختلف خانه هوشمند خود را کنترل نمایید.

آینه هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟

آینه هوشند یک آینه معمولی است که در زمان های مورد نیاز، تمام یا بخشی از آن تبدیل به یک نمایشگر LCD می شود. این نمایشگر می تواند محتواهای مختلفی نظیر ویدئو، عکس، ساعت و تاریخ، نوت ها، زمان قرار های حضوری و … را به شما نمایش دهد.

آینه هوشمند همچنین توانایی دارد که از طریق تلفن همراه شما کنترل گردد و موضوعات مختلفی که مورد نظر شما می باشد را منعکس نماید.

همچنین شما می توانید ایمیل ها، لیست تماس ها و هرگونه اطلاعات مورد نیاز خود را درون آینه هوشمند و جادویی خود مشاهده نمایید. این سیستم با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته اینترنت اشیا به وجود آمده و توانایی شخصی سازی در هر سطحی را دارا می باشد.

این آینه ها همچنان که می توانند اعلان های مختلفی را به شما نمایش دهند یک آینه معمولی نیز هستند و تصویر شما را به خوبی بازتاب می دهند.

آینه هوشمند چه کاربردهایی دارد؟

آینه های هوشمند چه امکاناتی دارد؟

این سیستم پیشرفته می تواند از یک آینه معمولی به همراه یک نمایشگر تا یک سیستم پیشرفته و جتی کنترل کننده خانه هوشمند نیز تغییر نماید. آینه های هوشمند، می توانند به دستیار های صوتی متصل شوند و عملکرد های خانه هوشمند مبتنی بر اینترت اشیا شما را کنترل کنند.

همچتین این سیستم میتواند به دوربین های تشخیص دهنده چهره مجهز شوند و اطالاعات را فقط به شما یا اعضایی که شما برای این سیستم تعریف می کنید نمایش دهد.

نورهای دکوراتیو پشت قاب و قاب های متنوع از دیگر ویژگی های این تچهیزات ویژه خانه های هوشمند هستند.

همچنین در نسخه پیشرفته این آینه ها، نمایشگر عادی تبدیل به یک پنل لمسی شده و شما یک آینه لمسی خواهید داشت که میتوانید از طریق تاچ پنل آن را کنترل نمایید.

آینه هوشمند

کاربردهای این تکنولوژی پیشرفته چیست؟

همان گونه که آینه ها کاربردهای فراوانی را دارا هستند، این آینه های جادویی نیز می توانند در محیط های مختلفی نظیر خانه ها به عنوان آینه اتاق خواب، آینه حمام و همچنین آینه فروشگاه های مختلف نظیر لباس فروشی ها، طلا و جواهرات فروشی، آرایشگاه ها، ویترین مغازه ها، مطب های پزشکی و دندان پزشکی و … مورد استفاده قرار گیرند. آینه های هوشمند می توانند به صورت تعاملی طراحی و ساخته شوند تا تنها در زمان های مورد نیاز نمایشگر آن ها روشن گردد و باعث شگفت زدگی استفاده کنندگان قرار گیرد.

آینه های هوشمند همچنین می توانند در آسانسورها استفاده شوند. ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری با شخصی سازی اطلاعات مورد نمایش بر روی این سیستم می توانند از امکانات بی نظیر و شگفت انگیز این تکنولوژی پیشرفته استفاده نمایند.

در فروشگاه ها یا پاساژ های بزرگ این آینه/نمایشگر ویژه می تواند علاوه بر موضوعات عمومی نظیر ساعت و آب و هوا و اخبار روزناه، بخشی را به نمایش فیلم های تبلیغاتی اختصاص دهد و باعث ایجاد درآمد زایی از طریق تبلیغات برای این مجموعه ها گردد.

کاربردهای آینه هوشمند

نرم افزار های مختلفی برای آینه های هوشمند و مبتنی بر استفاده های مختلف به وجود آمده است. از سیستم هایی که درون لباس فروشی ها تعبیه شده و توانایی نمایش لباس های منتخب را بدون پوشیدن برای بازدید کنندگان فراهم می آورد تا سیستم های که توانایی نمایش مدل آرایش و موهای مختلف را برای مشتریان آرایشگاه ها دارند.

این آینه ها در چه ابعادی موجود هستند؟

خانه های هوشمند با بررسی عملکرد های مختلف برای آینه ها، این محصول را در ابعاد استاندارد ۳۲، ۴۲ و ۵۳ اینچ تولید نموده است. از ابعاد کوچکتر می توان در محیط هایی نظیر خانه و فروشگاه های کوچک استفاده نمود، اندازه متوسط مناسب فروشگاه های بزرگ لباس فروشی و استفاده به عنوان آینه اتاق پرو، آینه آرایشگاه ها و بزرگترین اندازه مناسب استفاده از آینه هوشمند در آسانسورها می باشد.

همچنین شما می توانید این آینه ها را در ابعاد دلخواه خود سفارش دهید و از استفاده از آن ها لذت ببرید.

آینه های آسانسوری هوشمند

بیشتر ساختمان ها در روزهای اخیر دارای آسانسورهایی با ابعاد مختلف هستند. آسانسورها جایگزین پله ها شده و وظیفه انتقال افراد و بارها را به صورت عمودی درون ساختمان ها عهده دار هستند. با گذر زمان طراحان آسانسور متوحه بی حوصلگی و کلافگی مراجعان در هنگام حضور در این اتاقک در بسته شدند. مخصوصا در ساختمان هایی با تعداد طبقات بالا که این زمان طولانی تر می شود شدت این کلافگی افزایش می یابد. از این رو در یک اقدام مبتکرانه این اتاقک ها را پر نور تر و به آینه های بزرگ مجهز کردند. امروزه اکثر آسانسورها دارای روشنایی کافی و آینه های بزرگ هستند.

آینه های هوشمند می توانند با ابعاد بزرگ درون آسانسورها قرار گیرند تا هم باعث افزایش کیفیت زندگی و حضور گردند و هم باعث ایجاد درآمد برای ساختمان های عمومی از طریق تبلیغات شوند.

در ساخت این آینه ها از چه تکنولوژی استفاده می شود؟

در ساخت این آینه های جادویی، از تکنولوژی های پیشرفته اینترنت اشیا و ابر کامپیوترهای تک کاناله استفاده می شود. همچنین از نمایشگرهای با کیفیت در ابعاد مختلف در ساخت آن ها استفاده می شود. این نمایشگر ها همچنین می توانند به صورت تاچ پنل نیز باشند تا آینه ها از طریق تاچ کنترل شوند.

این آینه ها ضد رطوبت و ضد آب هستند و توانایی استفاده از آن ها در محیط های مرطوب نظیر استخرها، حمام و سالن های ورزشی نیز وجود دارد.

همچنین میتوان آن ها را به صورت ضد بخار تولید کرد تا از بخار کردن و کدر شدن صفحه آن ها نیز جلوگیری شود.

آینه هوشمند محصول اختصاصی خانه های هوشمند

کنترل آینه های هوشمند

همانگونه که ذکر شد این آینه ها و امکانات آن ها از روش های مختلفی کنترل می شود. دستیار صوتی، نرم افزار موبایل و ریموت کنترل ها می توانند آنچه شما از این سیستم جادویی انتظار دارید را کنترل کنند.

آینه ها و ساختمان هوشمند

همانگونه که در ابتدای مقاله ذکر شد، این سیستم توانایی اتصال به ساختمان هوشمند را نیز دارا می باشد. این موضوع به این معنی است که ساختمان تمام هوشمند شما می تواند از طریق دستیار صوتی های معروف جهان نظیر گوگل اسیستنت، آلکسا و سیری و از طریق آینه هوشمند کنترل شود.کافی است به آینه خود دستور دهید تا پرده های هوشمند کنار روند، سیستم تهویه هوشمند روشن یا خاموش شود، روشنایی و نور هوشمند خود را کنترل کنید.

شما می توانید هنگام ثبت سفارش ساختمان هوشمند خود، این آینه ها را نیز در ابعاد و اندازه دلخواه و با هر امکاناتی که مد نظر دارید سفارش دهید و تجربه یک زندگی ایده‌آل فوق پیشرفته را کسب نمائید. برای مشاوره ساختمان هوشمند و اطلاع از قیمت آینه های هوشمند، با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مطلب:

  1. رضا میرعلایی ۲ بهمن, ۱۳۹۹ at ۱۱:۵۳ - Reply

    با سلام، رنگ شیشه و قاب آینه های هوشمند قابل انتخاب هست؟