آنچه در این پست میخوانید

همانطور که از عنوان این مقاله پیداست، امروز میخواهیم در مورد مهد کودک و کودکستان هوشمند و مزیت های یک مهد کودک و کودکستان صحبت کنیم. همچنین تفاوت های این نوع از مهد کودک ها و کودکستان ها با سایر اشکال سنتی آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. آموزش یکی از مسائل مهم در جامعه امروزی تلقی میشود. 

اهمیت آموزش به کودکان

کودکی یکی از دوره های بسیار مهم در زندگی هر فرد تلقی میشود. آموزش در این دوره نیز یکی از مهم ترین نکات است. یادگیری و آموزش در این مرحله از زندگی میتواند بسیار تاثیر گذار باشد. چه به جهت زندگی شخصی و چه در جهت تشکیل جوامع آینده. کودکان از ارکان مهم در جامعه تلقی میشوند. زیرا همین کودکان جوامع آینده را تشکیل خواهند داد. بنابراین آموزش صحیح و درست به کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از همین رو دولت ها بخش عمده ای از توجه و تمرکزشان را به آموزش صحیح به کودکان اختصاص داده اند. برای آموزش مراکز و موسسات بسیار زیادی در سراسر شهرهای هوشمند وجود دارد. اما یکی از موثرترین و البته جدیدترین این مکان ها مهدکودک و پیش دبستانی های هوشمند است. 

در این پست به بررسی مدارس هوشمند پرداخته ایم. خواندن این مقاله را هم از دست ندهید

در این مقاله در مورد مهدکودک و پیش دبستانی هوشمند صحبت خواهیم  کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

مهد کودک و کودکستان هوشمند چیست؟

با توجه به اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده است. زندگی انسان ها دچار تغییر و تحول بسیاری شده است. یکی از مباحثی که تکنولوژی توانست پس از خانه های هوشمند در آن وارد شود و تاثیر بسیار خوبی هم داشته است، مبحث هوشمند سازی مراکز آموزشی است. همانطور که میدانید، آموزش در سنین کودکی بسیار مهم است. از این رو بسیاری از صاحبان مهد کودک ها تکنولوژی و مهد کودک را به هم پیوند داده اند، تا بتوانند خدمات بهتر و بیشتری را در اختیار کودکان و والدینشان قرار دهند. 

یکی از متداول ترین سوال هایی که در این بحث مطرح می شود، این است که مهد کودک هوشمند به چه معناست؟ 

اگر بخواهیم خیلی ساده به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم:  

مکانی است که آموزش در آنجا توسط ابزار دیجیتال  همچون برد هوشمند انجام میشود. این مهد کودک شاید به لحاظ برنامه و محتوا آموزشی تفاوت چندانی با مهد کودک های معمولی نداشته باشد، ولی نحوه و روش آموزش در این مهد کودک ها بسیار متفاوت است. 

کیفیت آموزش میز از دیگر مسائلی است که حائز اهمیت است. و باید بگوییم مهد کودک های هوشمند در این زمینه بسیار موفق تر از مهد کودک های معمولی عمل میکند. 

یکی از مهمترین مزیت ها در این نوع از مهد کودک ها  توجه بیشتر مربی به آموزش و یادگیری کودکان است. زیرا بسیاری از کارها در این مکان به صورت هوشمند انجام میشود، و نیازی نیست که مربی انرژی و وقت خود را برای انجام امور صرف کند. بنابراین میتواند زمان بیشتری را برای یادگیری کودکان اختصاص هد. همچنین مربیان زمان زیادی را صرف طراحی روش های آموزشی نمیکنند. و بیشتر روی فرآیند یادگیری متمرکز هستند.

چرا باید در مهد کودک و کودکستان از ابزارهای دیجیتال استفاده کرد؟

با شنیدن اسم مهد کودک و پیش دبستانی هوشمند این سوال به ذهن بسیاری از والدین می رسد که چرا استفاده از تجهیزات هوشمند و تکنولوژی در مهد کودک و یا پیش دبستانی ها ضروری است؟ استفاده از تجهیزات هوشمند در مهد کودک ها شرایط آموزشی بسیار مطلوبی را برای کودکان و دانش آموزان فراهم میکند. همچنین باعث آشنایی افراد با تکنولوژی در سنین پایین تر میشود. 

مزایای یک مهد کودک و کودکستان چیست؟

علاوه بر مزیت و امکاناتی که پیش تر به آن اشاره کردیم، یکی دیگر از مهمترین مزیت ها و یا بتوان گفت یکی از مهمترین اهداف مهد کودک و کودکستان آشنایی کودکان با ابزار و دست آورد های جدید و به روز است. همچنین می توان این آموزش را به کودکان داد که چطوری می توانند از تکنولوژی به صورت صحیح و به نفع خودشان استفاده کنند. استفاده از ابزارهای جدید این امکان را به کودکان میدهد تا بتوانند بهتر و بیشتر از قوه تخیل خود استفاده کنند.

دسترسی آسان به اطلاعات:

از دیگر مزیت های مهد کودک هوشمند دسترسی داشتن به اطلاعات است. در این نوع از پیش دبستانی و مهد کودک ها از ابزارهای بسیار زیادی استفاده می شود، که قابلیت اتصال به اینترنت دارند. بنابراین مربی می تواند در کمترین زمان ممکن به اطلاعات جدیدتری دسترسی پیدا کنند و یا از صحیح بودن اطلاعات پیشین خود اطمینان حاصل کنند. 

با کلاس هوشمند غایب بودن معنا ندارد:

یکی از بزرگترین مزایای پیش دبستانی هوشمند این است که کلاس ها همیشه در حال ضبط است. و این یعنی حتی اگر کودک و یا دانش آموز شما به صورت فیزیکی در کلاس حضور پیدا نکند، میتواند با مشاهده فیلم از آموزش های جلسه بهره ببرد. همچنین در صورت نیاز به تمرین و تکرار می توانند از این فیلم ها استفاده کنند. در صورتی که در کلاس های سنتی این امکان وجود ندارد، و آموزش مجدد بسیار سخت خواهد بود. 

محیط آموزشی تعاملی:

تعامل در کلاس یکی از مهمترین موضوعات در یادگیری است. کلاس های هوشمند فضایی را ایجاد میکنند که در آن نقش مربی و دانش آموز به وضوح مشخص است . با ابزارهای دیجیتالی که در این نوع از کلاس ها استفاده میشود، مربی و دانش آموزان می توانند با یکدیگر تعامل کنند.  

یادگیری بهتر و بیشتر :

یکی از مسائلی که همه ما به آن واقف هستین این است که توانایی یادگیری افراد با یکدیگر متفاوت است. بنابراین ودکانی که از سطح یادگیری پایین تری برخوردار هستند، همیشه در کلاس های سنتی رنج میبرند. اما یک کلاس هوشمند به علت پویا بودن این امکان را فراهم میکند که کودکان و دانش آموزان با روند و فرآیند بهتری آموزش ببینند.

تجهیزات مورد استفاده در مهد کودک های هوشمند

یکی از پر استفاده ترین تجهیزات در مهد کودک ها برای آموزش برد و تخته هوشمند است. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که برد هوشمند چیست و چگونه کار میکند. بسیاری از برند های مطرح در زمینه گوشی همراه، تلویزیون و غیره در حال ساخت بردهای هوشمند هستند. یکی از این برند های مطرح و البته موفق برد هوشمند گلدیران است. اطلاعات مربوط به این محصول را میتوانید در سایت فروشگاه ما مشاهده کنید. 

برد هوشمند شبیه به یک تخته وایت برد است. با این تفاوت که از ۲ بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است. قسمت سخت افزاری آن یک صفحه الکترونیکی است که به تعداد زیادی سنسور لمسی مجهز شده است. بخش دیگر برد که نرم افزار است، از بسیاری از قابلیت ها و برنامه های متنوع پشتیبانی میکند.

مهد کودک و کودکستان هوشمند

اهمیت استفاده از برد هوشمند

استفاده از برد هوشمند در کلاس ها علاوه بر این بسیار جدید است و نظر دانش آموزان را به خود جلب میکند، دارای امکانات بسیار زیادی است. 

لمسی بودن این تخته ها حس متفاوت تری نسب به یک تخته عادی  ایجاد میکند، و باعث افزایش انگیزه در کودکان برای یادگیری می شود. دسترس آنی به اینترنت از طریق برد هوشمند و یا ارائه درسی به کمک این محصول مشاهده فیلم های مربوط به آموزش و … از امکانت این محصول است. بنابراین علاوه بر جدید بودن میتواند امکانات بهتری را برای محیط های آموزشی فراهم کند. همچنین برای تدریس تمامی دروس اعم از ریاضی، انگلیسی، نقاشی، فوتبال و … از طریق این برد امکان پذیر است. 

استفاده از تبلت و کاغذ دیجیتال به جای کاغذ

شاید این مورد یکی از هیجان انگیزترین بخش های یک کلاس هوشمند برای کودکان باشد. زیرا استفاده از ابزار های گوناگون و متنوع میتواند برای کودکان بسیار جذاب باشد و انگیزه ی آنها را برای یادگیری افزایش دهد. همچنین از دیگر مزایا آن کمتر شدن مصرف کاغذ است که به حفظ محیط زیست بسیار کمک میکند. 

 اما یکی از مهمترین آموزش هایی که کودکان میگیرد نحوه استفاده از تبلت و مدیریت کردن زمان استفاده از این گجت هوشمند است.

ربات های معلم

بله، درست خواندید، ربات های هوشمندی امروزه در دنیا وجود دارند که میتوانند به کودکان بسیاری از مباحث آموزشی مورد نیاز سنشان را آموزش دهند، از زبان انگلیسی گرفته تا جغرافیا و علوم مختلف. حتی گونه هایی از این ربات ها برای استفاده والدین کودکان دارای اوتیسم هم وجود دارد که به آنها کمک میکند بسیاری از امور آموزشی کودکان را به ربات ها واگذار کنند. ربات هوشمند وکتور و ربات هوشمند کارل از این دسته ربات ها هستند.

مهد کودک و کودکستان هوشمند

تجهیزات و تاسیسات هوشمند

و در آخر میتوان همه امکانات یک خانه هوشمند را در یک مهدکودک و یا کودکستان فراهم آورد. تجهیراتی مانند تهویه هوشمند، نور و روشنایی هوشمند، امنیت هوشمند، آبیاری هوشمند و … . که نه تنها استفاده از آنان آسان است همچنین در مصرف انرژی کمک شایانی میکنند و میتوانید فاکتورهای موثری در شرایط آسایش محیطی خود فراهم آوردید.

ما در شرکت خانه های هوشمند آماده اجرای کامل مهدکودک هوشمند با سناریوهای مختلف برای شما هستیم. اگر در پی هوشمندسازی مهد کودک و کودکستان هستید، با ما تماس بگیرید.

نتیجه گیری:

همانطور که در ابتدا مقاله به آن اشاره کردیم کودکی از دوران های بسیار مهم در زندگی هر انسانی است و هیچ کس نمیتواند منکر اهمیت آموزش در سنین کودکی بشود. زیرا کودکان بخش مهمی از آینده یک کشور را تشکیل میدهند. از این رو بسیاری از دولت ها و کشور ها مبلغ و زمان زیادی را صرف آموزش های درست به کودکان میکنند. 

یکی از تاثیرگذارترین  مکان ها در آموزش به کودکان مهد کودک ها و پیش دبستانی ها است. زیرا پس از خانواده، محیط اجتماعی بعدی که کودک وارد آن میشود مهد کودک است.

از آنجا که همیشه بیشتر مردم در پی راه های بهتر برای آموزش به کودکان هستند، با ادغام تکنولوژی و آموزش مهد کودک و پیش دبستانی هوشمند را به وجود آوردند.  در این نوع از مراکز آموزشی همه چیز بر اساس تکنولوژی صورت می پذیرد و کاملا با یک مهد کودک سنتی متفاوت است. ابزار های مورد استفاده برای آموزش، نحوه تدریس مطالب، نوع تعامل کودکان با یکدیگر و با مربی و… بسیار متفاوت هستند. 

استفاده از ابزار های جدید و به ذور در این مکان ها باعث ایجاد انگیزه برای یادگیری بیشتر و بهتر در کودکان میشود. دسترسی آنی به اطلاعات و آماده سازی راحت بستر آموزشی این امکان را به مربیان میدهد تا بیشترین بخش تمرکز و حواس خود را برای یادگیری و آموزش مطالب اختصاصا دهند تا آماده سازی تجهیزات آموزشی. 

به طور کلی یکی از اهداف این مراکز آموزش و آشنا کردن افراد با تکنولوژی در سنین ابتدایی است. زیرا با این روش کودکان میتوانند اطلاعات به روز و صحیحی داشته باشند. همچنین طریق استفاده از تکنولوژی و کنترل کردن آن را در سنین کودکی بیاموزند. 

 

اشتراک گذاری این مطلب:

خودرو هوشمندماشین های هوشمند
شارژ و شارژر خودروهای برقی و الکتریکیشارژ و شارژر خودروهای برقی و الکتریکی