آنچه در این پست میخوانید

خانه هوشمند یکی از سیستم های است که به تازگی مورد توجه بسیاری از فعالین حوزه ساختمان و  همچنین مصرف کنندگان قرار گرفته است. به خاطر تازگی و نوین بودن این سیستم ممکن است بسیاری از افراد برای مشاوره و یا سفارش این سیستم مشکلاتی داشته باشند. در مقاله تجهیزات خانه هوشمند به بررسی قطعات مورد نیاز در سیستم های هوشمند ساختمانی و توضیح هر یک از این اجزا میپردازیم.

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند یک سیستم مبتنی بر اینترنت است که از طریق آن میتوان اجزای مختلف ساختمان را از روش هایی جدیدتر نسبت به روش های سنتی کنترل نمود. این روش ها شامل استفاده از انواع اپلیکیشن های خانه هوشمند، دستیارهای صوتی، ریموت کنترل ها، اتوماسیون و تاچ پنل های کنترلی و … میباشند.

تجهیزات خانه هوشمند -خانه هوشمند چیست

 

اجزای خانه هوشمند

 

کلیدهای روشنایی هوشمند

نور و روشنایی هوشمند یکی از ارکان و اجزای اصلی خانه هوشمند میباشد. در شرکت خانه های هوشمند سناریوهای گسترده‌ای برای هوشمند سازی سیستم های مختلف نور و روشنایی موجود میباشد.

کلیدهای روشنایی هوشمند مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند، ویژگی های بسیار فوق العاده ای را دارا هستند. این کلیدها با پروتکل های ارتبطی مختلف RF یا WiFi کار میکنند. ضد آب و ضد خش و با رویه کریستالی میباشند. این کلیدها در مدل های تک پل، دو پل، سه و چهار پل موجود هستند و قابلیت کنترل نور و یا هرچیزی که بتوان با یک کلید سنتی کنترل نمود را دارا میباشند.

 

پرده هوشمند

پرده های هوشمند یکی از جذاب ترین اجزای ساختمان هوشمند میباشد. با اتصال پرده های برقی به سیستم های مرکزی خانه هوشمند میتوانیم کنترل این بخش از ساختمان ها را نیز در دست داشته باشیم. پرده های برقی قابلیت نصب را بر روی تمام پنجره ها و اتصال به تمام مدل پارچه ها را دارا میباشد.

پرده هوشمند در انواع مدلهای بالا رو و کنار رو موجود میباشد. همچنین در انواع پرده های هوشمند کنار رو ما میتوانیم پرده را به صورت بغل جمع شو و از وسط جمع شو تنظیم نماییم.

تهویه هوشمند از تجهیزات خانه هوشمند

هوشمند سازی انواع سیستم های تهویه با تکنولوژی اینترنت اشیا ممکن شده است. انواع سیستم های تهویه مطبوع برای سرمایش و گرمایش قابلیت هوشمند شدن و اتصال به سامانه مرکزی خانه هوشمند را دارا میباشند. خانه هوشمند بی سیم یا خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا میتواند انواع کولرهای آبی و گازی، پکیج ها، داکت اسپلیت ها، فن کویل ها و  … را هوشمند نماید. این هوشمند سازی بدون تغییر در سیستم برقی یا خود این تجهیزات انجام میپذیرد. هوشمند سازی سیستم های تهویه یک روش مناسب جهت رسیدن به شرایط آسایش محیطی است.

 

تاسیسات هوشمند

تاسیسات هوشمند در سناریوهای شرکت خانه هوشمند به معنی هوشمند سازی انواع درب پارکینگ، آسانسورها، شیرهای برقی آب و گاز و … میباشد. تاسیسات هوشمند میتواند به افزایش آسایش و راحتی و همچنین بالا بردن ضریب ایمنی و امنیت کمک نماید.

امنیت و ایمنی هوشمند

امنیت و ایمنی در خانه ها یکی از مهتمرین دغدغه های ساکنین ساختمان است. این دغدغه علی الخصوص در ساختمان هایی مانند ویلاها که زمان های طولانی خالی میمانند بیشتر میشود.  تجهیزات خانه هوشمند برای سناریوهای امنیت و ایمنی بخش های گسترده ای دارد. انواع دزدگیرها، سنسورها و دوربین های نظارتی و حفاظتی امنیت و ایمنی هوشمند را برای ساختمان شما به ارمغان خواهد آورد.

تجهیزات خانه هوشمند - سنسورهای هوشمند

 

آینه هوشمند

آینه های هوشمند یکی از محصولات اختصاصی شرکت خانه های هوشمند میباشد. آینه هوشمند یک آینه معمولی است که در زمان هایی که شما لازم دارید به یک آینه هوشمند که توانایی نمایش ساعت ها و اعلانات، نمایش وضعیت آب و هوا، پیام ها و ایمیل ها و … را خواهد داشت. آینه هوشمند یک محصول جذاب و از تجهیزات ویژه خانه هوشمند است.

 

آینه هوشمند

سنسورهای هوشمند

سنسورها یا حسگر ها وظیفه خوانش اطلاعات محیطی و انتقال آن ها به سیستم مرکزی خانه هوشمند را دارا میباشند. انواع سنسورهای هوشمند میتوانند در بخش های مختلف ساختمان هوشمند کاربرد داشته باشند. انواع سنسورهای حرکتی، درب و  پنجره، اعلان حریق، سنسورهای دما و روطبت، سنسورهای شکست شیشه و پنجره و … از مهمترین تجهیزات خانه هوشمند میباشند.

قفل هوشمند

قفل هوشمند یکی از امکانات جذاب سیستم های هوشمند ساختمانی است. این قفل ها که توسط شرکت خانه های هوشمند ارائه میگردد، به راحتی و بدون هیچ گونه تغییر یا تخریب بر روی تمام درب ها قابل نصب هستند. قفل هوشمند از سناریوهای امنیت خانه هوشمند است. این قفل ها با روشهای مختلفی قابلیت باز و بسته شدن را دارا هستند. رمز، اپلیکیشن، اثر انگشت، کارت، کلید و … از روشهای کنترل قفل هوشمند است.

لوازم خانگی هوشمند

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی بسیاری از شرکت های فعال در عرصه ساخت وسایل خانگی به استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا روی آورده اند. استفاده از این سیستم در کنار مفاهیمی چون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و پردازش ابری باعث گردیده تا لوازم خانگی بتوانند بخشی از خانه هوشمند باشند که میتوانند عملکرد های خود را به صورت خودکار و با اتوماسیون یا به وسیله نرم افزاری های تلفن همراه انجام دهند.

آبیاری هوشمند

نظارت و آبیاری هوشمند بر روی گیاهان و زمین های باغداری و کشاورزی از استفاده های تکنولوژی اینترنت اشیا میباشد. آبیاری هوشمند به وسیله تجهیزات ویژه ای انجام میپذیرد که میتواند با زمان بندی، سناریو و اتوماسیون آبیاری یک گلدان یا زمین کشاورزی را به صورت هوشمند انجام دهد.

تجهیزات خانه هوشمند- آبیاری هوشمند

گارانتی و خدمات پس از فروش تجهیزات خانه هوشمند

تجهیزات خانه هوشمند مورد استفاده در شرکت خانه های هوشمند از برترین برندهای جهانی فعال در سیستم های هوشمند ساختمانی تهیه میگردد. این تجهیزات همگی دارای گارانتی های نصب و خدمات و همچنین خدمات پس از فروش هستند. خانه های هوشمند برای هر ساختمان با هر کاربری و سال ساخت برنامه ویژه ای دارد. کافی است با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما از مرحله مشاوره تا اجرا و خدمات پس از فروش شما را راهنمایی کرده و در کنار شما باشند.

 

اشتراک گذاری این مطلب:

نمای هوشمند- خانه های هوشمندنمای هوشمند چیست؟
مقایسه BMS با خانه هوشمند بیسیم- تاسیات سیستم مدیریت ساختمانمقایسه BMS با خانه هوشمند بیسیم