آنچه در این پست میخوانید

پکیج هوشمند سازی خانه های هوشمند، بهترین روش برای انجام پروژه هوشمند سازی ساختمان ها است.

سیستم های هوشمند سازی ساختمان ها یکی از جدیدترین تکنولوژی های موجود در صنعت ساختمان است. همین امر باعث می شود تا بیشتر مالکین و سازندگان گرامی  از چگونگی اجرای این سیستم ها، هزینه ها و نحوه استفاده از این سیستم ها آگاهی نداشته و به همین علت ساختمان های خود را با این سیستم تجهیز ننمایند. خانه های هوشمند با استفاده از روش های متعددی می تواند ساختمان شما را هوشمند نماید. این روش ها وابسته به نوع ساختمان، بودجه مدنظر کارفرما و توقعات هرکس از ساختمان هوشمند متفاوت بوده و باید شخصی سازی گردد. بنابراین شرکت پردازش هوشمند پرگار سپهر روش های متنوع هوشمند سازی ساختمان را برای استفاده مالکین و سازندگان ارائه داده است.

پکیج اول، خانه هوشمند knx

knx یک استاندارد بین المللی هوشمندسازی ساختمان هاست که برای این کار طراحی و بهینه شده است. خانه هوشمندی که از پروتکل ارتباطی knx استفاده میکند، قابلیت های فراوانی را دارا بوده و میتواند تمام انتظارات یک کاربر از داشتن یک ساختمان هوشمند را بر طرف نماید.

در هوشمندسازی به وسیله knx، ما میتوانیم روشنایی ها، سیستم های تهویه، امنیت و ایمنی، پرده ها، سیستم های صوتی و تصویری، دوربین های مدار بسته و … را به وسیله روش های کنترلی خانه هوشمند کنترل نماییم. خانه هوشمند knx شامل تجهیزات تابلویی مانند رله ها، منبع تغذیه، لاین کوپلر، رله های مخصوص سیستم تهویه و … میباشد. همچنین تجهیزات دویاری شامل انواع کلیدها و ترموستات ها، سنسورها، تاچ پنل ها و … میباشد.

پکیج های استاندارد خانه هوشمند knx وابسته به نوع سیستم تهویه و همچنین انتظارات کارفرما از هوشمندسازی متغیر بوده و میتوانند شخصی سازی شوند. اما به صورت کلی برای داشتن یک خانه هوشمند در این سیستم ما باید یک منبع تغذیه، به تعداد سرخط های مورد نظر روشنایی و پرده و… رله و تجهیزات کنترلی مانند کلیدها و تاچ پنل ها را داشته باشیم.

 

پکیج دوم، سیستم های مبتنی بر اینترنت اشیا

خانه های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا نسل دوم سیستم های اتوماسیون ساختمان را به وجود آورده اند. خانه های هوشمند، تنها ارائه دهنده این سیستم در تهران،کرج، گیلان، مازندران، کیش، اصفهان و شیراز و … می باشد. در این روش، ساختمان ها فارغ از سال ساخت و نوع کاربری قابلیت هوشمند شدن را دارا هستند. در این روش از اتصالات نسل دوم خانه های هوشمند که به صورت بی سیم هستند بهره برده می شود و همین موضوع باعث کاهش قیمت نسبت به روش های قبلی است. این روش برای سازندگان و مصرف کنندگان تمام ساختمان ها مناسب است.

برای اجرای سیستم خانه های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا نیز روش های متفاوتی وجود دارد. این روش ها در نوع تجهیزات و شکل برنامه نویسی اجزای خانه متفاوت بوده و همین تمایز باعث بروز اختلاف قیمت نهایی می گردد. پکیج هوشمند سازی خانه ویژه شرکت خانه های هوشمند می تواند ساختمان شما را به یک خانه کاملا هوشمند تبدیل نماید.

از ویژگی های ساختمان های هوشمند شده به وسیله اینترنت اشیا میتوان به گستردگی خدمات و اتوماسیون نویسی پیشرفته اشاره کرد. این خانه ها به وسیله نرم افزارهای تلفن همراه، دستیار صوتی و کلیدهای ریموت تابعی کنترل می گردند.

پکیج هوشمند سازی خانه های هوشمند، مناسب ترین روش برای تجربه یک زندگی ایده‌آل می باشد. تا هوشمند شدن ساختمان شما تنها یک تماس فاصله است. همچنین شما می توانید با استفاده از ابزار ساخت پیش فاکتور هوشمند سازی ساختمان اقدام به ثبت سفارش هوشمند سازی نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

پکیج های ویژه اتاق سرور

با پیشرفت تکنولوژی و وابستگی بیشتر مشاغل به اینترنت و فضایی برای ذخیره اطلاعات، اتاق های سرور به یکی از مهمترین بخش ها در یک ساختمان اداری بدل شده است. اتاق های سرور به دلیل داشتن تجهیزات و قطعات گران قیمت و همچنین اهمیت بالای اطلاعات ذذخیره شده نیازمند بررسی و نظارت دائمی هستند. هوشمندسازی اتاق های سرور یکی از روش هایی است که میتوانیم به وسیله آن این نظارت دائمی را داشته باشیم.

در پکیج ویژه هوشمند سازی اتاق سرور، یک منبع تغذیه، یک کلید ترموستایتک، رله هایی با تعداد کانال کم، سنسورهای دما و رطوبت و دود و همچنین یک ترموستات برای کنترل سیستم تهویه این اتاق ها در نظر گرفته شده است. از آن جایی که دمای بیشتر اتاق های سرور در ایران به وسیله کولرهای گازی متعادل میگردند، ما در این سیستم نیازمند یک قطعه ویژه با نام فرستنده امواج IR هستیم که وسیله آن میتوانیم کولرهای گازی موجودو در این فضا را کنترل نماییم.

اشتراک گذاری این مطلب:

ساختمان تمام هوشمند و کاربردهای آنساختمان تمام هوشمند چیست؟
سیستم های هوشمند سازی ساختمان، مزایا و فرصت هاسیستم های هوشمند سازی ساختمان، مزایا و فرصت ها