آنچه در این پست میخوانید

هوشمندسازی ساختمان ها و داشتن یک ساختمان یا خانه هوشمند به بکی از جذاب ترین مباحث مرتبط با ساختمان و طراحی بدل شده است. با گسرتش تکنولوژی های مختلف، هوشمندسازی ساختمان ها با روش های بسیار ساده تری نسبت به گذشته انجام میپذیرد. بر خلاف سیستم های قدیمی مانند BMS یا سیستم مدیریت ساختمان و EMS یا سیستم مدیریت انرژی، خانه های هوشمند با اینترنت اشیا بسیار کاربردی تر، زیباتر، با اتصالاتی پایدارتر و ارزان تر هستند. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند به بررسی یکی از معتبر ترین کمپانی های تولید کننده قطعات سیستم خانه هوشمند SHS میپردازیم. تجهیزات خانه هوشمند هوگار میتوانند به راحتی هر ساختمانی را بدون تغییر یا تخریب هوشمند نمایند.

خانه هوشمند بدون سیم هوگار

مهمترین مبحث در زمینه هوشمندسازی ساختمان ها، اتصالات قطعات و اجزای ساختمان به یکدیگر و در نهایت به پنل های کنترلی و نرم افزارهای گوشی های هوشمند است. در گذشته این اتصالات به وسیله پروتکل هایی نظیر KNX یا BUS و از طریق سیم کشی انجام میپذیرفت. اما با گسترش دانش اینترنت اشیا، این قطعات با پروتکل های نسل دو ارتباطی با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند.

تجهیزات خانه هوشمند هوگار نیز مانند دیگر برندهای تولید کننده قطعات خانه هوشمند از پروتکل های ارتباطی بی سیم استفاده میکنند. پایه اصلی این ارتباطات در هوگار، Z-Wave است. Z-Wave از جدیدترین شکلهای ارتباطی اجزای مختلف بوده و ویژگی های منحصر به فردی را دارا میباشد. از این رو خانه هوشمند هوگار بسیار پایدار، کاربردی و مناسب است.

 

 

درباره برند هوگار

Hogar Controls یک شرکت جهانی فعال در حوزه اینترنت اشیا است که با رویکرد طراحی و ارائه راه حل های هوشمندانه و قدرتمند برای شهرهای هوشمند، جوامع، انواع ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستان ها و واحدهای مرتبط با تغذیه مانند رستوران ها و کافی شاپ ها و به طور کلی یک  زندگی هوشمند در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده است. هوگار به دنبال طراحی محصولاتی کاربردی و زیبا برای داشتن یک زندگی نوین و هوشمند در عصر حاضر است. استفاده آسان از محصولات، پایداری ارتباطات و راحتی استفاده کنندگان مهمترین رویکرد و هدف تجهیزات خانه هوشمند هوگار میباشد.

برند هوگار تا به حال (سال ۲۰۲۱) میلیون ها محصول هوشمند را در سراسر جهان عرضه کرده و زندگی میلیون ها انسان را به سمت راحتی و آسایش بیشتر سوق داده است.

 

تجهیزات خانه هوشمند بی سیم هوگار کنترل

 

شعار هوگار این است، فقط به هوشمندی ساختمان ها بسنده نکنید، فراتر بروید. خانه مهمترین فضای معماری است. فضایی که فردیت و آرزوهای ما را منعکس می کند. ما در هوگار معتقدیم که نیازهای بالقوه شما را تأمین می کنیم و با همکاری با معماران برجسته و طراحان داخلی برای تبدیل چشم انداز خود با محصولات هوشمند، شیک و منحصر به فرد، یک راه حل جامع برای خانه های هوشمند ارائه می دهیم.

برند هوگار در ابتدا در کشور آمریکا بنیان گذاری شده و تمامی محصولات آن در این شکور طراحی میگردند. محصولات هوگار در هند ساخته شده و در شعب مختلف آن رد سراسر جهان به فروش میرسد.

 

 

نقاط ضعف و قدرت تجهیزات خانه هوشمند هوگار

همانطور که پیشتر ذکر شد، تجهیزات هوشمند هوگار از پروتکل ارتباطی Z-Wave استفده میکنند. این پروتکل ارتباطی به خاطر ایجاد یک ساختار مش بسیار قدرتمند و پایدار میباشد. بنابراین مناسب تمامی ساختمان ها با هر مساحت یا تعداد طبقه میباشد. زیبایی خیره کننده محصولات از دیگر ویژگی های این برند مطرح جهانی است. هوگار تجهیزات خود را در سناریوهای روشنایی و نور هوشمند، کیت های امنیت و ایمنی هوشمند، هوشمند سازی سیستم های تهویه مطبوع به وسیله ترموستات های هوشمند ، تفریحات و سرگرمی های هوشمند و کنترل هوشمند عرضه مینماید.

شاید مهمترین ضعف هوگار قیمت بالای آن نسبت به تجهیزات مشابه میباشد. البته کیفیت فوق العاده محصولات، نرم افزار کاربردی و زیبایی قطعات میتواند توجیه کننده قیمت بالای آن باشد.

انواع کلیدها و سوئیچرهای چند کاربره، تاچ پنل ها و سنسورها از مهمترین محصولات برند هوگار میباشد.

معرفی محصولات هوگار 

همانطور که اشاره کردم محصولات هوگار بر اساس بی سیم هستند و برای استفاده از آنها نیازی به تخریب سیم کشی ساختمان و نصب مجدد ندارید. با استفاده از هوگار به طور کامل می توانید خانه خود را هوشمند کنید. زیرا این کمپانی تمام تجهیزات مورد نیاز برای هوشمند کردن یک واحد را عرضه کرده است. همچنین به دلیل طراحی ظریف و زیبا روحی تازه به دکوراسیون خانه شما خواهد داد. 

با خیال راحت از محصولات هوگار خرید کنید. زیرا بهترین کیفیت را دارند و مدت زمان بسیار زیادی در اختیار شما خواهند بود. 

 برای هوشمند سازی بر اساس سیستم بی سیم نیاز به یک هاب مرکزی دارید. توضیحات بیشتر را میتوانید در مقاله زیر بخوانید.

هاب هوشمند هوگار یک دستگاه بسیار کوچک است که به راحتی در هر پریزی قرار میگیرد. همچنین با هره مندی از تکنولوژی میتوانید ۲۳۲ دستگاه هوشمند دیگر را به آن وصل کنید، تا کنترل و هماهنگی لازم بین دستگاه ها را ایجاد کند. همچنین این قابلیت را دارد که دستگاه ها را تا برد ۲۰۰ متری تنها با فشردن یک دکمه کنترل کند. این هاب در واقع مغز متفکر در خانه هوشمند شماست، که به وسیله آن قادر به کنترل و ایجاد هماهنگی بین تمامی بخش های دیگر خانه خود خواهید بود.

تاچ پنل 

شاید یکی از هیجان انگیز ترین دستگاه هایی که در خانه های هوشمند کاربرد دارد تاچ پنل است. اگر بخواهیم توضیح کلی در مورد تاچ پنل ارائه دهیم باید بگوییم دستگاهی است که از طریق آن میتوانید تمام بخش های خانه اعم از روشنایی هوشمند، تهویه هوشمند، امنیت هوشمند و …. را کنترل نمایید. میزان مصرف انرژی دستگاه های دیگر را از طریق تاچ پنل خود ببینید. تنظیمات لازم را از طریق این دستگاه اعمال کنید و … . تاچ پنل لمسی هوگار با طراحی ظریف و شیشه لمسی مشکی یک جلوه خاص به خانه شما میدهد. 

زنگ درب 

یکی دیگر از امکاناتی که خانه هوشمند در اختیار کاربران قرار میدهد، زنگ درب هوشمند است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که این دستگاه چه کاربردی دارد؟ و یا چه لزومی دارد زنگ درب خانه هوشمند باشد؟ اجازه بدهید در ادامه کاملا این موضوع را شرح دهیم. تصور کنید که منتظر رسیدن یک بسته مهم هستید، اما فرصت کافی ندارید که در خانه بمانید هنگامی که پستچی به خانه شما مراجعه میکند در صورتی که شما در منزل حضور نداشته باشید، از طریق این آیفون میتوانید ارتباط صوتی و تصویری با فرد پشت درب برقرار کنید. هنگامی که زنگ درب فشرده میشود این دستگاه یک پیام برای گوشی هوشمند شما ارسال میکند. نکته قابل ذکر دیگر این است که حتی زمانی که خارج از کشور هستید هم امکان برقراری ارتباط را خواهید داشت. 

دوربین امنیتی هوگار 

یکی دیگر از اقداماتی که برای بالا بردن سطح امنیت انجام میشود، استفاده از دوربین ها امنیتی است. هوگار با استفاده از تکنولوژی دقیق ترین دوربین امنیتی را ارائه داده است. این دوربین بسیار کوچک بوده و میزان دقت آن بسیار بالا است. دوربین به کار رفته در آن HD می باشد. قابلیت چرخش دارد و میتواند تمام خانه را پوشش دهد.

نتیجه گیری 

خانه هوشمند هوگار یک خانه کامل است که می تواند پاسخگوی تمام نیاز های شما باشد، تجهیزاتی که برند هوگار ارائه میدهد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین دقت و ظرافت در طراحی برند هوگار به وضوح دیده میشود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این برند و نحوه هوشمندسازی از طریق این محصولات با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مطلب:

پکیج امنیتی خانه هوشمندپکیج امنیتی خانه هوشمند چیست؟
تجهیزات هوشمند اورویبوتجهیزات خانه هوشمند اورویبو