آنچه در این پست میخوانید

امروزه و با گسترش تکنولوژی های نوظهور نظیر اینترنت اشیا و رایانش ابری و هوش مصنوعی، داشتن یک ساختمان یا خانه هوشمند دیگر دور از دسترس نیست. برند های مختلفی در سراسر جهان تجهیزات نوین خانه های هوشمند را با استفاده از پروتکل های ارتباطی بیسیم ساخته و به دنیا عرضه کرده اند. یکی از معتبر ترین این برند ها ، تجهیزات خانه هوشمند گیک لینک است. در این مقاله شرکت خانه های هوشمند به بررسی این برند، کیفیت قطعات، محصولات و قیمت این وسایل میپردازیم.

گیک لینک، خانه هوشمند بدون سیم

داشتن یک خانه هوشمند، بدون نیاز به تغییر در ساختمان یا انجام سیم کشی های اضافی در آن دیگر یک رویا نیست. پروتکل های ارتباطی جدید مانند امواج RF، زیگ بی، Z-wave، وای فای و … این امکان را مهیا نموده اند تا تمام اجزای یک ساختمان هوشمند باشند. هوشمند شدن اجزای ساختمان ها به معنی امکان کنترل آن ها از روش های مختلف و از طریق شبکه اینترنت جهانی است.

 

گیک لینک یک برند چینی تحت لیسانس کشور سوئیس است که از سال ۲۰۱۰ در زمینه ساخت قطعات خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا با په بازار جهانی گذاشته است. این شرکت، با استفاده از قطعات بسیار با کیفیت و اتصالات پایدار توانسته جایگاه ویژه ای در میان شرکت های تولید کننده تجهیزات خانه هوشمند پیدا نماید. اصلی ترین پروتکل ارتباطی مورد استفاده در این تجهیزات، استفاده از امواج Rf است. از همین رو، گیک لینک مناسب ساختمان های با مساحت متوسط میباشد.

تجهیزات خانه هوشمند گیک لینک از یک هاب مرکزی دستور میگیرند. این هاب که در انواع مدل ها با کارکردهای مختلف وجود دارد، وظیفه کنترل دیگر اجزا را بر عهده دارد.

کنترل اجزای خانه هوشمند گیک لینک به وسیله نرم افزار تلفن های هوشمند، تاچ پنل، کلیدهای سناریو، ریموت کنترل ها، دستیار صوتی و اتوماسیون قابل انجام میباشد.

 

 

معرفی تجهیزات خانه هوشمند گیک لینک

گیک لینک تقریبا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای داشتن یک ساختمان تمام هوشمند را دارا میباشد. تمامی این تجهیزات با کیفیت بسیار زیادی ساخته شده اند. استفاده از یک پروتکل ارتباطی پایدار نیز باعث پرطرفدار بودن این برند در میان بیشتر کشورها حتی کشورهای اروپایی و آمریکا میباشد.

کلیدهای روشنایی هوشمند گیک لینک بسیار زیبا و در سه رنگ سفید، مشکی و رزگلد طراحی شده اند. این کلیدهای تاچ ضد آب و ضد خش در چهار حالت تک پل، دو پل، سه پل و چهار پل موجود هستند.

 

 

ترموستات هوشمند گیک لینک میتواند بیشتر تجهیزات تهویه را کنترل نماید. این ترموستات دارای توانایی کنترل یک فن سه دور بوده و داکت اسپلیت، چیلر، هواساز و سیستم های گرمایش از کف را کنترل میکند. انواع سنسورهای دود و آتش، نشت رطوبت، دما، میزان روشنایی، سنسورهای مختلف حرکتی، در و پنجره و تشخیص دهنده شکستگی شیشه میتواند امنیت ساختمان را تامین کند.

از دیگر تجهیزات خانه هوشمند گیک لینک، انواع قفل ها و موتور پرده های هوشمند میباشد. این تجهیزات نیز مانند سایر اچزای این برند با کیفیت فوق العاده بالا و طراحی زیبا ساخته شده اند.

دوربین های هوشمند ۳۶۰ درجه داخلی و خارجی، انواع تقویت کننده های امواج IR و RF، کلیدهای سناریو و پریزهای هوشمند روکار از دیگر تجهیزات ساختمان هوشمند گیک لینک هستند.

 

 

بهترین مصحولات گیک لینک

برای انتخاب یک برند مناسب ساختمان هوشمند باید به نکات مختلفی توجه نمود. اولین نکته پروتکل ارتباطی مورد استفاده در آن ها میباشد. همانطور که ذکر شد تجهیزات خانه هوشمند گیک لینک مناسب ساختمان هایی با ابعاد متوسط هستند. همچنین از این تحهیزات میتوان در چند طبقه استفاده کرد. اما اگر میخواهید تجهیزات ساختمان هوشمند را برای یک ساختمان بزرگ و با تعداد طبقات بالا خریداری کنید، RF جواب گوی شما نیست. البته گیک لینک برای این مسئله راه حل هایی را پیشنهاد داده است. استفاده از یک تقویت کننده امواج میتواند این مسئله را تا حدودی بر طرف کند.

بهترین محصولات برند گیک لینک، کلیدهای روشنایی فوق العاده با کیفیت، سنسورهای دقیق، ترموستات هوشمند و هاب مرکزی بدون اشکال آن است. البته سایر تجهیزات این برند نیز بسیار با کیفیت هستند اما از قیمت های نسبتا بالایی برخوردارد میباشد.

 

تجهیزات خانه هوشمند گیک لینک

 

نقاط قوت و ضعف تجهیزات خانه هوشمند گیک لینک

از مهمترین نقاط قوت این برند، نرم افزار سریع، راحت و زیبای آن است. کار در محیط نرم افزار گیک لینک بسیار ساده و کاربردی است. اتصالات بسیار سریع بوده و فرمان های شما به خوبی اجرا میگردند. زیبایی قطعات حسن دیگر این برند است. کیفیت بالای تجهیزات داخلی ماننده رله ها نیز خیال شما را از بابت خرابی ها راحت مینماید.

 

 

نقاط ضعف این برند نیز گران بودن برخی تجهیزات آن مانند قفل های هوشمند و موتور پرده آن است. البته شما به راحتی میتوانید انواع موتور پرده را به سیستم مرکزی این برند متصل کنید. زیرا هاب مرکزی گیک لینک قابلیت شناسایی انواع ریموت کنترل ها دارا میباشد.

شاید مهمترین مسئله در هنگام خرید تجهیزات گیک لینک، استفاده از استاندراد قوطی های انگلیسی در کلیدهای روشنایی آن است. در کشور ما معمولا از استاندارهای اروپایی برای جاگذاری قوطی های سنتی برق استفاده میگردد. همین موضوع باعث میشود که کلیدهای روشنایی گیک لینک برای خانه های معمولی بزرگ باشد و احتمالا نصب آن ها با مقداری سختی و تخریب همراه باشد.

اشتراک گذاری این مطلب:

سرعت اینترنت مورد نیاز خانه هوشمندبرای یک خانه هوشمند چه اینترنتی و چه پهنای باندی لازم داریم؟
پکیج امنیتی خانه هوشمندپکیج امنیتی خانه هوشمند چیست؟